ΑΠΟΨΗ, του Καλλίστρατου Γρηγοριάδη*: Αποτελεί συνηθισμένο, πλέον, το φαινόμενο της εξάρτησης των κοινωνιών μας, διεθνώς και όχι μόνο στη χώρα μας, από τις κινητές, λεγόμενες και «έξυπνες» συσκευές.
Είναι σε όλους μας οικεία η εικόνα να αισθανόμαστε ‘ανεπαρκείς’ και όχι πλήρεις, σχεδόν ‘λειψοί’, αν τυχόν βγούμε από το σπίτι μας και δεν έχουμε μαζί μας την έξυπνη συσκευή η οποία καθ’ όλη τη διάρκεια της εξόδου μας (για καφέ, φαγητό, σε ένα θέατρο, σε μια βόλτα ή εκδρομή, κτλ) θα αποτελεί ακαταμάχητο τεκμήριο κάθε δραστηριότητάς μας και δυστυχώς το μέσο μέτρησης της αναγνωρισιμότητάς μας, αναλόγως των ‘Like’ που θα συγκεντρώσουμε.
Με την παρούσα ιδέα, προτείνω πλέον να αρχίσουμε να κάνουμε ‘Like’ στο Δήμο μας και μέσω αυτού, να αρχίσει πραγματικά να «μας αρέσει» η καθημερινότητά μας ως μέλη μιας κοινότητας με κοινές, λίγο ή πολύ, αγωνίες και ενδιαφέροντα, με άλλα λόγια θα ήθελα να προτείνω έναν τρόπο να κάνουμε αυτές τις συσκευές που καθημερινά κρατάμε στα χέρια μας, πραγματικά ‘έξυπνες’.
Η καθημερινή έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση τον πολιτών, έρχεται στην κορυφή της ατζέντας μου. Γιατί ένας ενημερωμένος δημότης είναι πράγματι ένας έξυπνος δημότης. Οι πολίτες έχουν την ανάγκη να ενημερώνονται για σημαντικά γεγονότα και ανακοινώσεις του δήμου και μάλιστα με τρόπο με τον οποίο όλοι θα έχουν την ίδια ενημέρωση, στον ίδιο χρόνο, χωρίς οικονομική επιβάρυνση. Σημαντικά γεγονότα και ανακοινώσεις του δήμου μας, θα φτάνουν άμεσα στο κινητό του κάθε δημότη, ύστερα από εγγραφή του στις κατηγορίες που τον ενδιαφέρουν, με sms ή μέσω των ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης με σκοπό αυτός να ενημερώνεται για εργασίες των δρόμων, έργα, καιρικές συνθήκες, διακοπές νερού και ρεύματος, σημαντικές εκδηλώσεις και ανακοινώσεις που αφορούν τη ζωή του.
Με αυτό τον τρόπο μοιραζόμαστε τις δράσεις, προγραμματίζουμε το μέλλον και τις δραστηριότητες μας, όλοι μαζί. Αποκτάμε δικαίωμα στην ενημέρωση με στόχο την οργάνωση και τον προγραμματισμό των εργασιών μας. Υπό μία έννοια, με τον τρόπο αυτό θα μαθαίνουμε τις ειδήσεις που μας αφορούν, τη στιγμή που συμβαίνουν!
Μην ξεχνάμε, ότι πλέον δεν ζούμε στις αρχές της ψηφιακής εποχής και η πρόσβαση στο διαδίκτυο έχει σχεδόν γενικευτεί, ιδίως στις εργασιακά ενεργές ομάδες του πληθυσμού. Παρ’ όλ’ αυτά, η αυτόματη μέθοδος αποστολής ενημερώσεων σκοπεύει να επισπεύσει την ενημέρωση των δημοτών, χωρίς όμως να καταργήσει τις μέχρι σήμερα παραδοσιακές μεθόδους επικοινωνίας (π.χ. διά του τύπου), διότι δεν μπορεί να αποκλειστεί κάποιος που δεν έχει πρόσβαση στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας.
Ποιος όμως δημότης που θα λάμβανε ένα μήνυμα για επικείμενη διακοπή νερού στην περιοχή που ζουν οι γονείς του, δεν θα έσπευδε να τους ενημερώσει, ακόμα κι αν αυτοί δεν είναι εξοικειωμένοι με τις σύγχρονες τεχνολογίες; Γιατί να μην απαλλάξουμε το δημότη από το άγχος αναζήτησης της σχετικής πληροφορίας και να μην την στείλουμε κατευθείαν στο κινητό του;
Οι τεχνολογικές συνθήκες έχουν πλέον ωριμάσει. Η κοινωνία έχει ωριμάσει. Οι ανάγκες παραμένουν πιεστικές και η καθημερινότητά μας, χωρίς την απαραίτητη οργάνωση, γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Η θέληση, ο σχεδιασμός και τα εργαλεία είναι όλα διαθέσιμα.
Με το συνδυασμό «Δράση με Γνώση» του Κωνσταντίνου Βοργιαζίδη θα το κάνουμε πράξη!
* Ο Καλλίστρατος Γρηγοριάδης είναι Πολιτικός Επιστήμονας, Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος Βέροιας με το συνδυασμό “Δράση με Γνώση” του Κων/νου Βοργιαζίδη
0 Σχόλια
Το σχόλιό σας για την ανάρτηση (παρακαλούμε να τηρούνται οι όροι που αναφέρονται στους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας)