Στο στόχαστρο του υπουργείου Οικονομικών έχουν εισέλθει πάνω από 230.000 ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αποστέλλοντας πρόστιμα που αφορούν και κάποιες περιπτώσεις 10ετίας!
Μάλιστα στις περισσότερες περιπτώσεις οι ιδιώτες καταναλωτές δεν έχουν ιδέα για τις υποτιμολογήσεις των αυτοκινήτων τους και ουδέποτε έχουν μεταβεί στο εξωτερικό για να αποκτήσουν κάποιο αυτοκίνητο καθώς τα οχήματα τα έχουν δει και παραγγείλει από εμπορίες αυτοκινήτων στην Ελλάδα.
Τελευταίο «θύμα» της «τριγωνικής πώλησης» εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου αποτελεί ο ιδιώτης κ. Π.Μ., ο οποίος σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Enikonomia, ενημερώθηκε στις 8 Δεκεμβρίου 2014 από το Δικαστικό Τμήμα του Τελωνείου Αθηνών πως το όχημά του εκτελωνίστηκε με χαμηλό τιμολόγιο με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν διαφυγόντες φόροι 8.300 ευρώ για το Ελληνικό Δημόσιο και θα πρέπει να αποδείξει αρχικά τουλάχιστον εκείνος πως δεν συμμετείχε στην «κομπίνα» ενώ το όχημά του έχει ήδη δεσμευθεί από το Τελωνείο και εκείνος δεν μπορεί να πραγματοποιήσει καμία μεταβολή (πώληση).
Οι διαφυγόντες φόροι ανέρχονται σε 8.300 ευρώ ενώ το ποσό που αφορά στο πρόστιμο πολλαπλασιάζεται επί 3 εκτοξεύοντας το πρόστιμο στις 24.900 ευρώ!
Πολυτελές ΙΧ έναντι 61.000 ευρώ
Ο κ. Π.Μ. απέκτησε στις αρχές του 2008 από εμπορία αυτοκινήτων στην Αθήνα ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο πολυτελές αυτοκίνητο με λίγα χιλιόμετρα έναντι 61.000 ευρώ.
Ο έμπορος μάλιστα ως ανταλλαγή παρέλαβε το παλιό όχημα του κ. Π.Μ. έναντι 32.000 ευρώ και 29.000 ευρώ σε μετρητά ώστε να παραλάβει το νέο του όχημα.
Κατόπιν ο κ. Π.Μ. έκανε όλες τις απαραίτητες εξουσιοδοτήσεις για τα σχετικά έγγραφα σύμφωνα με τις οδηγίες του εμπόρου και τελικώς ολοκληρώθηκε η διαδικασία.
Μετά από 6 χρόνια και ειδικότερα στις 8 Δεκεμβρίου του 2014, το Δικαστικό Τμήμα του Τελωνείου τον κάλεσε σε απολογία για τους διαφυγόντες φόρους που προκλήθηκαν από τον εκτελωνισμό του οχήματός του.
233.858 εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ
Σύμφωνα με στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας από το 2005 έως και τον Νοέμβριο του 2014 έχουν εκτελωνιστεί 233.858 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως αν προστεθούν και τα περίπου 60.000 ΙΧ που έχουν εκτελωνιστεί από το 2003 τότε ο αριθμός των αυτοκινήτων που θα ελεγχθούν αναμένεται να ξεπεράσει τις 293.000 οχήματα!
Το θέμα άλλωστε έχει προκύψει εδώ και αρκετούς μήνες κυρίως σε εμπόρους αυτοκινήτων που ξαφνικά αντίκρισαν στις ειδοποιήσεις που απέστειλαν οι Τελωνειακές Αρχές πως χρωστούν αρκετές χιλιάδες ευρώ ο καθένας από αυτούς εξαιτίας λάθους των Αρχών κατά τη διάρκεια εκτελωνισμού του οχήματος.
Σε αρκετές περιπτώσεις οι Τελωνειακές Αρχές προχώρησαν και στην εκταμίευση των ποσών που αφορούσε στα πρόστιμα από τους τραπεζικούς λογαριασμούς των εμπόρων χωρίς καν να τους ειδοποιήσουν!
Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα οι Αρχές εκταμίευσαν περισσότερα χρήματα από εκείνα που όριζαν τα πρόστιμα και όταν οι έμποροι διαμαρτυρήθηκαν στελέχη του Τελωνείου τους αποκρίθηκαν απλά πως θα τους πιστωθούν σε κάποιο μελλοντικό εκτελωνισμό που θα πραγματοποιήσουν σε κάποιο άλλο εισαγόμενο αυτοκίνητο...
Εμφαση στο 2009!
Ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να δώσουν τα στελέχη των Τελωνειακών Αρχών στο έτος 2009 κατά το οποίο είχε μειωθεί το Τέλος Ταξινόμησης κατά 50% δημιουργώντας πολύ μεγάλη αύξηση στις εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ.
Μάλιστα εξαιτίας της πολύ αυξημένης κίνησης τότε στελέχη του Τελωνείου εκτιμούν πως τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο έχουν παρατηρηθεί μεγάλες παρατυπίες στα χαρακτηριστικά των μοντέλων που μείωναν πάρα πολύ το κόστος εκτελωνισμού.
Το κόλπο των «τριγωνικών πωλήσεων»
Το κόλπο μείωσης των τιμολογίων αγοράς μέσω εταιρειών σε χώρες της ΕΕ είναι γνωστό στην αγορά εδώ και χρόνια.
Ειδικότερα κάποια εταιρεία αγόραζε ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από τη Γερμανία στη συνέχεια η εταιρεία το πωλούσε σε κάποια άλλη εταιρεία σε άλλο κράτος-μέλος σε χαμηλότερη τιμή και τελικά έφθανε στην Ελλάδα σε άλλη εταιρεία με ακόμη χαμηλότερο τιμολόγιο αγοράς.
Αυτό ήταν το γνωστό «κόλπο» της «τριγωνικής πώλησης» το οποίο πραγματοποιούνταν εδώ και χρόνια στην Ελλάδα.
Ωστόσο στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στο Enikonomia πως δεν είναι δυνατό όλα αυτά τα χρόνια να μην είχαν γνώση οι Τελωνειακοί υπάλληλοι καθώς εκείνοι έλεγχαν όλα τα τιμολόγια αλλά και τα έγγραφα των αυτοκινήτων.
Επίσης τονίζουν με έμφαση πως καμία Αρχή δεν μπορεί να ορίσει πλαφόν τιμές πώλησης σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα καθώς η αξία τους μεταβάλλεται συνεχώς.
Όπως και να έχει το θέμα πάντως οι ιδιώτες καταναλωτές που έχουν στην κατοχή τους τέτοιου τύπου αυτοκίνητα ταλαιπωρούνται χωρίς να έχουν καμία ανάμειξη στη διαδικασία εκτελωνισμού και βέβαια τα οχήματά τους παραμένουν δεσμευμένα από τις Ελληνικές Αρχές μέχρι να ξεκαθαρίσει η υπόθεση στα Δικαστήρια.
Μέχρι τότε οι ιδιοκτήτες των πολυτελών αυτοκινήτων δεν μπορούν να προβούν σε καμία μεταβολή όπως πώληση αλλά μπορούν μόνο να τα έχουν στην κατοχή τους και να τα κυκλοφορούν.
Τουλάχιστον δε μένουν από αυτοκίνητο…
Εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ από την ΕΕ
2014 26.039 *
2013 16.176
2012 6.002
2011 10.198
2010 13.125
2009 24.347
2008 28.966
2007 38.156
2006 37.220
2005 33.629
Σύνολο 233.858
* Οι εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ για το 2014 αφορούν το 11μηνο
Τα έτη 2004-2003 έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα πάνω από 60.000 μεταχειρισμένα ΙΧ.
Πηγή: enikonomia.gr, του Γιώργου Κ. Ανδρή
0 Σχόλια
Το σχόλιό σας για την ανάρτηση (παρακαλούμε να τηρούνται οι όροι που αναφέρονται στους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας)