«Χρήση μουσικού οργάνου προς μελέτη, διδασκαλία και εκτέλεση των διαστημάτων της Βυζαντινής Μουσικής συμφώνα με τις Αποφάσεις και των αυθεντικών πρακτικών της Μουσικής Επιτροπής του Οικουμενικού Πατριαρχείου (1881)».
Πρόκειται για πρωτότυπο μουσικό όργανο τύπου «synthesizer», το οποίο εκτελεί με μαθηματική ακρίβεια όλα τα μουσικά κείμενα – μαθήματα της Βυζαντινής Μουσικής, τις κλίμακες σε όλα τα γένη (διατονικό, χρωματικό και εναρμόνιο) τις Χρόες, τις υφέσεις και διέσεις, καθώς και οποιεσδήποτε έλξεις ή αλλοιώσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις της Επιτροπής. (Το εν λόγω όργανο, επίσης, έχει κατοχυρωθεί και ως πνευματική ιδιοκτησία – πατέντα).
Έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί σύμφωνα με τις αποφάσεις της Μουσικής Επιτροπής του Οικουμενικού Πατριαρχείου (1881) και είναι ικανό, σε επιστημονική βάση, να υποστηρίξει πλήρως τη Βυζαντινή Μουσική, σε ό,τι αφορά την μελέτη, διδασκαλία και την εκτέλεση όλων των τονιαίων διαστημάτων της Βυζαντινής Μουσικής. Θα μπορούσε επίσης, να αποτελεί διεθνώς, ένα βασικό μέσο ανάδειξης και υποστήριξης ενός αξιόλογου κεφαλαίου του Βυζαντινού πολιτισμού, ήτοι της Βυζαντινής Μουσικής.
Είναι μία μοναδική ευκαιρία για όλους όσοι ασχολούνται με την μουσική και ιδιαίτερα με την Βυζαντινή Μουσική (ιερείς, ιεροψάλτες, καθηγητές μουσικής, και κάθε μουσικόφιλος) να παρακολουθήσουν ένα πρωτότυπο σεμινάριο που θα δώσει απαντήσεις σε όλα τα ζητήματα της θεωρίας και πράξης της μουσικής.
Μετά το πέρας του Σεμιναρίου θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης στους ενδιαφερομένους.
Είσοδος Ελεύθερη
Βιογραφικό του Λέκτορα κ. Παναγιώτη Δημητριάδη
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και έλαβε το πτυχίο του ηλεκτρονικού μηχανικού, Α.Τ.Ε.Ι.
Θεσσαλονίκης. Οι μεταπτυχιακές σπουδές του, (MSc), στα «Συστήματα Ασύρματων Επικοινωνιών», ("Wireless Communication Systems"), 2009, και το διδακτορικό του, (PhD), με θέμα έρευνας στις «Συνέπειες των υπερτάσεων στην κατανάλωση ισχύος», ("Effects of Overvoltage on Power Consumption"), 2016, πραγματοποιήθηκαν στο Πανεπιστήμιο, Brunel, του Λονδίνου.
Είναι Πτυχιούχος και Διπλωματούχος Βυζαντινής Μουσικής της Σχολής Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης.
Είναι κάτοχος δύο διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας. Εργάστηκε ως μισθωτός Ε.Δ.Τ.Π., (Ειδικό Διδακτικό Τεχνικό Προσωπικό), στο τμήμα Τηλεπικοινωνιών των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Α.Π.Θ. και έλαβε μέρος σε ερευνητικά προγράμματα, του τμήματος Φυσικομαθηματικής, Ατομικής και Πυρηνικής Φυσικής, και Τ.ΕΦ.Α.Α, του Α.Π.Θ. Εργάστηκε, ως μισθωτός ηλεκτρονικός μηχανικός σε στρατιωτικό εργοστάσιο βάσεως της Θεσσαλονίκης, καθώς και στο Άγιον Όρος για την επίβλεψη και εγκατάσταση υδροηλεκτρικού έργου, 150 kVA. Από το 2003 μέχρι το 2019 εργάστηκε ως εργαστηριακός συνεργάτης στο τμήμα Ηλεκτρονικής του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης.
Κατά την περίοδο αυτή έχει διδάξει τα εργαστηριακά μαθήματα: «Ηλεκτρονικά Ισχύος», «Ψηφιακά Ηλεκτρονικά», «Τυπωμένα Κυκλώματα», «Φυσική για Ηλεκτρονικούς Μηχανικούς» και «Ηλεκτρονικές Μετρήσεις».
Από το 2019 έως το 2023 εργάστηκε ως Λέκτορας, (Μεταδιδάκτορας διδάσκων), στο τμήμα «Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων» στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος, (Δι.Πα.Ε.), τμήμα Θεσσαλονίκης. Στο Δι.Πα.Ε. έχει διδάξει στον θεωρητικό και εργαστηριακό τομέα τα μαθήματα: «Εφαρμογές Ηλεκτρονικών Ισχύος», «Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου», «Ηλεκτροκίνηση», «Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας», «Ευφυή Δίκτυα», «Ευφυή Ηλεκτρικά Δίκτυα» και «Προγραμματιζόμενοι Λογικοί Ελεγκτές».
Συμμετείχε σε διεθνή διαπανεπιστημιακά συνέδρια σε θέματα ηλεκτρονικών, καθώς και σε ανάλογα συνέδρια μουσικολογίας. Έχει συμμετάσχει στην παρουσίαση θεωρητικών θεμάτων Βυζαντινής μουσικής σε μεταπτυχιακά του ΠΑ.ΜΑΚ. και Α.Π.Θ. Η ενασχόληση με τη Βυζαντινή μουσική αρχίζει συστηματικά, (1986 – 1987), κυρίως με τον αείμνηστο παραδοσιακό διδάσκαλο της Αθωνιάδος Σχολής του Αγίου Όρους, Καρυώτη όσιο γέροντα, Μελέτιο Συκεώτη, αλλά και με τον αείμνηστο πρωτοψάλτη του Πρωτάτου, όσιο γέροντα ιεροδιάκονο, Διονύσιο Φιρφιρή.
Η δε εμπειρία στο αναλόγιο με τους γλυκύτατους Δανιηλαίους και Θωμάδες στις αγρυπνίες, στο Άγιον Όρος, ήταν καθοριστική ειδικά ως προς μουσικό ύφος. Από το 2005 μέχρι το 2020 διετέλεσε ενεργό μέλος ως ιεροψάλτης, υπό τον Άρχοντα Πρωτοψάλτη της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας, Χαρίλαο Ταλιαδώρο, στον καθεδρικό Ιερό Ναό της Αγίας Σοφίας Θεσσαλονίκης. Έχει σχεδιάσει και κατασκευάσει ειδικό, πρωτότυπο μουσικό όργανο, τύπου synthesizer, σύμφωνα με τα λειτουργικά χαρακτηριστικά του «ΨΑΛΤΗΡΙΟΥ», της Μουσικής Επιτροπής του Οικουμενικού Πατριαρχείου, (1881).
0 Σχόλια
Το σχόλιό σας για την ανάρτηση (παρακαλούμε να τηρούνται οι όροι που αναφέρονται στους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας)