Από τον Σταύρο Γιανναβαρτζή, τέως Γενικό Γραμματέας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ημαθίας, λάβαμε την παρακάτω επιστολή, που αναφέρεται σε άρθρο του InVeria.gr:
Διαβάζοντας με ενδιαφέρον το άρθρο σας «"Πόλεμος" για το στρατόπεδο!» με αφορμή την εκδήλωση, που είναι προγραμματισμένη για την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου, υπό την αιγίδα της Π.Ε. Ημαθίας, σχετικά με το θέμα της παραχώρησης των εγκαταστάσεων του στρατοπέδου "Καπετάν Ακρίτα" για τη δημιουργία εκεί διοικητηρίου δημόσιων υπηρεσιών και για την πληρέστερη ενημέρωση των συμπολιτών μας μπαίνω στον πειρασμό να παραθέσω μερικά στοιχεία του παρελθόντος.
Ας δούμε λοιπόν τι αφορούσε η τότε κατασκευή διοικητηρίου επί Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ημαθίας και βέβαια να γίνει μια σύγκριση με τα δεδομένα της τότε εποχής και της σημερινής.
Με την από 30ης Ιανουαρίου 2008 απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα («ΔΕΣΔΙΤ»), εγκρίθηκε η υπαγωγή στις διατάξεις του Νόμου 3389/2005 του έργου της υλοποίησης των κτιριακών υποδομών της τότε Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ημαθίας.
Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ημαθίας θα προκήρυττε διαγωνισμό για την επιλογή Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης, ο οποίος θα αναλάμβανε τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση (τακτική, προληπτική και βαριά συντήρηση), τεχνική διαχείριση και ασφάλιση του Διοικητηρίου. Η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας αναμενόταν να πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο του 2009
Η διάρκεια της Σύμβασης Σύμπραξης θα ήταν είκοσι έξι (26) χρόνια, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευαστικής περιόδου η οποία έχει αρχικά εκτιμηθεί σε δύο (2) έτη.
Το Διοικητήριο θα κατασκευαζόταν σε οικόπεδο, το οποίο είχε εξασφαλίσει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ημαθίας. Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ημαθίας θα χρησιμοποιούσε το Διοικητήριο κατά τη λειτουργική περίοδο της Σύμπραξης, ενώ ο ΙΦΣ θα εισέπραττε από το Ελληνικό Δημόσιο
Το Νέο Διοικητήριο θα στέγαζε τις ανάγκες όλων των διευθύνσεων της τότε Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ημαθίας, ήτοι τα γραφεία των υπηρεσιών υποστήριξης του Νομάρχη, των Νομαρχιακών Συλλογικών Οργάνων (Νομαρχιακό Συμβούλιο, Νομαρχιακές Επιτροπές), της Λαϊκής Επιμόρφωσης (ΝΕΛΕ), της Γενική Διεύθυνσης Υπηρεσιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, των Διευθύνσεων Διοικητικών, Οικονομικών, Τεχνικών Υπηρεσιών, Πολεοδομίας και Περιβάλλοντος, Γεωργίας, Κτηνιατρικής, Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Ενημέρωσης και Πολιτών, Ανάπτυξης – Βιομηχανίας, Πολιτισμού – Παιδείας – Τουρισμού και Υγείας – Πρόνοιας.
Το νέο κτίριο θα στέγαζε το σύνολο του προσωπικού που υπηρετούσε τότε στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ημαθίας, ήτοι περί τους 456 υπαλλήλους.
Ακόμα, προβλεπόταν η κατασκευή υπόγειων και υπαίθριων θέσεων στάθμευσης, καθώς και χώρος πλυντηρίου και λιπαντηρίου για τα αυτοκίνητα της ΝΑΗ.
Πιο συγκεκριμένα, το Διοικητήριο της ΝΑΗ θα περιλάμβανε:
(α) υπέργειους χώρους, συνολικής επιφάνειας 11.000 τ.μ.,
(β) υπόγειους χώρους συνολικής επιφάνειας 4.250 τ.μ.
Θα εξεταζόταν επίσης, το ενδεχόμενο περιορισμένοι χώροι του νέου κτιρίου να παραχωρηθούν για εκμετάλλευση στον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης (ΙΦΣ), για χρήσεις συμβατές με τη λειτουργία του νέου Διοικητηρίου, οι οποίες θα είχαν πρώτα εγκριθεί από την Αναθέτουσα Αρχή. Περαιτέρω, προβλεπόταν η δημιουργία βρεφονηπιακού σταθμού για την κάλυψη των αναγκών των υπαλλήλων, καθώς και αίθουσας πολλαπλών χρήσεων με αίθριο.
Η Σύμπραξη θα περιλάμβανε ενδεικτικά, την παροχή των ακόλουθων υπηρεσιών από την πλευρά του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης:
1. Μελέτη και κατασκευή των κτιριακών και λοιπών εγκαταστάσεων, καθώς και διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου και των χώρων στάθμευσης.
2. Χρηματοδότηση του συνόλου του έργου με ίδια και δανειακά κεφάλαια.
3. Παροχή υπηρεσιών συντήρησης, οι οποίες θα περιλαμβάνουν την προληπτική, τακτική και έκτακτη συντήρηση των κτιριακών υποδομών, του περιβάλλοντος χώρου και του εξοπλισμού εγκαταστάσεων, αλλά και την αντικατάστασή του λόγω ολοκλήρωσης του κύκλου ζωής του.
4. Παροχή υπηρεσιών τεχνικής διαχείρισης οι οποίες ενδεικτικά θα περιλάμβαναν υπηρεσίες καθαριότητας, φύλαξης, ενεργειακής διαχείρισης κτλ.
5. Ασφάλιση των κτιριακών και λοιπών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού του Διοικητηρίου.
Η προτεινόμενη δομή της Σύμπραξης προσέγγιζε μια από τις πλέον ευρέως χρησιμοποιούμενες μεθόδους διεθνώς, όσον αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση και συντήρηση παρόμοιων έργων υποδομής. Η δομή αυτή είχε τη μορφή του Σχεδιασμού, Κατασκευής, Χρηματοδότησης και Συντήρησης (Design, Build, Finance and Maintain, “DBFM”). Η δομή αυτή αντιστοιχούσε σε ιδιωτικά χρηματοδοτούμενο, μη ανταποδοτικό έργο, το οποίο αποπληρώνεται από το Δημόσιο με πληρωμές διαθεσιμότητας (Private Finance Initiative, “PFI”).
Οι πληρωμές διαθεσιμότητας θα είναι συνδεδεμένες με την τήρηση των προδιαγραφών αποτελέσματος που τίθενται από την Αναθέτουσα Αρχή και υπολογίζονται βάση προκαθορισμένου Μηχανισμού Πληρωμών, ο οποίος θα διασφαλίζει την προσυμφωνημένη κατανομή κινδύνων μεταξύ Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα.
Η καθαρή αξία ανερχόταν σε 24 εκατομμύρια ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Στο κόστος αυτό θα πρέπει να προστεθεί και το κόστος ασφάλισης και βαριάς συντήρησης των παραπάνω κτιριακών υποδομών, το οποίο υπολογίζεται σε 20% του συνολικού προϋπολογισμού.
Αξίζει στα παραπάνω να δοθεί έμφαση από τους αναγνώστες σας σε μερικά σημεία. Στα οικονομικά μεγέθη, τις ημερομηνίες που λόγω εκλογών και της τελικής οικονομικής επερχόμενης κρίσης οδήγησαν σε αναστολή του έργου, αλλά και τα στοιχεία που αφορούν τις υπηρεσίες και το προσωπικό που καμία σχέση δεν έχουν με την σημερινή πραγματικότητα.
Σας ευχαριστώ
Σταύρος Γιανναβαρτζής
Τ. Γενικός Γραμματέας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ημαθίας
1 Σχόλια
Μετά από αυτή την εξέλιξη για το Διοικητήριο, δεν πρέπει να χαθεί με τίποτα η ευκαιρία να περάσει στην Περιφερειακή Ενότητα το στρατόπεδο και εδώ χρειάζεται η σύμπραξη όλων των φορέων, Επιμελητήριο κλπ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Αντιπεριφερειάρχης και ο Περιφερειάρχης πρέπει να κινηθούν γρήγορα και με συντονισμό. Είναι κρίμα να πάει και αυτή η κίνηση χαμένη.
Θα είμαστε αρωγοί όλοι.
Είναι η τελευταία ευκαιρία...
Το σχόλιό σας για την ανάρτηση (παρακαλούμε να τηρούνται οι όροι που αναφέρονται στους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας)