Είναι σε όλους γνωστό ότι η «ερατεινή Ημαθία», όπως ονομάζει τον τόπο μας ο Όμηρος, είναι συνδεδεμένη με όλες τις φάσεις της ελληνικής ιστορίας.
Τα πολύτιμα χνάρια αυτής της Ιστορίας από το 6.250 π.Χ., όπου χρονολογείται ο πρώτος προϊστορικός οικισμός στη Ν. Νικομήδεια, μέχρι και την πρόσφατη ιστορία μας, τιμούν τα χώματά της. Ωστόσο, αυτά τα χνάρια που ανήκουν τόσο στον Αρχαίο, όσο και το Σύγχρονο πολιτισμό έχουν λόγο ύπαρξης, μονάχα μέσα από την ανθρώπινη παρουσία.
Είναι γεγονός ότι η ανάδειξη και η εξωστρέφεια αυτού του πολιτιστικού μας πλούτου, εντός και εκτός της χώρας μας, δε μπορεί να γίνει πραγματικότητα παρά μέσα από τον βιώσιμο πολιτιστικό τουρισμό.
Η ελληνική πολιτιστική κληρονομιά θα έπρεπε να προηγείται σε αυτό τον τομέα, εφόσον η Ελλάδα είναι η κοιτίδα του δυτικού πολιτισμού, έχει παγκόσμια λάμψη και ενδιαφέρει τον κάθε πολίτη του κόσμου.
Ο βιώσιμος πολιτιστικός τουρισμός, μέσα από την ορθή πολιτιστική αξιοποίηση, αποφέρει χρήματα και θέσεις εργασίας στις πόλεις και τις περιφέρειες, προσφέρει μια νέα προοπτική, ενθαρρύνει τον επισκέπτη να κατανοήσει την πολιτιστική κληρονομιά του κάθε τόπου με τη διοργάνωση 1. επισκέψεων σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία, μουσεία, θεατρικές παραστάσεις, φεστιβάλ, 2. με την παρακολούθηση προσκυνημάτων και παραδοσιακής αρχιτεκτονικής, 3. με την αναβίωση παραδοσιακών χορών και εθίμων, 4. με τη συμμετοχή σε δραστηριότητες όπως οικοτεχνία, χειροτεχνία και μελέτη του λαϊκού πολιτισμού και της τέχνης, 5. με τη σύνδεση Αρχαίου και Σύγχρονου πολιτισμού.
Ωστόσο, είναι απολύτως απογοητευτική η εικόνα που παρουσιάζει η Ελλάδα στον τομέα του πολιτισμού, τόσο με την κακοποίηση των ανθρώπων που τον στηρίζουν, όσο και με την έλλειψη αξιοποίησης του πολιτιστικού τουρισμού, ειδικά την τελευταία τετραετία.
Οφείλουμε να λάβουμε υπόψη ότι η χώρα μας βρίσκεται εκτός δεκάδας στη λίστα με τους κορυφαίους προορισμούς Πολιτιστικού και Θρησκευτικού Τουρισμού. Το συμπέρασμα είναι ότι η χώρα που γέννησε τον πολιτισμό φαίνεται ότι πάσχει από εξωστρέφεια, σε αντίθεση με τις πρωτιές που έχουν Ιταλία, Γαλλία και Ισπανία, που στοχεύουν πάρα πολύ σε αυτό και εμπλουτίζουν τα προϊόντα τους με επίκεντρο τον πολιτισμό.
Την ώρα που η χώρα μας μετρά νέο ρεκόρ σε αεροπορικές αφίξεις αλλά και σε κρουαζιέρες, σε σχέση με το 2019, το ενδιαφέρον των τουριστών απομακρύνεται επικίνδυνα από τον πολιτισμό μας.
Τα νούμερα της επισκεψιμότητας σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους φέτος, είναι κατά πολύ μειωμένα σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.
Είναι γνωστό ότι μόλις το 2018 , επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, κάποιοι αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία στη χώρα μας απέκτησαν ηλεκτρονικό εισιτήριο, κάτι που άνοιγε το δρόμο στον επισκέπτη-τουρίστα. Κάπου εκεί ο εκσυγχρονισμός σταμάτησε.
Σε ό,τι αφορά τα ελληνικά μουσεία αλλά και τα σπουδαία μουσεία του τόπου μας, δε φτάνουν οι στείρες επικοινωνιακές φιέστες, με τον πρωθυπουργό απλά να τα εγκαινιάζει, όπως έκανε με το Μουσείο των Αιγών, ένα μοναδικό κόσμημα πολιτισμού, παγκόσμιας λάμψης.
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι το να μπαίνει ένα καρτελάκι τεκμηρίωσης στη βάση ενός αγάλματος ή ευρήματος, που ενημερώνει ότι βρέθηκε στο τάδε μέρος και έχει το δείνα ύψος, δεν προσφέρει κάποιο αφήγημα, ούτε κάποια εμπειρία, μέσα στο μουσείο. Αντίθετα, τα audio tours (ηχητικές ξεναγήσεις), οι ζωντανές εκδηλώσεις, μέσα στα μουσεία και τα όμορφα καταστήματα με σουβενίρ, προσφέρουν μία μοναδική εμπειρία στον κάθε επισκέπτη.
Σε αυτά τα μοναδικά οφέλη του βιώσιμου πολιτιστικού τουρισμού οφείλει να στοχεύσει και να επενδύσει η Πολιτεία, τόσο μέσα από τη διάχυση της μοναδικής πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής μας, όσο και της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς της πατρίδας μας.
0 Σχόλια
Το σχόλιό σας για την ανάρτηση (παρακαλούμε να τηρούνται οι όροι που αναφέρονται στους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας)