Την Κυριακή 25 Ιουλίου 2021 το πρωί ο Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε τον θείο λόγο στον υπό κατασκευή Ιερό Ναό του Αγίου Λουκά του Ιατρού στην Ιερά Μονή Παναγίας Δοβρά Βεροίας.
Στο τέλος τελέστηκε το ετήσιο μνημόσυνο της κατά σάρκα αδελφής του Μητροπολίτη Βεροίας, Δέσποινας Δερμεντζόγλου.
Στον Όρθρο και την Θ. Λειτουργία έψαλε ο Πρωτοψάλτης κ. Χρήστος Μυγδαλιάς μετά χορού Ιεροψαλτών.
Ο Μητροπολίτης κ. Παντελεήμων στην ομιλία του ανέφερε μεταξύ άλλων:
«Καί ἰδόντες αὐτόν παρεκάλεσαν ὅπως μεταβῇ ἀπό τῶν ὁρίων αὐτῶν».
Μέ μία παράκληση πρός τόν Χριστό ἔκλεισε ἡ σημερινή εὐαγγελική περικοπή. Μία παράκληση ὅμως ἐντελῶς διαφορετική ἀπό αὐτές πού ἀπηύθυναν συνήθως οἱ ἄνθρωποι στόν Χριστό. Οἱ Γεργεσηνοί τῆς σημερινῆς περικοπῆς δέν τοῦ ζητοῦν νά ἔρθει στήν πόλη τους, τοῦ ζητοῦν νά φύγει, τοῦ ζητοῦν νά τούς ἀπαλλάξει ἀπό τήν παρουσία του.
Καί τό κάνουν, γιατί ἡ προσκόλλησή τους στά χρήματα πού τούς ἀποφέρει ἡ ἀντίθετη πρός τόν μωσαϊκό νόμο ἐκτροφή χοίρων, δέν τούς ἐπιτρέπει νά κατανοήσουν τήν εὐλογία πού φέρνει ἡ παρουσία τοῦ Χριστοῦ, δέν τούς ἀφήνει νά δοῦν ὅτι θεράπευσε δύο ταλαίπωρους καί δυστυχισμένους συμπολίτες τους, δύο δαιμονισμένους πού ἦταν «χαλεποί λίαν».
Ζητοῦν ἀπό τόν Χριστό νά ἀπομακρυνθεῖ, γιατί προτιμοῦν τήν ἐμμονή στήν παράβαση τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ, ἀπό τόν ἴδιο τόν Θεό. Ἡ συμπεριφορά τους ἐπιβεβαιώνει τόν λόγο τοῦ Κυρίου ὅτι «οὐ δύνασθε Θεῷ δουλεύειν καί μαμωνᾷ».
Καί ὁ Χριστός φεύγει ἀπό τήν πόλη τους, γιατί τοῦ τό ζητοῦν. Φεύγει, γιατί ὁ Χριστός δέν ὑποχρεώνει κανέναν νά τόν δεχθεῖ, δέν ὑποχρεώνει κανέναν νά τόν ἀκολουθήσει, δέν ὑποχρεώνει κανέναν νά σωθεῖ, ἐάν δέν τό θέλει.
Αὐτό δέν σημαίνει ὅτι ὁ Χριστός ἀδιαφορεῖ γιά τή σωτηρία μας. Τό ἀντίθετο, μάλιστα. «Θέλει πάντας ἀνθρώπους σωθῆναι καί εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας ἐλθεῖν», καί καταβάλλει κάθε προσπάθεια γι᾽ αὐτό. «Ἰδού», μᾶς λέγει ὁ Χριστός, «ἕστηκα ἐπί τήν θύραν καί κρούω· ἐάν τις ἀκούσῃ τῆς φωνῆς μου καί ἀνοίξῃ τήν θύραν, εἰσελεύσομαι πρός αὐτόν».
Αὐτό ἀκριβῶς ἔκανε καί μέ τή θεραπεία τῶν δύο δαιμονισμένων. Ἔκρουσε τή θύρα τῶν ψυχῶν τῶν Γεργεσηνῶν, πού ἦταν προσκολλημμένοι στό ἁμαρτωλό κέρδος, ἐπιτρέποντας στούς δαίμονες νά εἰσέλθουν στήν ἀγέλη τῶν χοίρων καί νά τούς ὠθήσουν στόν κρημνό. Οἱ Γεργεσηνοί ὅμως ὄχι μόνο ἀδιαφόρησαν καί ἔμειναν ἀσυγκίνητοι ἀπό τή θεραπεία τῶν δαιμονιζομένων συνανθρώπων τους, ἀλλά καί παρεκάλεσαν τόν Χριστό νά φύγει, γιά νά μήν ἐλέγχονται γιά τήν παρακοή τους.
Καί ὁ Χριστός πού σέβεται τήν ἐλευθερία τῶν ἀνθρώπων, ἔστω καί ἄν αὐτή μᾶς ὁδηγεῖ μακριά του, ἔστω καί ἄν μᾶς ὁδηγεῖ στήν καταστροφή, «ἐμβάς εἰς πλοῖον διεπέρασεν». Μπῆκε στό πλοῖο καί ἔφυγε, ὅπως σημειώνει ὁ ἱερός εὐαγγελιστής, γιατί, ὅπως εἴπαμε, δέν ἀναγκάζει κανέναν νά τόν δεχθεῖ καί νά τόν πιστεύσει, ἀλλά ἀφήνει σέ ἐμᾶς τήν ἐπιλογή καί τήν ἀπόφαση.
Σέβεται μάλιστα σέ τέτοιο σημεῖο ὁ Χριστός τό δικαίωμά μας νά ἐπιλέξουμε ἄν θά τόν ἀκολουθήσουμε ἤ ὄχι, ὥστε μᾶς ἀφήνει ἐλευθέρους γιά νά ἐπιλέξουμε ἀκόμη καί σέ ποιό βαθμό καί μέ ποιόν τρόπο θά τόν ἀκολουθήσουμε. Καί τό βλέπουμε αὐτό, ἄν ρίξουμε μιά ματιά στό Ἁγιολόγιο τῆς Ἐκκλησίας μας, ὅπου ὑπάρχουν τόσο διαφορετικές προσωπικότητες, τόσοι ἄνθρωποι πού ἐπέλεξαν ἐντελῶς διαφορετικό δρόμο στή ζωή τους, ἀλλά καί εἶχαν τόσο διαφορετικό τέλος.
Τό βλέπουμε στό παράδειγμα τῶν ἑορταζομένων σήμερα ἁγίων τῆς Ἐκκλησίας μας, πού ἐκπροσωποῦν τόσο διαφορετικές ὁμάδες ἀνθρώπων. Ἀπό τή μία ἡ ἁγία Ἄννα, ἡ μητέρα τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, μία εὐσεβής γυναίκα πού σέ ὅλη της τή ζωή παρακαλοῦσε, μαζί μέ τόν εὐλαβῆ σύζυγό της, τόν ἅγιο Ἰωακείμ, νά λύσει ὁ Θεός τά δεσμά τῆς ἀτεκνίας της, καί ἀξιώθηκε σέ μεγάλη ἡλικία νά τεκνοποιήσει. Ἀπό τήν ἄλλη, μία εὐγενής καί ἀριστοκρατική γυναίκα, ἡ ἁγία Ὀλυμπιάδα, πού ἔμεινε χήρα, ἕνα μόλις χρόνο μετά τόν γάμο της, καί ἀφιέρωσε ὁλόκληρη τή ζωή της στή διακονία τῆς Ἐκκλησίας καί τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου. Καί τέλος, ἡ ὁσία Εὐπραξία, ἦταν σύγχρονη τῆς ἁγίας Ὀλυμπιάδος καί συγγενής καί ἐκείνη, ὅπως καί ἡ ἁγία Ὀλυμπιάδα, τοῦ αὐτοκράτορος Θεοδοσίου. Ἡ καταγωγή της ὅμως καί τά πλούτη της δέν στάθηκαν ἐμπόδιο γιά νά ἀκολουθήσει καί αὐτή τόν Χριστό ἐπιλέγοντας τή μοναχική ζωή.
Καί οἱ τρεῖς αὐτές γυναῖκες ἀκολούθησαν τόν Θεό μέ τόν δικό της ἡ κάθε μία τρόπο, ἀλλά καί οἱ τρεῖς κατόρθωσαν νά ἐπιτύχουν τήν ἁγιότητα καί ἐντός τοῦ γάμου καί ἐκτός τοῦ γάμου, καί νά ἀπολαμβάνουν τώρα τή χαρά τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν, κοντά στόν Θεό.
Αὐτή τήν χαρά εὐχόμεθα καί προσευχόμεθα νά ἀπολαμβάνει στόν οὐρανό καί ἡ μακαριστή ἀδελφή μας Δέσποινα, τῆς ὁποίας τελοῦμε σήμερα τό ἐτήσιο μνημόσυνο, καί δεόμεθα στόν Θεό νά ἀναπαύσει τήν ψυχή μετά τῶν ἐκλεκτῶν του, διότι καί ἐκείνη τόν ἀκολούθησε ἀπό τῆς νεότητός της καί ἀφοσιώθηκε στήν ἀγάπη καί στή διακονία του μέσα ἀπό τήν οἰκογένειά της, μέσα ἀπό τή διακονία της στήν Ἐκκλησία, ἀλλά καί στή διακονία τῶν δύο ἀφιερωμένων ἀδελφῶν της. Καί εὐχόμεθα νά τῆς χαρίσει ὁ Θεός τά ἀγαθά ἐκεῖνα τά ὁποῖα ἑτοίμασε γιά τούς ἐκλεκτούς του καί τά ὁποῖα «ὀφθαλμός οὐκ εἶδε καί οὖς οὐκ ἤκουσε καί ἐπί καρδίαν ἀνθρώπου οὐκ ἀνέβη». Νά τῆς προσφέρει ὁ Θεός μέ τήν ἀπέραντη ἀγάπη του ὅλα αὐτά πού ἑτοίμασε γι᾽ αὐτούς οἱ ὁποῖοι τόν ἀγάπησαν. Ἀμήν.
0 Σχόλια
Το σχόλιό σας για την ανάρτηση (παρακαλούμε να τηρούνται οι όροι που αναφέρονται στους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας)