Επιστολή - καταπέλτης κοινοποιήθηκε στον Τύπο το μεσημέρι της Κυριακής (29/3) από τον πρόεδρο του Δ.Σ. του "Ομίλου Φίλων Θεάτρου και Τεχνών Βέροιας" Γιώργο Δουλγέρογλου, ο οποίος καταφέρεται κατά της κίνησης του διευθυντή της ΚΕΠΑ Δ. Βέροιας, Γιάννη Καμπούρη, επειδή δήλωσε την εναντίωσή του στην πραγματοποίηση συναυλίας στον δημοτικό χώρο του θεάτρου της Ραχιάς, χωρίς μάλιστα την προγενέστερη άδεια του Δ.Σ. της ΚΕΠΑ, από τον συγκεκριμένο Όμιλο.
Στην επιστολή του "Ομίλου" αναφέρεται:
ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΗΘΙΚΗΣ
Ο Όμιλος φίλων θεάτρου και τεχνών Βέροιας αισθάνεται την ανάγκη να ζητήσει συγγνώμη από το κοινό του και από την κα Ελένη Τσαλιγοπούλου για την ματαίωση της συναυλίας στις 31/03 στο θεατράκι της Ραχιάς που είχε προγραμματίσει. Μια συναυλία που σημειωτέον προσφέρεται δωρεάν από τους καλλιτέχνες στα πλαίσια του project “αλλιώς” και απευθύνεται με χαμηλό αντίτιμο σε όσους θέλουν να γνωρίσουν γνωστούς καλλιτέχνες σε μια άλλη εναλλακτική δράση.
Την μέχρι τώρα πολύ επιτυχημένη δραστηριότητα του Ομίλου διέκοψε με νομικά και διοικητικά τερτίπια ένας και μόνο άνθρωπος. Ο διευθυντής της ΚΕΠΑ κος Γιάννης Καμπούρης. Είναι αυτό που λέμε “έβαλε ο διαβολάκος την ουρά του πάλι”. Πιο συγκεκριμένα απείλησε εγγράφως Δήμαρχο και Αντιδήμαρχο πολιτισμού πως αν πραγματοποιηθεί η συγκεκριμένη εκδήλωση θα καλούσε την αστυνομία να την διακόψει. Σαν αιτιολογία πρόβαλε πως το θεατράκι δεν έχει πάρει ακόμα άδεια λειτουργίας και πως την ευθύνη την φέρει ο ίδιος και του έπεφτε βαριά. Την ευθύνη όμως κ. Καμπούρη που από την περάτωση του θεάτρου μέχρι σήμερα, ήτοι 13 ολόκληρα χρόνια χωρίς ΚΑΜΙΑ ενέργεια από πλευρά σας για την έκδοση αδείας, πότε θα την αναλάβετε;
Το ατόπημα αυτό του κ. Καμπούρη με τις γνωστές σ’ αυτόν πρακτικές ανάγεται στο παρελθόν και διαδραματίστηκε για πολλά χρόνια στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ θα θυμούνται πως κάποτε ο εν λόγω κύριος ξαφνικά θυμήθηκε πως η Στέγη δεν είχε “άδεια” για θεατρικές παραστάσεις παρά μόνο για μουσικές εκδηλώσεις και με τα νομικίστικα τεχνάσματα του τις απαγόρευε για μια δεκαετία περίπου. Τελικά ο Όμιλος κόντρα στον παραλογισμό της γραφειοκρατίας με την επιμονή του και της άοκνες ενέργειες του τότε προέδρου Θεόδωρου Πολυχρονιάδη κατόρθωσε να πάρει την πολυπόθητη άδεια λειτουργίας και να την προσφέρει στην ΚΕΠΑ και στο θεατρόφιλο κοινό της πόλης μας.
Έκτοτε χάρη στις ενέργειες του Ομίλου διοργανώνονται εβδομάδες θεάτρου, παρουσιάζει το ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας τα έργα του και φιλοξενούνται ομολογουμένως και άλλες πολύ ενδιαφέρουσες θεατρικές σκηνές. Αυτά για την αποκατάσταση της αλήθειας, περισσότερα δε στοιχεία είναι στην διάθεση του καθενός. Μένει λοιπόν να εξηγήσουμε την εμμονικά αρνητική στάση του κ. Καμπούρη έναντι του Ομίλου και άλλων πολιτιστικών φορέων. Ο λόγος είναι πολύ απλός. Ο πιο ακριβοπληρωμένος υπάλληλος του Δήμου (οι απολαβές του ξεπερνούν κατά πολύ αυτές του Δημάρχου) θέλει να έχει τον απόλυτο έλεγχο των πολιτιστικών δράσεων της πόλης για να δικαιολογεί τον μισθό του. Κάθε άλλος πολιτιστικός φορέας φαντάζει σαν πιθανός υπονομευτής της εξέχουσας θέσης του και “αντιμετωπίζεται ανάλογα”.
Ο Όμιλος όμως έχει εντελώς διαφορετική οπτική. Θεωρεί πως οι τέχνες και ο πολιτισμός δεν αστυνομεύονται δεν φυλακίζονται. Στηρίζονται αποκλειστικά στην αγάπη, φαντασία, και στο μεράκι των ανθρώπων. Πιστός λοιπόν στις αρχές του και στην μέχρι σήμερα προσφορά του στον πολιτισμό δηλώνει πως δεν θα υποκύψει στις μεθοδεύσεις κανενός και πως θα συνεχίσει τον “μετ’ εμποδίων” δρόμο του, στηριζόμενος αποκλειστικά και μόνο στην αναγνώριση και αγάπη του κόσμου της Βέροιας και σύντομα μάλιστα θα ανακοινώσει τις νέες του δράσεις.
Για το διοικητικό συμβούλιο του Ομίλου Φίλων Θεάτρου κ Τεχνών
Ο Πρόεδρος
Γιώργος Δουλγέρογλου
***
Το InVeria.gr, διαβάζοντας τα όσα "χοντρά" καταγγέλλονται, επικοινώνησε με τον Γιάννη Καμπούρη, για να αντιληφθούμε γιατί (εάν ισχύουν τα όσα αναφέρονται) υπήρξε αυτή η στάση.
Από την επικοινωνία μας, ωστόσο, διαπιστώσαμε τα εξής:
- Ο "Όμιλος" δεν πήρε ουδέποτε σχετική άδεια χρήσης του δημοτικού κτιρίου από το Δ.Σ. της ΚΕΠΑ. Σαν να λέμε ότι κάποιος φορέας ή ιδιώτης, πηγαίνει μία μέρα στο θέατρο άλσους ή στο Δημαρχείο, ανοίγει τις πόρτες και κάνει παράσταση ή εκδήλωση, χωρίς να ενημερωθεί κανείς αρμόδιος από το Δήμο.
- Μάλιστα, σύμφωνα με τον Γιάννη Καμπούρη, στην προηγούμενη παράσταση, με τον Δ. Κοργιαλά, υπήρξε η "ανοχή" από πλευράς του Δήμου.
Και ρωτάμε:
Πως ένα Σωματείο κάνει χρήση ενός δημοτικού χώρου χωρίς άδεια (με βάσει όσα αναφέρει ο κ. Καμπούρης, τα περί μη άδειας), δηλαδή αυθαίρετα; Και, πως νομιμοποιείται να καταγγέλλει κάποιον δημοτικό υπάλληλο για το γεγονός ότι τήρησε τη νομιμότητα;
Και, επειδή οι "κακές γλώσσες" μπορεί να πουν ότι θέλουμε να υπερασπιστούμε τον Γιάννη Καμπούρη, υπενθυμίζουμε ότι είχαμε κατηγορήσει έντονα την ΚΕΠΑ (άρα και τον κ. Καμπούρη) το περασμένο καλοκαίρι (δείτε την ανάρτηση), όταν κατά τη διάρκεια της συναυλίας της Μαριώς (στο θεατράκι της Εβραϊκής Συναγωγής) δεν είχαν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προστασίας του κοινού (βλέπε ετοιμόρροπα σπίτια κ.α.). Όπως, επίσης, είχαμε στιλιτεύσει την επιστολή του προέδρου της ΚΕΠΑ, για την επιλογή χώρου για παράσταση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (δείτε την ανάρτηση).
Όπως, λοιπόν, τότε κατηγορούσαμε την ΚΕΠΑ για την επίφοβη κίνηση, έτσι και σήμερα την συγχαίρουμε για τη στάση της.
Βεβαίως, αναφορικά με τα ζητήματα ευθυνών περί των καθυστερήσεων για λήψη άδειας κλπ, είναι θέμα υπό εξέταση. Αλλά, ένας Όμιλος που - παρά την σημαντική του δράση - αποφάσισε να κάνει παραστάσεις αυθαίρετα, χωρίς καμία άδεια και με είσοδο επί πληρωμή, σε δημοτικό χώρο, χωρίς να υπάρχουν τα ανάλογα πιστοποιητικά ασφαλείας, δεν είναι ο καταλληλότερες "δικαστής".
Καλή, λοιπόν, η κριτική στον Γιάννη Καμπούρη και ας μας εξηγήσει γιατί δεν πήρε άδεια λειτουργίας ο χώρος τόσα χρόνια. Αλλά αυτό δεν νομιμοποιεί κανέναν να δρα ανεξέλεγκτα. "Μπάτε σκύλοι αλέστε και αλεστικά μη δίνετε", σε δημοτική περιουσία, δεν γίνεται. Γιατί έτσι, χάνεις το όποιο δίκιο έχεις.
Ν.Β.
1 Σχόλια
Μηδενί δίκην δικάσης , πριν αμφοίν μύθον ακούσης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔημοσθένης
Θεμελιώδης αρχή της Νομικής επιστήμης αλλά και της δεοντολογικής δημοσιογραφίας, την οποία όμως ο υπογράφων Ν. Β δεν τήρησε, μένοντας σε μια επιλεκτική ενημέρωση. Για να μην υπάρχει λοιπόν μονόπλευρη πληροφόρηση θα προσπαθήσω να απαντήσω στα ερωτήματα που θέσατε.
Ο Όμιλος Φίλων Θεάτρου κ Τεχνών έχει την γραπτή έγκριση της προηγούμενης Δημοτικής αρχής { πρωτοκολλημένης } και την ομόφωνη συμπαράσταση φορέων και κατοίκων της Ράχης και φυσικά την νόμιμη παράδοση των κλειδιών του εν λόγω θεάτρου. Βέβαια ο Όμιλος δεν διεκδίκησε ποτέ ούτε και τώρα φυσικά την αποκλειστική χρήση ή κατοχή κάποιου δημόσιου κτιρίου . Ο Όμιλος απλά διεκδικεί την ισότιμη συμμετοχή του σε κάποιους ‘’αδρανείς’’ χώρους ώστε μέσα από τις πολιτιστικές εκδηλώσεις να αναδειχθεί και αξιοποιηθεί και το κτίριο αλλά και η ευρύτερη περιοχή. Οι κάτοικοι της Ράχης το ξέρουν πολύ καλά και το εκτιμούν αυτό γι΄αυτό και στηρίζουν όλες του τις εκδηλώσεις.
Άλλωστε ο Όμιλος δεν είναι ο μοναδικός φορέας που ‘’πάτησε’’ το θεατράκι . Τον χώρο αυτόν τίμησαν [ γιατί εγώ μόνο σαν τιμή το βλέπω ] και άλλοι φορείς όπως το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, ο Προμηθέας, ο τοπικός πολιτιστικός ,το δημοτικό σχολείο στις εθνικές επετείους κ.α .Σε πολλές μάλιστα εκδηλώσεις υπήρχε και άτυπη νομιμοποίηση με την παρουσία του καταγγέλλοντος αλλά και προϊσταμένων του στην ΚΕΠΑ. Υπάρχει όπως βλέπετε μια επιλεκτική νομιμοποίηση και μένει να πλανάται το ερώτημα που κι εσείς εντοπίσατε της πολύχρονης καθυστέρησης από πλευράς ΚΕΠΑ ως προς την έκδοση άδειας λειτουργίας. Οψόμεθα.
Τελειώνοντας θάθελα να επισημάνω πως ο Όμιλος ποτέ δεν ήταν της ‘’ψυχρής ‘’ επαγγελματικής αντίληψης ‘’είσοδος επί πληρωμή’’ αλλά της οικονομικής ενίσχυσης με σκοπό την κάλυψη των εξόδων της εκάστοτε εκδήλωσης. Στο πνεύμα αυτής της λογικής μάλιστα και χωρίς να έχει την πολυτέλεια κρατικής ή δημοτικής επιχορήγησης όπως η ΚΕΠΑ ουδέποτε απαγόρευσε την είσοδο σε όποιον αρνήθηκε να καταβάλει αντίτιμο. Αυτά προς αποκατάσταση της αλήθειας και φιλικά σας προσκαλώ στην επόμενη εκδήλωσή μας.
Για τον Όμιλο Φίλων θεάτρου κ Τεχνών
Γιώργος Δουλγέρογλου
Το σχόλιό σας για την ανάρτηση (παρακαλούμε να τηρούνται οι όροι που αναφέρονται στους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας)