Το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης του Δ. Βέροιας 2015 παρουσίασε στο Δημοτικό Συμβούλιο Βέροιας, την Τετάρτη (18/02), ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Βασίλης Λυκοστράτης.
Σύμφωνα με τον κ. Λυκοστράτη, στόχος του Προγράμματος είναι ο σχεδιασμός της αποδοτικότερης προβολής του Δήμου Βέροιας και των Τουριστικών Επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο Δήμο για το 2015.
Ορισμένες από τις προτάσεις βασίζονται σε υλοποιημένες δράσεις του Δήμου Βέροιας, των προηγούμενων ετών (π.χ δημιουργία φυλλαδίων, χαρτών κλπ), ενώ περιλαμβάνονται και αρκετές δράσεις για πρώτη φορά, οι οποίες ακολουθούν τις τάσεις του Τουριστικού Marketing και είναι προσαρμοσμένες στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ελληνικής και Τοπικής πραγματικότητας.
Ο κ. Λυκοστράτης έκανε ολοκληρωμένη ενημέρωση στους δημοτικούς συμβούλους, με αποτέλεσμα το Πρόγραμμα να υπερψηφιστεί, με την πλειοψηφία των παρατάξεων να βλέπουν με θετική ματιά το εγχείρημα που θα ξεκινήσει για την ανάδειξη του τόπου, ενώ μόνο οι Αντώνης Μαρκούλης, Σωτήρης Στουγιάννος και Γιώργος Μελιόπουλος ψήφισαν λευκό.
Ο Κώστας Καραπαναγιωτίδης τόνισε χαρακτηριστικά: "Θα ψηφίσω το πρόγραμμα, είμαι δίπλα σας", ενώ θετικά ήταν τα σχόλια και από τους Γιάννη Παπαγιάννη και Νίκο Μπέκη.
Ο Αντώνης Μαρκούλης με τη σειρά του, τόνισε πως η προβολή της Βεργίνας δεν εξαρτάται μόνο από τα αξιοθέατα και τα μνημεία, αλλά και από το οδικό δίκτυο που ενώνει την πόλη της Βέροιας με τη Βεργίνα, το οποίο αυτήν τη στιγμή έχει προβλήματα. Αναφορά έκανε και στην αξιοποίηση του Αλιάκμονα (αθλητικές δραστηριότητες κ.α.) και του φυσικού του πλούτου.
Ο Γιώργος Μελιόπουλος παίρνοντας το λόγο τόνισε από την αρχή ότι θα ψηφίσει λευκό, καθώς όπως δήλωσε, πρέπει να γίνουν πολλές αλλαγές στο οδικό δίκτυο, ενώ ο Γιώργος Γουλτίδης υπογράμμισε: "Το θέμα μας είναι ο επισκέπτης να μείνει και να διανυκτερεύσει στη Βέροια. Δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα μέχρι στιγμής."
Η Σοφία Ελευθεριάδου, τόνισε πως είναι πολύ θετική στην προσπάθεια που καταβάλει η αντιδημαρχία για την ανάδειξη της περιοχής και ζήτησε από τον Βασίλη Λυκοστράτη να την προσθέσει στη λίστα με τους εθελοντές.
Το αναλυτικό ετήσιο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης του Δ. Βέροιας 2015:
Οι βασικοί άξονες του προγράμματος καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος των διαθέσιμων εργαλείων και τεχνικών για την προβολή του Τουριστικού Προϊόντος του Δήμου Βέροιας, ενώ αξιοποιείται σαν κυρίαρχο στοιχείο η προβολή της ενιαίας Πολιτισμικής, Τουριστικής και Ιστορικής ταυτότητας της περιοχής.
Η σύγχρονη διαφημιστική προσέγγιση για την τουριστική προβολή ενός τόπου, υλοποιείται με την δημιουργία «ταυτότητας» και «επώνυμου προορισμού» για κάθε περιοχή ή χώρα. Η Εθνική προσέγγιση του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού για τη τουριστική ταυτότητα της χώρας μας, βασίζεται στην δυνατότητα πολλαπλών επιλογών για κάθε επισκέπτη. Δηλαδή εμφανίζεται η χώρα σαν ιδανικός προορισμός που συνδυάζει ατέλειωτες δυνατότητες (επιλογές διαμονής σε βουνό ή θάλασσα, επιλογές διασκέδασης, επιλογές θεματικού τουρισμού, θρησκευτικός, εναλλακτικός, πολιτιστικός, αθλητικός, χαλάρωσης, γαστρονομίας κλπ).
Η φιλοσοφία για τη δημιουργία της «ιδιαίτερης τουριστικής ταυτότητας» του Δήμου Βέροιας, βασίζεται σε 2 κυρίαρχα στοιχεία:
α) στην ιστορία, το μεγάλο πλεονέκτημα είναι ο μνημειακός πλούτος και η ιστορία της περιοχής μας. Αναρίθμητα μνημεία των κλασικών, Ελληνιστικών, ρωμαϊκών, βυζαντινών και οθωμανικών χρόνων βρίσκονται μέσα ή γύρω από την Βέροια, συνθέτοντας έναν ιδανικό αρχαιολογικό και εκκλησιαστικό προορισμό.
β) στη φύση, η Βέροια και η ευρύτερη περιοχή είναι από της παραγωγικότερες ζώνες της χώρας μας. Στην περιοχή μας παράγονται αγροτικά προϊόντα υψηλής ποιότητας, όπως το φημισμένο ροδάκινο, οπωρολαχανικά, κρέατα, κορυφαία κρασιά και τσίπουρο. Επιπλέον στη φύση συνυπάρχουν αρμονικά τα δύο όρη Πιέρια και Βέρμιο με τον ποταμό Αλιάκμονα (τον μεγαλύτερο ποταμό της Ελλάδας) προσφέροντας άπειρες επιλογές δημιουργικής και ψυχαγωγικής ενασχόλησης, ενώ κατά τους χειμερινούς μήνες οι επισκέπτες μπορούν να επισκεφτούν το Εθνικό Χιονοδρομικό κέντρο Σελίου, το παλαιότερο της Ελλάδας.
Λόγω της κομβικής θέσης που κατέχει ο Δήμος Βέροιας, αποτελεί το Τουριστικό & Πολιτιστικό Κέντρο της Περιοχής. Πολλοί είναι οι τουρίστες που επισκέπτονται τη Βέροια και τις γύρω περιοχές με σημαντικότερους προορισμούς την Βεργίνα, το Βήμα Αποστόλου Παύλου, την αρχαία Συναγωγή των Εβραίων, το Βυζαντινό και Αρχαιολογικό Μουσείο, τις δεκάδες Βυζαντινές εκκλησίες που υπάρχουν στην πόλη της Βέροιας, την Παναγιά Σουμελά, την Παναγία Δοβρά, τη σκήτη του Τιμίου Προδρόμου, το μοναστήρι της Καλλίπετρας, τις παραδοσιακές συνοικίες της Βέροιας, Κυριώτισσα και Μπαρμούτα, το πλακόστρωτο τμήμα της Εγνατίας οδού που εντοπίστηκε στο κέντρο της πόλης, το χιονοδρομικό κέντρο Σελίου και πολλά άλλα.
Ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της Βέροιας αλλά και ολόκληρης της βαλκανικής χερσονήσου του 11ου αιώνα που αναστηλώνεται και αναμένεται να παραδοθεί το 2015, είναι η Παλαιά Μητρόπολη, ένας μεγάλος επισκοπικός ναός που αποτυπώνει την ακμή της πόλης κατά τη μεσοβυζαντινή περίοδο. Ακόμα αναμένεται να εγκαινιαστεί το 2015 στη Βεργίνα ένα από τα μεγαλύτερα εικονικά μουσεία της Ευρώπης και αναμένεται να αποπερατωθεί η αναστήλωση των βασιλικών ανακτόρων των Αιγών όπου στέφτηκε βασιλιάς ο Μέγας Αλέξανδρος.
Αυτή η γεωγραφική θέση του Δήμου Βέροιας μπορεί , αν αξιοποιηθεί σωστά, να αναδειχθεί σαν το μεγαλύτερο Τουριστικό κέντρο ολόκληρης της Μακεδονίας. Αρκεί να το πιστέψουμε εμείς και οι επαγγελματίες της περιοχής και να θέσουμε σωστά τις βάσεις για την επιτυχία του.
Είναι γεγονός πως η πλειοψηφία των τουριστών που επισκέπτονται σήμερα το Δήμο Βέροιας είναι διερχόμενοι και ελάχιστοι είναι αυτοί που επιλέγουν να διανυκτερεύσουν, να γευματίσουν ή να διασκεδάσουν στην πόλη της Βέροιας και στις γύρω περιοχές. Αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος που δεν αναπτύσσεται τουριστικά η περιοχή. Είναι το σημείο που πρέπει να προσέξουμε, να επικεντρωθούμε και να βρούμε τους τρόπους εκείνους που θα κρατήσουν τους επισκέπτες στον τόπο μας. Βάζοντας ως στόχο στην αρχή να μείνουν για λίγες ώρες, στην συνέχεια για μία ημέρα και μετέπειτα για περισσότερες.
Στην βάση αυτή σχεδιάσθηκε το πρόγραμμα της τουριστικής προβολής του Δήμου Βέροιας, θέτοντας ως βασικό στόχο τη διαμονή των επισκεπτών και την παράταση του χρόνου παραμονής τους στο Δήμο Βέροιας και γενικότερα στις γύρω περιοχές.
Το Ετήσιο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής & Ανάπτυξης του Δήμου Βέροιας για το 2015 παρουσιάζεται ως εξής:
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ (ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ) ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟ
ΛΟΓΟΤΥΠΟ & ΛΕΚΤΙΚΟ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Σχεδιασμός γραφικού & λεκτικού λογότυπου για την προβολή και ανάδειξη της ιδιαίτερης τουριστικής, αρχιτεκτονικής και πολιτιστικής ταυτότητας του Δήμου Βέροιας με κύρια σημεία τη Βεργίνα, το Βήμα Αποστόλου Παύλου και τη Συναγωγή των Εβραίων. Δημιουργία διαφόρων εκδόσεων που θα μπορούσε ακόμα να γίνει και με τη μέθοδο του διαγωνισμού και επιλογή του κατάλληλου από την Αντιδημαρχία Τουρισμού, το Δημοτικό Συμβούλιο και τους δημότες του Δήμου Βέροιας.
ΛΟΓΟΤΥΠΟ & ΛΕΚΤΙΚΟ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
Για την καλύτερη επικοινωνιακή αξιοποίηση του νέου λογότυπου στις διεθνείς αγορές, θα δημιουργηθεί η λεκτική του εκδοχή στις εξής γλώσσες : Αγγλικά, Γαλλικά και Ρωσικά και ενδεχομένως Γερμανικά, Ρωσικά, Κινέζικα & Τουρκικά.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ & ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΩΝ ΕΝΤΥΠΩΝ / CD
Ι. Για την αποτελεσματική προβολή του Τουριστικού προϊόντος του Δήμου Βέροιας και της ευρύτερης περιοχής, είναι απαραίτητο να λειτουργήσουν, όπως αναφέρεται και παρακάτω, τουλάχιστον δύο χώροι ενημέρωσης τουριστών στη Βεργίνα και στη Βέροια με σκοπό, να ενημερώνονται οι επισκέπτες για το κοινό εισιτήριο των μουσείων, τα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος της περιοχής και επιπλέον να παρέχουν πληροφορίες για τους χώρους εστίασης, διαμονής και διασκέδασης.
Για την λειτουργία των χώρων αυτών πρέπει να δημιουργηθούν νέα θεματικά διαφημιστικά έντυπα και ψηφιακές εκδόσεις (cd & dvd). Τα έντυπα που υπήρχαν μέχρι το 2014 και τα cd, τα οποία αξιοποιήθηκαν στις δράσεις προβολής έως σήμερα, σχεδιάστηκαν και εκδόθηκαν πριν από κάποια χρόνια και δεν προσφέρονται πλέον για χρήση. Θα μπορούσε λόγω εξάντλησης των αποθεμάτων και ώσπου να ετοιμασθούν τα νέα έντυπα να ανατυπωθούν, ενώ με πολύ μικρό κόστος επιπλέον μπορεί να δημιουργηθεί μια νέα σειρά εντύπων και ψηφιακών εκτυπώσεων.
Τα νέα έντυπα θα ακολουθούν την βασική φιλοσοφία που θα διέπει τη διαφημιστική προβολή του Δήμου Βέροιας, παρουσιάζοντας τις πολλαπλές δυνατότητες του Δήμου για τουριστικές δραστηριότητες, διαμονή, εστίαση και διασκέδαση. Η πλήρης εκμετάλλευση και προβολή του τουριστικού προϊόντος και των επιχειρήσεων του δήμου, θα επιτευχθεί με τη δημιουργία των εξής εντύπων και ψηφιακών εκδόσεων:
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΝΤΥΠΟΥ
Στο έντυπο που θα αποτελεί το βασικό ενημερωτικό εργαλείο για τους επισκέπτες του Δήμου Βέροιας, θα παρουσιάζονται σε κείμενο αλλά και με φωτογραφικό υλικό, όλα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Δήμου (Οι πολλαπλές επιλογές Δραστηριοτήτων, τα Κύρια σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος, με τις βασικές πληροφορίες για κάθε ένα από αυτά – Μουσεία, Αρχαιολογικοί χώροι, θρησκευτικοί χώροι).
Γλώσσες : Ελληνικά, Αγγλικά, Γαλλικά, Ισπανικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Κινέζικα & Ρωσικά.
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΧΑΡΤΗ
Αναπαραγωγή, εφόσον χρειαστεί, του ήδη υπάρχοντος τουριστικού χάρτη.
Εφόσον οι επιχειρηματίες εστίασης, διαμονής και διασκέδασης ενδιαφέρονται να εκτυπώσουν χάρτες της Βέροιας με δική τους δαπάνη, θα τους παραχωρούμε τη σχετική μακέτα που είναι εγκεκριμένη από τον ΕΟΤ.
Γλώσσες : Ελληνικά/ Αγγλικά.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ cd & dvd
Δημιουργία βίντεο προβολής των σημείων τουριστικού ενδιαφέροντος του Δήμου Βέροιας ή βελτίωση και αξιοποίηση του ήδη υπάρχοντος με τον εμπλουτισμό των δεδομένων.
Το βίντεο αυτό θα αποτελεί και το ενημερωτικό υλικό ολόκληρης της περιοχής, το οποίο θα προβάλλεται στους χώρους ενημέρωσης των επισκεπτών στην πόλη της Βέροιας και της Βεργίνας.
Γλώσσες : Ελληνικά/ Αγγλικά.
ΙΙ. Στο πλαίσιο υλοποίησης του εγκεκριμένου έργου «Προβολή και προώθηση των Συγκριτικών πλεονεκτημάτων των περιοχών εφαρμογής της προσέγγισης LEADER του Καλλικρατικού Δήμου Βέροιας», Άξονα 4 "Προσέγγιση LEADER" του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2007-2013 (ΠΑΑ), του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, όπου ο Δήμος Βέροιας υπέβαλλε αίτηση ενίσχυσης και με την υπ’αριθμ. 15508/18-9-2014 απόφαση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων αποφασίστηκε η ένταξη του παραπάνω έργου της ΟΤΔ «ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΝΟΜΟΥ ΗΜΑΘΙΑΣ ΑΕ ΟΤΑ (ΑΝ.ΗΜΑ. ΑΕ ΟΤΑ) στο Πρόγραμμα "Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2007 –2013" (ΠΑΑ), Μέτρο 41, Υπομέτρο L313 «Ενθάρρυνση τουριστικών δραστηριοτήτων», Δράση L313-4 «Προβολή και προώθηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων των περιοχών εφαρμογής της προσέγγισης LEADER του Καλλικρατικού Δήμου Βέροιας»», όπου με την υπ’αριθμ. 468/2014 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βέροιας εγκρίθηκε η υπογραφή σύμβασης.
Οι προτεινόμενες δράσεις στοχεύουν στην οργανωμένη και πολύπλευρη ανάδειξη και αξιοποίηση της ταυτότητας της περιοχής παρέμβασης και στην προβολή των ποικίλων μορφών τουρισμού που αναπτύσσονται ή μπορεί να αναπτυχθούν σε αυτή την περιοχή.
Πιο αναλυτικά οι προτεινόμενες δράσεις για την περιοχή παρέμβασης περιλαμβάνουν τις παρακάτω ενέργειες:
Σχεδιασμός και παραγωγή πληροφοριακού και διαφημιστικού υλικού :
1) Πληροφοριακά Φυλλάδια :
Προβλέπεται ο Σχεδιασμός και παραγωγή 4 διαφορετικών θεματικών φυλλαδίων όπου θα προτείνονται διαδρομές, δράσεις, αξιοθέατα και θα καθοδηγούν τον επισκέπτη στην περιοχή παρέμβασης, και συγκεκριμένα:
-Θεματικό φυλλάδιο για τη φύση και τα αξιοθέατα της περιοχής με παρουσίαση όλων των αξιόλογων φυσικών τοποθεσιών όπως είναι ο ποταμός Αλιάκμονας, οι ορεινοί όγκοι των Πιερίων και του Βερμίου καθώς και προτάσεις τουριστικών διαδρομών για τους επισκέπτες με παράλληλες προτάσεις διαμονής,
-Θεματικό φυλλάδιο για τους τόπους λατρείας είτε πρόκειται για εκκλησίες βυζαντινές και μεταβυζαντινές, είτε πρόκειται για αρχαιολογικούς χώρους, όπως ο Νεολιθικός οικισμός στη Νέα Νικομήδεια, ή αρχαϊκά αντικείμενα.
-Θεματικό φυλλάδιο για τα τοπικά παραγόμενα προϊόντα, όπως το ροδάκινο, η πιπεριά Αγίου Γεωργίου, το τσίπουρο και τα τοπικά κρασιά.
-Θεματικό φυλλάδιο Γευσιγνωσίας, με παρουσίαση όλων των αξιόλογων τοπικών συνταγών.
Τα πληροφοριακά φυλλάδια θα εκτυπωθούν 3.000 αντίτυπα από το κάθε θεματικό φυλλάδιο, δηλαδή συνολικά 12.000 τεμάχια. Επιμέρους κόστος υλοποίησης : 3.960,00
2) κάρτ ποστάλ με περιεχόμενο απ’ όλες τις θεματικές ενότητες της περιοχής εφαρμογής.
Θα εκτυπωθούν 10 διαφορετικά καρτ ποστάλ από 2000 αντίτυπα το καθένα. Επιμέρους κόστος υλοποίησης : 4.000,00
3) Ψηφιακό δίσκο (DVD), όπου θα παρουσιάζονται τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής παρέμβασης, τα αξιοθέατα, τα πολιτιστικά δρώμενα της περιοχής κ.α. Θα έχει δυνατότητα επιλογής γλώσσας. Θα έχει ως πρώτη γλώσσα την Ελληνική, ως δεύτερη γλώσσα την Αγγλική και ως Τρίτη την Ρώσικη, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε διάφορες εκθέσεις στο εξωτερικό. Ποσότητα τεμαχίων 1.000 τμχ. Επιμέρους κόστος υλοποίησης : 10.660,00€
4) Αφίσες με περιεχόμενο απ’ όλες τις θεματικές ενότητες της περιοχής εφαρμογής, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διάφορες εκθέσεις τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό. Θα υπάρχουν 8 διαφορετικά θέματα και θα εκτυπωθούν 1.000 αντίτυπα από την κάθε θεματική αφίσα, δηλαδή συνολικά 8.000 τεμάχια. Επιμέρους κόστος υλοποίησης : 2.000,00€
5) Μπάνερ με περιεχόμενο απ’ όλες τις θεματικές ενότητες της περιοχής εφαρμογής, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διάφορες εκθέσεις τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό.
Θα υπάρχουν 8 διαφορετικά θεματικά μπάνερ, θα εκτυπωθούν σε μουσαμά, θα έχουν τετράχρωμη εκτύπωση και θα έχουν μέγεθος 1x2 μέτρα. Επιμέρους κόστος υλοποίησης : 2.000,00€
ΙΙΙ. Συμμετοχή στις δράσεις τουριστικής προβολής του Περιφερειακού – Διαδημοτικού Δικτύου «Στις Ρίζες του Μεγάλου Αλεξάνδρου»
Στο πλαίσιο του Ενδοπεριφερειακού – Διαδημοτικού Δικτύου «Στις Ρίζες του Μεγάλου Αλεξάνδρου» και σύμφωνα με το Πρωτόκολλο Συνεργασίας που υπογράφηκε στις 9 Ιουλίου 2011 από τους Δήμους Βέροιας, Δίου – Ολύμπου, Νάουσας, Πέλλας και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (Περιφερειακές Ενότητες Ημαθίας, Πέλλας και Πιερίας), αποφασίστηκε η από κοινού δράση προβολής του αρχαιολογικού αποθέματος της περιοχής που περιλαμβάνει μνημεία παγκόσμιας εμβέλειας όπως ο Αρχαιολογικός Χώρος των Αιγών, το Δίον, η Αρχαία Πέλλα και η Σχολή Αριστοτέλους στη Μίεζα.
Στόχος του δικτύου είναι η καθιέρωση του γεωγραφικού χώρου των τεσσάρων δήμων σε ενιαίο τουριστικό και αρχαιολογικό προορισμό υπό την σκέπη ενός κοινού brand name, εκείνο του Μ. Αλεξάνδρου. Ο γεωγραφικός χώρος του δικτύου ουσιαστικά αντιπροσωπεύει όπως φανερώνει και το όνομά του, «τις ρίζες» του Μ. Αλεξάνδρου αφού πρόκειται για την περιοχή όπου γεννήθηκε, μεγάλωσε, εκπαιδεύτηκε και στέφτηκε Βασιλιάς πριν ξεκινήσει τη μυθική εκστρατεία του μέσω της οποίας εγκαθίδρυσε τη μεγαλύτερη αυτοκρατορία της αρχαιότητας.
Το όνομα του Μ. Αλεξάνδρου είναι εκείνο που «ενοποιεί» το τουριστικό προϊόν των τεσσάρων δήμων και φέρνει ακόμα πιο κοντά τα υπόλοιπα πολιτισμικά, παραγωγικά και μορφολογικά χαρακτηριστικά των τεσσάρων δήμων όπως την τοπική κουζίνα, τα εξαιρετικά κρασιά και τσίπουρα, τους εξέχοντες ορεινούς όγκους (Όλυμπος, Βέρμιο, Πάικο, Καϊμάκτσαλαν) και τα κορυφαία αγροτικά και κτηνοτροφικά προϊόντα.
Οι δράσεις του Δικτύου για το έτος 2015 περιλαμβάνουν:
Έκδοση τουριστικού – ενημερωτικού χάρτη με στόχο τη γεωγραφική αποτύπωση του ενιαίου τουριστικού χώρου και την ενημέρωση του κοινού για το πώς θα κινηθεί εντός του δικτύου, ακολουθώντας συγκεκριμένες κατευθύνσεις.
Έκδοση έντυπου πληροφοριακού υλικού μεγέθους τσέπης για τη μαζική διανομή του σε σημεία εισόδου τουριστών όπως αεροδρόμια, λιμάνια κτλ.
Αναβάθμιση της υπάρχουσας ιστοσελίδας του δικτύου με α) τη μετάφραση του περιεχομένου της στην Αγγλική και Ρωσική γλώσσα και β) την άμεση διασύνδεσή της με τις ξενοδοχειακές μονάδες της περιοχής, ενσωματώνοντας υπηρεσίες κράτησης (booking).
Επανεκτύπωση του βασικού εντύπου (16 σελίδων) του δικτύου το οποίο εκδόθηκε το 2013
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΑΓΟΡΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ
Αγορά για λογαριασμό του Δήμου Βέροιας διαδικτυακών διευθύνσεων που αφορούν τη Βέροια για βελτιστοποίηση της ηλεκτρονικής προβολής του δήμου.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ KΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗΣ ΠΥΛΗΣ (PORTAL) ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΟΧΜΕΝΟΥ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ
Η δημιουργία διαδικτυακής πύλης για την πόλη της Βέροιας με αμιγώς τουριστικό προσανατολισμό, θεωρείται μεγάλης σημασίας, ιδιαίτερα στην εποχή μας, που το διαδίκτυο αποτελεί την χαμηλού κόστους και υψηλής απόδοσης προβολή των τουριστικών προορισμών και επιχειρήσεων.
Στο κεντρικό αυτό portal στο οποίο θα συνδέονται με σχετικά link τα ανάλογα website κάθε νόμιμου τουριστικού φορέα του δήμου και της ευρύτερης περιοχής, θα παρέχονται πλήθος πληροφοριών μετακίνησης, διαμονής, εστίασης, διασκέδασης, δραστηριοτήτων κλπ.
Το Portal για τη Βέροια, με domain name discoververia.gr ή veriatourism.gr, θα ανήκει στο Δήμο Βέροιας και η υποστήριξη του θα αποτελεί αποκλειστικά την Τουριστική & Πολιτιστική πύλη σύνδεσης του Δήμου με το Ελληνικό και διεθνές διαδικτυακό κοινό.
Πρόκειται ουσιαστικά για ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό τουριστικό οδηγό όπου θα συγκεντρώνει όλες τις χρήσιμες τουριστικές πληροφορίες για τη Βέροια σε ένας σημείο, δίνοντας τη δυνατότητα στον χρήστη του διαδικτύου είτε συνδέεται από τον προσωπικό του υπολογιστή είτε από το κινητό ή το tablet να έχει άμεση πρόσβαση στην τουριστική πληροφορία που τον ενδιαφέρει η οποία θα κυμαίνεται από την πλοήγηση στο χάρτη της περιοχής και την ενημέρωση για τα μνημεία, τα αξιοθέατα, τις παραδόσεις και τις εκδηλώσεις της περιοχής έως την κράτηση δωματίου σε κάποιο τοπικό ξενοδοχείο ή κατάλυμα.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΥΛΗΣ ΣΕ ΑΓΓΛΙΚΑ, ΓΑΛΛΙΚΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ, ΡΩΣΙΚΑ
Η 2η φάση υλοποίησης του ηλεκτρονικού τουριστικού οδηγού θα περιλαμβάνει μετάφραση των κειμένων σε άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ WEBCAM
Στα πλαίσια της εξωστρέφειας που είναι απαραίτητη για την προσέλκυση επισκεπτών και την προβολή του μαγευτικού τοπίου του Δήμου Βέροιας, είναι απαραίτητη η τοποθέτηση webcam για την οπτική απεικόνιση συγκεκριμένων σημείων ενδιαφέροντος στη Βέροια ή τη γύρω περιοχή με τη ζωντανή και συνεχή μετάδοση εικόνας στη διαδικτυακή τουριστική πύλη.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΣΕ FACEBOOK & TWITTER
Η αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι μια σημαντική παράμετρος για την προβολή του τουριστικού προϊόντος του δήμου σε Ελληνικό και Διεθνές κοινό. Δημιουργήσαμε σελίδα facebook με ονομασία I LOVE VEROIA και άμεσα θα δημιουργήσουμε και στο twitter. Τη διαχείριση των σελίδων θα αναλάβουν νέοι του Δήμου Βέροιας υπό την αιγίδα της αντιδημαρχίας τουρισμού.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ NEWSLETTER
Για την συνεχή επαφή των φίλων και επισκεπτών του δήμου με τον αγαπημένο τους προορισμό, θα δημιουργηθεί 4μηνιαίο ηλεκτρονικό newsletter το οποίο θα αποστέλλεται στη λίστα αποδεκτών που θα έχουν εισάγει για το σκοπό αυτό τα στοιχεία τους στην ειδική φόρμα του διαδικτυακής πύλης.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Η εξωστρέφεια αποτελεί τη μοναδική δυνατότητα για μακροπρόθεσμη τουριστική ανάπτυξη, ιδιαίτερα εν μέσω βαθύτατης οικονομικής κρίσης. Για το σκοπό αυτό προβλέπεται η συμμετοχή του Δήμου Βέροιας μέσω της Περιφέρειας κεντρικής Μακεδονίας / Π.Ε. Ημαθίας στις μεγαλύτερες Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις για το 1ο & 2ο εξάμηνο του 2015, στις οποίες θα έχει σημαντική παρουσία ο Ε.Ο.Τ (η συμμετοχή μας αφορά την διανομή έντυπου υλικού του Δήμου Βέροιας και εφόσον είναι δυνατόν και την φυσική παρουσία με εκπρόσωπο του Δήμου). Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες από τις σημαντικότερες εκθέσεις:
ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η συγκεκριμένη έκθεση θεωρείται η σημαντικότερη τουριστική έκθεση της Ευρώπης και συγκεντρώνει περισσότερους εκθέτες και επαγγελματίες επισκέπτες από κάθε άλλη έκθεση στον κόσμο. Κύριο χαρακτηριστικό της ITB είναι ο μεγάλος αριθμός συνεδρίων, σεμιναρίων, workshops και συνεντεύξεων τύπου, που διεξάγονται κατά τη διάρκεια της Έκθεσης.
ΜΟΣΧΑ
Η μεγαλύτερη τουριστική έκθεση της Ρωσίας, αποτελεί μια από τις σημαντικότερες τουριστικές εκθέσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, ελκύει κάθε χρόνο χιλιάδες επισκέπτες και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα του Τουρισμού.
ΛΟΝΔΙΝΟ
Η μεγαλύτερη τουριστική έκθεση της Αγγλίας, αποτελεί τη πρώτη από τις μεγάλες τουριστικές εκθέσεις σε παγκόσμιο επίπεδο για κάθε επερχόμενη τουριστική περίοδο, προετοιμάζοντας και κλείνοντας συμφωνίες για το 2015. Ελκύει κάθε χρόνο περισσότερους από 3.000 ειδικούς δημοσιογράφους που δραστηριοποιούνται στον τομέα του Τουρισμού.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Επιλογή από τις πλέον αποδοτικές ελληνικές εκθέσεις για την προώθηση του Δήμου Βέροιας:
ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΟΡΙΣΜΩΝ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
PHILOXENIA 2015
ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΝΤΥΠΑ & ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ
Μια αποδοτική δράση προβολής του Τουριστικού προϊόντος του Δήμου Βέροιας και της ευρύτερης περιοχής, είναι οι προσεκτικά σχεδιασμένες έντυπες καταχωρήσεις σε εξειδικευμένους τουριστικούς οδηγούς και περιοδικά καθώς και σε εφημερίδες μεγάλης κυκλοφορίας του Εσωτερικού.
Ιδιαίτερα για τις εφημερίδες το πλάνο προβλέπει την προβολή της μοναδικότητας του Δήμου Βέροιας σαν Τουριστικός Προορισμός Δραστηριοτήτων.
Θα μελετήσουμε τα αποτελέσματα τις πρώτης καταχώρισης που κάναμε στο περιοδικό TRAVEL BOOK της εφημερίδας Έθνος και θα αποφασίσουμε αν θα ξανασυμμετέχουμε.
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ Δ. ΒΕΡΟΙΑΣ
Μια από τις βασικές στοχεύσεις της Αντιδημαρχίας Τουρισμού του Δήμου Βέροιας είναι η προώθηση των υφιστάμενων αθλητικών, πολιτιστικών, καλλιτεχνικών και θρησκευτικών εκδηλώσεων πέρα από τα τοπικά όρια, προσδίδοντάς τους έναν περιφερειακό, εθνικό ακόμα και διεθνή χαρακτήρα.
Στην περιοχή της Βέροιας λαμβάνουν κάθε χρόνο αξιόλογες εκδηλώσεις που ενδείκνυνται για την τουριστική αξιοποίηση και την προσέλκυση επισκεπτών από όλη τη χώρα ή το εξωτερικό με σκοπό την παρακολούθηση ή τη συμμετοχή σ’ αυτές.
Τέτοιες εκδηλώσεις, μεταξύ πολλών άλλων, είναι:
«Παύλεια»: Εκδηλώσεις που διοργανώνονται από την Ιερά Μητρόπολη Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κάθε Ιούνιου εδώ και 20 χρόνια προς τιμήν του Απ. Παύλου. Κάθε χρόνο τελούνται καλλιτεχνικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις με αποκορύφωμα τα Διεθνή Επιστημονικά Παύλεια Συνέδρια, με συμμετοχή επιστημόνων από Ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια.
«Βέροια Εύηχη Πόλη»: Μουσικό φεστιβάλ που λαμβάνει χώρα κάθε Ιούνιο το διάστημα πριν και μετά το θερινό ηλιοστάσιο (21 Ιουνίου) και συμπίπτει χρονικά με την Παγκόσμια Γιορτή Μουσικής. Το φεστιβάλ έχει μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Το κοινό μπορεί να παρακολουθήσει οποιαδήποτε εκδήλωση χωρίς αντίτιμο και περιλαμβάνει όλα τα είδη μουσικής - κλασσική, παραδοσιακή, ελληνική και ξένη- και οργανώνεται σε πολλούς διαφορετικούς χώρους εντός και εκτός πόλης. Μουσικοί περιδιαβαίνουν την πόλη, υπαίθρια events , όπως εκθέσεις και επιδείξεις συστημάτων επεξεργασίας και παραγωγής ήχου, παζάρι για την ανταλλαγή δίσκων κ.α, λαμβάνουν χώρα σε πολλαπλά σημεία. Υποστηρικτές σ’ αυτήν την προσπάθεια είναι αξιόλογοι φορείς Πολιτισμού όπως το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης, φιλαρμονικές, Μουσικοί Σύλλογοι κ.α.
«Φιλίππειος Δρόμος»: Αγώνας δρόμου μεσαίας απόστασης (15χιλ.) που διοργανώνεται κάθε Δεκέμβριο προς τιμήν του Φίλιππου Β΄ και υπηρετεί φιλανθρωπικό σκοπό. Ο αγώνας ξεκινάει από τον Αρχαιολογικό Χώρο των Αιγών στη Βεργίνα και τερματίζει στην πλατεία Δημαρχείου στη Βέροια
«Αγώνας Ορεινού Τρεξίματος Ξηρολιβάδου»: Ορεινός αγώνας δρόμου που διεξάγεται σε ένα μοναδικό φυσικό περιβάλλον στην καρδιά του Βερμίου σε υψόμετρο 1300 μέτρων ανάμεσα σε υπεραιωνόβια μαυρόπευκα.
«Βριλλητός»: Διεθνές Τουρνουά Handball αναπτυξιακών ηλικιών που διοργανώνεται κάθε χρόνο στη Βέροια με τη συμμετοχή νεαρών αθλητών από όλη την Ελλάδα και την Ευρώπη.
«Rally Φίλλιπος»: Αγώνας αυτοκινήτων που διοργανώνεται επί 20 συναπτά έτη από τη Λέσχη Αυτοκινήτου Βέροιας σε διαδρομές στο Βέρμιο Όρος.
«Γιορτή Κρασιού, Τσίπουρου και Μούστου»: Τα τελευταία χρόνια ξεκίνησε μια αξιόλογη προσπάθεια ανάδειξης και προώθησης των τοπικών κρασιών και τσίπουρων μέσω της γιορτής κρασιού και τσίπουρου που λαμβάνει χώρα στην τοπική κοινότητα Τριλόφου του Δ. Βέροιας. Η περιοχή φημίζεται για τα κορυφαία κρασιά και αποστάγματά της λόγω του εξαιρετικού κλίματος και εδάφους της για την καλλιέργεια της κορυφαίας ελληνικής ερυθρής ποικιλίας «ξινόμαυρο».
Για την αποτελεσματική προώθηση και προβολή τέτοιων εκδηλώσεων ο Δήμος Βέροιας εφαρμόζει ένα ενιαίο σχεδιασμό που αναπτύσσεται στη βάση πέντε σημείων:
Την ενσωμάτωση συγκεκριμένων εκδηλώσεων στο έντυπο και ηλεκτρονικό τουριστικό πληροφοριακό υλικό του Δ. Βέροιας που σχεδιάζεται.
Την πληροφόρηση του κοινού μέσω του 4μηνιαίου ηλεκτρονικού newsletter που θα αποστέλλεται στη λίστα αποδεκτών της ηλεκτρονικής τουριστικής πύλης.
Τη δημιουργία σχετικών ραδιοφωνικών διαφημιστικών σποτ και καταχωρήσεων στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο ταξιδιωτικού-τουριστικού περιεχομένου.
Την εγκατάσταση ειδικού ηλεκτρονικού ημερολογίου στην υπό σχεδιασμό διαδικτυακή τουριστική πύλη του Δ. Βέροιας όπου θα καταχωρούνται όλες οι σχετικές εκδηλώσεις.
Την ενημέρωση των αδελφοποιημένων δήμων καθώς και άλλων συνεργαζόμενων δήμων με τους οποίους ο Δ. Βέροιας έχει συνάψει πρωτόκολλα συνεργασίας (Δήμους Θεσσαλονίκης, Νάουσας, Πέλλας, Δίου-Ολύμπου) για την αποστολή επισήμων και την πληροφόρηση των δημοτών τους.
ΠΡΟΒΟΛΗ ΜΕΣΩ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ & ΕΠΑΦΩΝ
ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ & ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ-ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
Η φιλοξενία Τουριστικών Φορέων και Ειδικών Δημοσιογράφων από την Ελλάδα και το Εξωτερικό (σε συνεργασία με τα κατά τόπους γραφεία της περιοχής), είναι μια από τις δράσεις που θα υλοποιηθούν κατά το 2015 όπως ακριβώς έγινε με επιτυχία και τον προηγούμενο χρόνο.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ
Η δημιουργία τουριστικών διαδρομών, με την έννοια της δημιουργίας προτάσεων για μονοήμερες, διήμερες κ.ο.κ. εκδρομές στη Βέροια και την ευρύτερη περιοχή, κρίνεται απαραίτητη προκειμένου να καταγραφούν και να γίνουν ευρέως γνωστά όλα τα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος της περιοχής μας. Αυτό θα επιτευχθεί, μέσω της διανομής των προτάσεων αυτών, οι οποίες θα αποτυπωθούν σε έντυπη μορφή, σε τουριστικούς πράκτορες όλης της χώρας.
Επιπλέον, θα πρέπει να γίνουν και προτάσεις για μονοήμερες, διήμερες και πενταήμερες. εκδρομές, οι οποίες θα διανεμηθούν στα σχολεία όλης της χώρας, δεδομένου ότι οι εκδρομές αυτές έχουν και πρέπει να έχουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα και ο τόπος μας διαθέτει άφθονο πολιτιστικό, αρχαιολογικό και ιστορικό πλούτο.
ΛΟΙΠΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΗΜΕIΩΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ info-kiosk ΣΤΗ ΒΕΡΓΙΝΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΕΡΟΙΑ
Ο σκοπός των σημείων ενημέρωσης (info-Desk/ info-kiosk) θα είναι η ενημέρωση των επισκεπτών – τουριστών του δήμου, σχετικά με διαμονή, διασκέδαση, τις πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες και την παροχή σχετικών πληροφοριών με τα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος του Δήμου Βέροιας.
Η στελέχωση των σημείων ενημέρωσης σε πρώτη φάση θα γίνει από εθελοντές/ντριες νέους/νέες του δήμου στους οποίους θα παρασχεθούν ορισμένα τιμητικά προνόμια από το Δήμο (προσκλήσεις σε εκδηλώσεις, τιμητικός έπαινος συμμετοχής) ενώ παράλληλα προτείνεται η συμβολική αμοιβή των εθελοντών από φορείς του δήμου (Ένωση Ξενοδόχων Νομού Ημαθίας και Σωματείο ιδιοκτητών καφετεριών κέντρων διασκεδάσεως και ψυχαγωγίας περιοχής Βέροιας).
Για την αξιοπιστία των πληροφοριών θα δημιουργηθεί τυποποιημένος οδηγός με τις επιλογές διαμονής, Τουριστικών Πρακτορείων, Ξενοδοχείων και γενικά καταλυμάτων, εγκεκριμένος από τον Δήμο και την Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης.
Επίσης θα μπορεί να γίνεται ενημέρωση για τα αξιοθέατα του δήμου βάση του σχετικού χάρτη. Για τη διασφάλιση της αντικειμενικότητας των πληροφοριών θα υπάρχει συνεχής επίβλεψη από τον Δήμο Βέροιας και την αντιδημαρχεία τουρισμού.
Προς αυτήν την κατεύθυνση, θα βοηθούσε σε πολύ μεγάλο βαθμό και η παραχώρηση του κτιρίου του παλαιού Δικαστικού μεγάρου, από το Υπουργείο Οικονομικών προς το Δήμο Βέροιας, το οποίο θα μπορούσε να αποτελέσει τόσο σημείο ενημέρωσης των επισκεπτών, όσο και στέγασης όλων των υπηρεσιών τουρισμού του Δήμου.
Σημειωτέον ότι ήδη έχουν γίνει προσπάθειες προς αυτήν την κατεύθυνση, ωστόσο θα πρέπει να ξεκινήσουμε έναν νέο κύκλο επαφών με την νέα πολιτική ηγεσία.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΩΝ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ-ΧΑΡΤΗ ΣΤΗ ΒΕΡΓΙΝΑ, ΣΤΗΝ ΕΛΙΑ, ΣΤΟ ΒΗΜΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ
Είναι απαραίτητο να υπάρξει πληροφόρηση των επισκεπτών του δήμου για τους οικισμούς, και άλλα σημεία ενδιαφέροντος και εξυπηρέτησης (αρχαιολογικοί χώροι, Αστυνομικό Τμήμα, Κέντρο Υγείας κλπ.)
Για το σκοπό αυτό θα δημιουργηθούν μια σειρά από ενημερωτικές πινακίδες-χάρτες με τις σχετικές πληροφορίες οι οποίες Θα τοποθετηθούν σε διάφορα κομβικά σημεία του Δήμου.
Στους χάρτες θα τοποθετηθούν, με αριθμούς, όλες οι τουριστικές επιχειρήσεις του δήμου (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, καφετέριες, εστιατόρια κλπ). Δίπλα στον χάρτη θα υπάρξει πίνακας με την επεξήγηση των συμβόλων/ αριθμών π.χ: (1): Ξενοδοχείο/Hotel …… (2): Εστιατόριο/Restaurant …….
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ – ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΠΕΡΙΟΧΩΝ
Η μη άναρχη προβολή περιοχών μπορεί να γίνει με ορισμένες πινακίδες κατεύθυνσης σε συγκεκριμένα σημεία του δήμου, σύμφωνα με τις διαδρομές που θα σχεδιαστούν. Οι πινακίδες κατεύθυνσης θα πρέπει να δημιουργηθούν από υλικό προσαρμοσμένο στον οικισμό (ξύλο ή σφυρήλατο μέταλλο), με σκοπό να οδηγήσουν τον επισκέπτη στα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος μέσα στην πόλη.
Αντίστοιχα θα τοποθετηθούν σε τουριστικού ενδιαφέροντος περιοχές του Δήμου Βέροιας ανάλογες πινακίδες με πληροφορίες για το κάθε αξιοθέατο, με ενιαία μορφή, για την ενημέρωση επισκεπτών. Προς αυτήν την κατεύθυνση, έχει ήδη εγκριθεί η συνεργασία με την εταιρία UrboTour για την ανάδειξη των αξιοθέατων της περιοχή μας, όπου μπορεί ο επισκέπτης σκανάροντας με το κινητό του μια πινακίδα να έχει όλες τις πληροφορίες για το αξιοθέατε αυτό.
ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ & ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΠΕΖΟΠΟΡΙΚΩΝ – ΠΕΡΙΗΓΗΤΙΚΩΝ ΜΟΝΟΠΑΤΙΩΝ
Μια μεγάλη δυνατότητα που παρέχουν τα βουνά του Δήμου Βέροιας είναι η ύπαρξη φυσικών μονοπατιών (σε δάσος με χαμηλή βλάστηση). Τα περισσότερα από αυτά δεν έχουν χαρτογραφηθεί επαρκώς και για το σκοπό αυτό σε συνεργασία με Συλλόγους ορειβατών κλπ., θα γίνουν μια σειρά δράσεων χαρτογράφησης, ανάδειξης και σηματοδότησης πεζοπορικών μονοπατιών, κάθε βαθμού δυσκολίας, και στα δύο βουνά Πιέρια και Βέρμιο του Δήμου.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΚΠΤΩΤΙΚΗΣ ΚΑΡΤΑΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗ
Δημιουργία ειδικής ενιαίας εκπτωτικής κάρτας για τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις του Δήμου Βέροιας (Ξενοδοχεία, εστιατόρια και καφέ, εμπορικά και τουριστικά καταστήματα κλπ). Ο κάτοχος της κάρτας αυτής θα ωφελείται από συγκεκριμένες προσφορές και ειδικά προνόμια από την συναλλαγή του με οποιαδήποτε επιχείρηση του Δήμου Βέροιας που θα συμμετέχει στο πρόγραμμα (π.χ εκπτώσεις σε διανυκτερεύσεις, γεύματα, ποτά, αγορά προϊόντων κλπ).
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΤΥΠΟΥ ΕΠΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ (FEEDBACK) ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ
Δημιουργία εντύπου με προτάσεις των επισκεπτών του Δήμου Βέροιας για την ανάδειξη τάσεων, υποδείξεων, παρατηρήσεων, επιβραβεύσεων και κατακρίσεων για το τουριστικό προϊόν και τις επιμέρους υπηρεσίες και αγαθά που προσφέρονται στο Δήμο μας.
ΠΡΟΒΟΛΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΠΑΚΕΤΩΝ ΔΙΑΜΟΝΗΣ-ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗΣ
Προβολή τυχόν ειδικών πακέτων τιμών για Χειμώνα 2015-2016 με ειδικές τιμές σε Διαμονή, Εστίαση, Διασκέδαση ανάλογο με την ημέρα προσφοράς. Ανάδειξη του πακέτου σε ΜΜΕ και ιδιαίτερα σε Social Media (facebook, twitter).
ΕΝΙΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ
Δημιουργία και τακτική διανομή ειδικού ενημερωτικού εντύπου με πληροφορίες για αξιοθέατα της περιοχής, καθώς και του ήδη υπάρχοντος τουριστικού χάρτη, σε όλα τα καταλύματα και επιχειρήσεις του Δήμου Βέροιας.
ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
Ενεργοποίηση των μαθητών του Λυκείου μέσω της συμμετοχής τους σε διαγωνισμό, στα πλαίσια του μαθήματος project, για την εκπόνηση εργασίας σχετικής με την τουριστική προβολή του Δήμου ,που θα έχει ως έπαθλο την βράβευση της καλύτερης πρότασης με κάποιο χρηματικό ποσό.
Δημιουργήσαμε ένα αρχείο με φωτογραφικό υλικό το οποίο θα μπορούσε να εμπλουτιστεί με νέες και καλύτερης ποιότητας φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης ενδεχομένως μέσω ενός διαγωνισμού φωτογραφίας ή και συνεργασίας με φωτογραφικές ομάδες της Βέροιας.
Ενεργοποίηση εθελοντικής δράσης για τον τουρισμό. Με διαγωνισμό και επιβράβευση από φορείς.
Για την υλοποίηση μέρους ή του συνόλου των παραπάνω δράσεων είναι απαραίτητη η ηθική, υλική και οικονομική συνεισφορά του Δήμου Βέροιας, Χορηγών – Επιχειρήσεων της περιοχής & Εθελοντών.
Ρεπορτάζ: Σοφία Τσεκούρα
0 Σχόλια
Το σχόλιό σας για την ανάρτηση (παρακαλούμε να τηρούνται οι όροι που αναφέρονται στους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας)