Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας ήρθε να ταράξει τα... πολιτιστικά νερά της πόλης


Την πρώτη του επαφή με τα τοπικά ΜΜΕ έκανε ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας Γιάννης Παρασκευόπουλος. Δίπλα στον Διευθυντή ήταν και ο απερχόμενος πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας Νίκος Μαυροκεφαλίδης, ο οποίος έμεινε για 5 χρόνια στο "τιμόνι" του Θεάτρου. 

Ο γνωστός σκηνοθέτης και ηθοποιός, που ανέλαβε πριν από λίγο καιρό την καλλιτεχνική διεύθυνση του ΔΗΠΕΘΕ, μίλησε στους δημοσιογράφους για το όραμά του, αλλά και για τις... προϋποθέσεις προκειμένου να επιτευχθεί. Ως βασικός στόχος του Γιάννης Παρασκευόπουλου είναι να βρεθεί λύση για την "στέγη" του θεάτρου, να υπάρχει δηλαδή ένας χώρος που θα μπορεί χωρίς προσκόμματα το ΔΗΠΕΘΕ να αναπτύξει το πρόγραμμά του, με παραστάσεις κάθε εβδομάδα. 

Ερωτηθείς σχετικά, απάντησε πως είχε ενημερωθεί για τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν στο παρελθόν σχετικά με την διαδικασία παραχώρησης των αιθουσών από την διαχειρίστρια των χώρων ΚΕΠΑ και ξεκαθάρισε πως έθεσε το θέμα και προς τον Δήμαρχο. Παρεμβαίνοντας επ' αυτού ο Νίκος Μαυροκεφαλίδης σημείωσε ότι ο Δήμαρχος πρότεινε ως άμεση εφαρμόσιμη λύση τον από κοινού ετήσιο προγραμματισμό.


Για τη θέση που ανέλαβε, τους στόχους και τις μέχρι τώρα ενέργειες ο Γιάννης Παρασκευόπουλος ανέφερε:

Όταν είδα ότι το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ ΒΕΡΟΙΑΣ προκηρύσσει θέση καλλιτεχνικού διευθυντή αποφάσισα να καταθέσω τον φάκελο μου γιατί το είδα σαν μια μεγάλη πρόκληση. Η Βέροια είναι μια πόλη σε απόσταση 40 λεπτών από τη Θεσσαλονίκη και ένα ήδη ισχυρό πολιτιστικό κέντρο, που προσελκύει επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Είναι μια πόλη μεγάλης ιστορικής σημασίας. Όλο αυτό, που στην ουσία σημαίνει Βέροια, που εμπεριέχει κι εμπεριέχεται σε αυτήν, ήταν αυτό που με προκάλεσε και με έκανε να πιστεύω ότι μπορεί να ξαναγίνει θεατρικός πόλος έλξης αλλά και ένα φυτώριο νέων καλλιτεχνών. 

Όταν ήρθα για να δώσω συνέντευξη στο Δ.Σ του θεάτρου δεν είπα πολλά για να στηρίξω το φάκελο της καλλιτεχνικής μου πρότασης. Το σημαντικότερο που είπα ήταν: «αν θέλετε έναν διευθυντή διακοσμητικό, μάλλον δεν είμαι ο κατάλληλος. Αν θέλετε, όμως, έναν άνθρωπο να δουλέψει και να παράξει έργο είμαι στη διάθεση σας». 

Είμαι λοιπόν εδώ. 

Εδώ και ενάμιση μήνα κινούμαι στην πόλη, περπατώ στους δρόμους της, συναντώ τους ανθρώπους της. Ξεκίνησα συναντήσεις με φορείς της πόλης και ήδη με την διευθύντρια της ΙΖ΄ Εφορίας Αρχαιοτήτων, κυρία Αγγελική Κοτταρίδη συζητάμε μια πολύ ωραία συνεργασία. Σύντομα θα βρεθούμε με τον αρμόδιο για θέματα πολιτισμού στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, που είναι συμβαλλόμενο μέλος στην Προγραμματική Σύμβαση, που υπογράφουμε με το Υπουργείο Πολιτισμού και το Δήμο Βέροιας. Συζητάμε με τον πρόεδρο του ΤΟΒ κ. Ζήση Πατσίκα για την προοπτική μιας από κοινού παράστασης. Συνάντησα τον πρώην διευθυντή της Κ.Ε.Π.Α Δήμου Βέροιας, την υπεύθυνη της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Βέροιας, κ. Ασπασία Τασιοπούλου και έχω προγραμματίσει να δω και όλους τους άλλους σύντομα. Θα επικοινωνήσουμε με τις διευθύνσεις Α/θμιας και Δ/θμιας Ημαθίας, Πέλλας, Πιερίας και όλους τους φορείς, με τους οποίους συνδεόμαστε ή θα συνδεθούμε στο μέλλον.

Σύντομα θα καλέσω όλους τους Ημαθιώτες καλλιτέχνες και όσοι  μπορούν κι ενδιαφέρονται θα δημιουργήσουν τη λίστα δεδομένων μας, ώστε να βρεθούμε καλλιτεχνικά μαζί, σε περίπτωση, που δημιουργηθεί η ανάγκη.

Επιθυμία μου είναι ένα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ ζωντανό. Ένα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ ανοιχτό. Ένα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ με σταθερή παρουσία στην πόλη. Το θέατρο για να υπάρξει και να μπει στη συνείδηση του κόσμου χρειάζεται τακτικότητα, σταθερότητα και συνέπεια. Στόχος μου είναι το θέατρο να είναι ανοιχτό κάθε μέρα με παραστάσεις, εκδηλώσεις και δράσεις, ώστε να ξαναμπεί, η ψυχαγωγία, που προσφέρει το θέατρο, στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Το θέατρο δεν είναι για να κραυγάζει και να λειτουργεί σαν πυροτέχνημα αλλά για να υπάρχει σταθερά και να δουλεύει αθόρυβα. Φυσικά για να συμβεί αυτό χρειάζεται ο χώρος στον όποιο θα υπάρχουμε. 

Από το 2011 και με την 316/2011 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βέροιας όλοι οι θεατρικοί χώροι έχουν δοθεί κατά χρήση στην Κ.Ε.Π.Α Δήμου Βέροιας. Και αυτήν τη στιγμή, που μιλάμε, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βέροιας είναι άστεγο, για την ακρίβεια φιλοξενείται από την Κ.Ε.Π.Α. Όσο καλή διάθεση συνεργασίας και να υπάρχει για τη χρήση των χώρων, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. για να λειτουργεί απρόσκοπτα, για να κάνει τις πρόβες του, να στήσει σκηνικό, φώτα, να κάνει τις γενικές πρόβες των παραγώγων του, χρειάζεται το δικό του χώρο, όπως άλλωστε ορίζεται και από την Προγραμματική Σύμβαση, που το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βέροιας υπογράφει με το Υπουργείο Πολιτισμού, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το Δήμο Βέροιας.

Καλλιτεχνικός Προγραμματισμός 
Οι παραστάσεις, που προτείνουμε για την Ημαθία, την Πέλλα, την Πιερία, αλλά και το κοινό, που θα μας παρακολουθήσει από όλη την Ελλάδα, απευθύνονται σε ένα ευρύ φάσμα κοινού και αντανακλούν την κοινωνία. Το ότι απευθυνόμαστε σε ένα ευρύ φάσμα κοινού δε σημαίνει πως απευθυνόμαστε σε όλα τα γούστα, τα οποία διαμορφώθηκαν κατά καιρούς. Δεν είναι αυτή η βασική μας προτεραιότητα. Επιθυμούμε οι προτάσεις μας να είναι ένα σκαλί πιο πέρα. Οι παραστάσεις που θα ανεβαίνουν στη σκηνή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. δεν θα στοχεύουν μόνο στη διασκέδαση άλλα, κυρίως, στην ψυχαγωγία του κοινού. Σύμφωνα με την εμπειρία μου, το κοινό έρχεται να δει θέατρο, όταν καταλαβαίνει ότι συμβαίνει κάτι ουσιαστικό, δημιουργικό, ερευνητικό όμως πάνω από όλα αληθινό στο χώρο του θεάτρου και της τέχνης. 

Μέσα στα σχέδια μου, που ήδη έχουν αρχίσει να παίρνουν το δρόμο τους, είναι παραστάσεις στην Κεντρική Σκηνή με παραγωγές του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ αλλά και συμπαραγωγές με τα αλλά ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ, με προτεραιότητα τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. του Δικτύου «Τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. της Εγνατίας Οδού». 

Η θεματική επιλογή για τον καλλιτεχνικό προγραμματισμού 2019 2020 είναι «το Αδιέξοδο», σε κοινωνικό, πολίτικο, ψυχολογικό, συναισθηματικό επίπεδο. Πως το Αδιέξοδο διατρέχει την καθημερινότητα μας και την ανάγκη που μας δημιουργεί για την Έξοδο. 

Η πρώτη παραγωγή της Κεντρικής σκηνής, θα είναι η παράσταση του έργου «Αγαπητή Ελένα» της Ρωσίδας θεατρικής συγγραφέως Λουντμίλα Ραζουμόβσκαγια σε δική μου σκηνοθεσία, που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο 2020. 

Δημιουργία Εναλλακτικής Σκηνής, όπου θα παρουσιάζονται πιο ανήσυχες προτάσεις για το θέατρο. Ήδη συζητάμε για την παράσταση «Ανθισμένες Ροδακινιές» σε σκηνοθεσία Χάρη Πεχλιβανίδη, μια παράσταση βασισμένη στην τεχνική του θεάτρου της επινόησης, με θέμα τη Βέροια.

Ήδη προχωράμε στην παραγωγή της Παιδικής Σκηνής. Έχουμε δρομολογήσει την παραγωγή της παράστασης «Ο ΔΡΑΚΟΣ» του Γεβγκένι Σβάρτς, προσαρμοσμένο για παιδιά, σε σκηνοθεσία του Πάνου Δεληνικόπουλου, που θα κάνει πρεμιέρα αρχές Νοεμβρίου του 2019 και θα διαρκέσει ως και τον Φεβρουάριο του 2020. Μια παράσταση για τους μαθητές της Ημαθίας, της Πέλλας και της Πιερίας.

Προτείνω τη δημιουργία Εφηβικής Σκηνής με παραστάσεις που θα γίνονται στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και θα ανοίγουν ένα ουσιαστικό και δημιουργικό διάλογο με το εφηβικό κοινό. 

Θερινή παράσταση, που θα κάνει περιοδεία στην ευρύτερη περιοχή, ήδη συζητάμε με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων για συνεργασία και σκεφτόμαστε έργα.  

Σταθερή παρουσία στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα των Ερασιτεχνικών ομάδων του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Στόχος μου είναι η ένταξη των παραστάσεων των εργαστηρίων στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα παραστάσεων. 

Διεύρυνση των Θεατρικών Εργαστηρίων, ήδη σχεδιάσαμε τη δημιουργία Κινηματογραφικού Εργαστηρίου, Εργαστηρίου θεατρικής φωτογραφίας, Εργαστηρίου κουκλοθέατρου, Εργαστηρίου Σωματο-ψυχοπαιδαγωγικής και Εργαστηρίου δημιουργικής γραφής, που θα αρχίσουν να λειτουργούν από τον Οκτώβριο του 2019.

Θερινό Campus Νέων Σκηνοθετών και δημιουργία φεστιβάλ «Νέες φωνές» με παραστάσεις νέων δημιουργών, που θα λαμβάνει χώρα στις γειτονιές της πόλης από το καλοκαίρι του 2020.

Όπως είναι λοιπόν κατανοητό σχεδιάζω ένα θέατρο με συνεχή δράση. Για το λόγο αυτό απαιτείται αποκλειστικός κατά χρήση χώρος. Είναι η πρωταρχική μας ανάγκη και βασική προϋπόθεση να μη μείνουν όλα αυτά στα χαρτιά ως απλός σχεδιασμός. 

Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!
Η αναδημοσίευση αναρτήσεων ή η χρήση πληροφορίων του InVeria.gr 
επιτρέπεται μόνο με αναφορά στην πηγή, με ενεργό σύνδεσμο