Σε ένα απαράδεκτο συμβάν στο Χιονοδρομικό Κέντρο Σελίου αναφέρεται δημοσίευμα του snowreport.gr και συγκεκριμένα σε ατύχημα που έγινε στις πίστες με εγκατάλειψη μια έμπειρης σκιερ, 78 ετών.
Στο σχετικό δημοσίευμα αναφέρονται τα εξής:
Μεγάλο προβληματισμό μας δημιούργησε συμβάν στο Χ.Κ. Σελίου την Κυριακή 30/1/2022, όπου όλα δείχνουν ότι απρόσεκτος σκιέρ με υπερβολική ταχύτητα προσέκρουσε σε άτυχη 78χρονη, πολύ έμπειρη χιονοδρόμο, προκαλώντας της μεγάλη ζημιά και στην συνέχεια την εγκατέλειψε αβοήθητη.
Σύμφωνα με ανάρτηση του Μιχαήλ Παπαδόπουλου στο facebook:
Καλησπέρα προς όλους τους φίλους του Σκι..Η γυναίκα που βλέπετε στην φωτογραφία υπέστη κάταγμα σε πολλαπλά σημεία της αριστερής κατ’ ισχίον άρθρωσης επειδή κάποιος, προφανώς αρχάριος για το Ασούρμπασι την εμβόλισε στην κυριολεξία. Να τονίσω ότι η εν λόγω κυρία είναι εξαίρετη και ιδιαίτερα συνετή σκιέρ με καταγωγή από την Ελβετία. Ο προβληματισμός μου δεν είναι το γιατί να συμβεί κάτι τέτοιο, εφόσον όλοι γνωρίζουμε πως στα σπορ αυτά μπορούμε να τραυματιστούμε ακόμη και σοβαρά, αλλά το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος “άνθρωπος” παράτησε τη γυναίκα αυτή αβοήθητη ενώ σφάδαζε από τον πόνο. Λυπάμαι που υπάρχουν ανάμεσα μας τόσο αναξιοπρεπείς εκπρόσωποι του αγαπημένου μας αθλήματος. Θλίβομαι, ειλικρινά, για την αδιαντροπιά και την ανανδρία αυτού του υποκειμένου. Η γυναίκα μεταφέρθηκε με ερπυστριοφόρο έως τη βάση, από εκεί μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Βέροιας και από εκεί στη Γενική Κλινική Θεσσαλονίκης. Θα μείνει κλινήρης για διάστημα 2 μηνών, θα περπατήσει με πατερίτσες και θα κάνει φυσιοθεραπείες επί μακρόν. Και εκείνος θα περάσει όμορφα με την οικογένεια του διδάσκοντας στα παιδιά του την ηθική, τη δεοντολογία και την αλληλεγγύη………με εκτίμηση,Παπαδόπουλος Μιχαήλ
Όπως μας ενημέρωσαν (σ.σ. το snowreport.gr) από το ΧΚ Σελίου χιονοδρόμοι που είδαν την γυναίκα τραυματισμένη, προσπάθησαν να την βοηθήσουν. Ωστόσο ο υπαίτιος βρήκε την ευκαιρία να διαφύγει. Κάποιοι τον ακολούθησαν και τον κυνήγησαν αλλά χάθηκε στο λούκι. Οι υπεύθυνοι του χιονοδρομικού φρόντισαν για την άμεση μεταφορά στο νοσοκομείο με ασθενοφόρο. Η ίδια δήλωσε ότι “αυτά συμβαίνουν” και “θα έρθω πάλι για σκι στο Σέλι”.
Κανόνες προτεραιότητας
Ατυχήματα στις πίστες μπορούν να συμβούν στον οποιοδήποτε, ιδιαίτερα το Σαββατοκύριακο λόγω μεγαλύτερης κίνησης.
Ο σκιερ/snowboarder που προηγείται έστω και αργά ΕΧΕΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ. Συνεπώς όταν κατεβαίνουμε προσέχουμε τον από κάτω μας, προβλέπουμε την πορεία του και κρατάμε αποστάσεις.
Αποφεύγουμε να κροσάρουμε πίστες όταν κατεβαίνουν άλλοι.
Φροντίζουμε να σταματάμε πάντα στην άκρη της πίστας ιδιαίτερα σε στενούς διαδρόμους.
Η ταχύτητα μας δεν πρέπει να ξεπερνάει τα όρια μας (comfort level) που καθορίζονται από την εμπειρία, την φυσική κατάσταση, τον εξοπλισμό, την κίνηση και κλίση πίστας, την ορατότητα και την ποιότητα χιονιού.
Το snowboard όταν το βγάζουμε το τοποθετούμε πάντα με τις δέστρες από κάτω.
Αν δούμε κάποιον που έχει πρόβλημα ρωτάμε αν είναι καλά διαφορετικά μένουμε μαζί του και φροντίζουμε να ειδοποιηθεί ο τραυματιοφορέας του Χ.Κ.
Νομική ευθύνη από απροσεξία
Οι τραυματισμοί που προκαλούνται από σκι και σνόουμπορντ δεν είναι ασυνήθιστοι. Η κύρια αιτία τέτοιων συγκρούσεων είναι το ανθρώπινο σφάλμα. Συχνά τίθεται το ερώτημα του αν αξίζει αγωγή σε περίπτωση ατυχήματος που προκλήθηκε από σύγκρουση με άλλο απρόσεκτο σκιέρ καθώς τα ατυχήματα αυτά μπορεί να είναι ιδιαιτέρως σοβαρά και να οδηγήσουν σε τραυματισμούς, να απαιτήσουν νοσηλεία ή και μακροχρόνια αποκατάσταση.
Το Κολοράντο, ίσως η σημαντικότερη πολιτεία για την χιονοδρομία, έχει θεσπίσει λεπτομερείς κανονισμούς ασφαλείας που έχουν επηρεάσει γενικά τη νομοθεσία για το σκι. Οι κανονισμοί αυτοί δεν αφορούν μόνο σκιέρ και σνοουμπόρντερς αλλά οποιονδήποτε βρίσκεται στις πίστες.
Υπάρχουν συμπεριφορές σκιέρ που είναι ξεκάθαρα απερίσκεπτες και τον καθιστούν υπεύθυνο, όπως πχ σκι σε κατάσταση μέθης, και ένας σκιέρ είναι πολύ πιθανό να θεωρηθεί υπεύθυνος όταν επιδεικνύεται ακραία συμπεριφορά όπως αυτή. Η σχετική νομοθεσία καλύπτει θέματα ασφάλειας που αφορούν συγκεκριμένες οδηγίες συμπεριφοράς αλλά και οδηγίες για την προσθήκη ή αφαίρεση αντικειμένων που θα μπορούσαν να προκαλέσουν πτώση άλλου σκιέρ. Όσον αφορά περιστατικά που αφορούν δύο ή περισσότερους χιονοδρόμου, ο νόμος αναφέρει:
«Κάθε χιονοδρόμος οφείλει να διατηρεί τον έλεγχο της ταχύτητας και της πορείας του ανά πάσα στιγμή και να βρίσκεται σε επιφυλακή ώστε να μπορεί να αποφύγει άλλους χιονοδρόμους και αντικείμενα. Ωστόσο, η κύρια υποχρέωση αυτού που κάνει κατάβαση είναι να αποφύγει την σύγκρουση με οποιοδήποτε άτομο ή αντικείμενο μπροστά από αυτόν.»
Έτσι το μεγαλύτερο της ευθύνης χρεώνεται στον χιονοδρόμο που βρίσκεται πιο ψηλά στο βουνό, αλλά δεν απαλλάσσονται πλήρως οι χιονοδρόμοι που βρίσκονται πιο κάτω.
Καταλογισμός ευθύνης σε σύγκρουση χιονοδρόμων
Πρόσφατα, μια δικαστική υπόθεση δεκαετιών του Κολοράντο επανήλθε στην επικαιρότητα όταν το Ανώτατο Δικαστήριο του Κολοράντο ανέτρεψε τις απορριπτικές αποφάσεις σε κατώτερο βαθμό για κατηγορία ανθρωποκτονίας κατά του σκιέρ Nathan Hall. Ο Hall, 18 ετών, έτρεχε στο κάτω μέρος της πλαγιάς του Vail’s Riva Ridge, ακριβώς κάτω από το North Face Catwalk, όταν έχασε τον έλεγχο και προσέκρουσε στον Alan Cobb, 33 ετών, σκοτώνοντάς τον.
Η απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου του Κολοράντο έστειλε τον Nathan Hall σε δίκη, αντιμέτωπο με μέγιστη ποινή φυλάκισης έξι ετών και πρόστιμο έως 500.000 δολάρια, εάν καταδικαστεί για ανθρωποκτονία από πρόθεση. Αυτή η απόφαση καταδεικνύει την τάση για επιβολή μεγαλύτερων ποινών σε σκιέρ που προκαλούν σύγκρουση, τόσο στο αστικό όσο και στο ποινικό δικαστήριο.
Στο Κολοράντο, το χτύπημα από απερίσκεπτο σκιέρ δεν αποτελεί εγγενή κίνδυνο του σκι και ο υπαίτιος σκιέρ μπορεί να καταστεί υπεύθυνος. Αυτό σημαίνει ότι εάν είστε θύμα σύγκρουσης και έχετε υποστεί σοβαρούς τραυματισμούς, είναι πιθανό να αξίζει να ασκήσετε μήνυση κατά των υπαιτίων.
Ποιος πληρώνει;
Σε τυπικές αστικές υποθέσεις για σωματικές βλάβες, αυτός που θεωρείται υπεύθυνος μπορεί να κληθεί να πληρώσει ο ίδιος αποζημιώσεις. Ωστόσο, μεγάλο μέρος των ζημιών θα πληρωθεί από την ασφαλιστική εταιρεία του. Παραδείγματος χάριν, μετά από αυτοκινητιστικό ατύχημα συνήθως πληρώνει η ασφαλιστική εταιρεία του υπαίτιου οδηγού.
Η διαδικασία είναι παρόμοια με τις περιπτώσεις σύγκρουσης χιονοδρόμων, με μερικές βασικές διαφορές. Η ασφάλιση κατοικίας καλύπτει σχεδόν κάθε δραστηριότητα που δεν περιλαμβάνει το αυτοκίνητο και είναι ο τύπος ασφάλισης που είναι πιο πιθανό να καλύψει την ευθύνη ενός σκιέρ εάν προκαλέσει σύγκρουση. Σε αντίθεση με την οδήγηση αυτοκινήτου, ωστόσο, μπορεί κανείς να έχει νόμιμα σπίτι χωρίς καμία ασφάλιση. Ενώ πολλοί ιδιοκτήτες σπιτιού έχουν ασφάλιση το απαιτεί το συμβόλαιο ή το δάνειό τους, δεν το κάνουν όλοι. Και δεν επιλέγουν όλοι οι ενοικιαστές να προστατευτούν με το ανάλογο ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
Δυστυχώς, όταν ο υπαίτιος χιονοδρόμος δεν είναι ευκατάστατος ή/και δεν έχει ασφάλεια, η αποζημίωση που δικαιούστε μετά από μια σύγκρουση μπορεί να είναι δύσκολη υπόθεση.
Τι να κάνετε μετά από σύγκρουση
Αν και είναι εύκολο για έναν ενθουσιώδη χιονοδρόμο να εφησυχάσει, να θυμάστε ότι το σκι μπορεί να είναι επικίνδυνο με ατυχήματα που μπορεί να βάλουν σε κίνδυνο τη ζωή.
Αν σας συμβεί, ενεργήστε όπως θα κάνατε μετά από τροχαίο ή άλλο παρόμοιο ατύχημα. Τραβήξτε όσο το δυνατόν περισσότερες φωτογραφίες για λόγους τεκμηρίωσης, επικοινωνήστε με τους υπευθύνους του χιονοδρομικού για βοήθεια και επικοινωνήστε με τις κατάλληλες ασφαλιστικές εταιρείες και τον δικηγόρο σας.
Πηγή: snowreport.gr
0 Σχόλια
Το σχόλιό σας για την ανάρτηση (παρακαλούμε να τηρούνται οι όροι που αναφέρονται στους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας)