Στην Ελλάδα το θρυλικό κρουαζιερόπλοιο "Sea Cloud" - Οι επιβάτες στη Βεργίνα


Ήταν 8 το πρωί, όταν έδεσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το πρωί της Δευτέρας, το εντυπωσιακό κρουαζιερόπλοιο «Sea Cloud», μεταφέροντας 61 επιβάτες, κυρίως Αμερικανούς, και πλήρωμα 59 ατόμων.

Οι επιβαίνοντες μεταφέρθηκαν στη Βεργίνα, όπου επισκέφτηκαν τον αρχαιολογικό χώρο και στη συνέχεια επέστρεψαν στη Θεσσαλονίκη, όπου ξεναγήθηκαν στα αξιοθέατα.

Το ιστορικό ιστιοφόρο, μήκους 109 μ., πλάτους σχεδόν 15 μ. και ύψος κεντρικού καταρτιού άνω των 54 μ., προερχόμενο από την Καβάλα, αναχώρησε στις 7 το απόγευμα, με επόμενο προορισμό του το λιμάνι του Πειραιά.

Η ιστορία του «Sea Cloud»

Η ιστορία του «Sea Cloud», («Σύννεφο της θάλασσας») είναι πιο συναρπαστική και από την πλοκή πολλών μυθιστορημάτων.

Στο κατάστρωμά του έχουν περπατήσει μεγιστάνες, μονάρχες, καλλιτέχνες και διάσημοι πολιτικοί. Εχει διατελέσει προεδρικό γιοτ, διπλωματικό... παλάτι, σχολείο ωκεανολογίας, αλλά και πολεμικό σκάφος.

Το συγκεκριμένο ιστιοφόρο ήταν το πρώτο -μετά τον Αμερικανικό Εμφύλιο- πολεμικό πλοίο των ΗΠΑ που λειτούργησε με μικτό φυλετικά πλήρωμα.

Η ομορφιά του καραβιού -το οποίο είχε ναυπηγηθεί ως υπερπολυτελές σκάφος αναψυχής το 1931, στο Κίελο, κατόπιν παραγγελίας του χρηματιστή της Γουόλ Στριτ Εντ Χάτον και της συζύγου του, Μάρτζορι Μεριγουέδερ Ποστ- παραλίγο να το κρατήσει εκτός των θαλάσσιων πολεμικών μετώπων!

Ο Αμερικανός πρόεδρος Φράνκλιν Ρούζβελτ αρχικά απέρριψε το ενδεχόμενο μιας στρατιωτικής θητείας για το ιστιοφόρο, με το επιχείρημα ότι ήταν πολύ όμορφο για τέτοια χρήση.

Αλλά από το 1942 και μετά, με το συμβολικό αντίτιμο του 1 δολαρίου, η Ακτοφυλακή ανέλαβε τον έλεγχο του «Sea Cloud», αφαίρεσε τα κατάρτια και τον πρόβολο του πλοίου και το έβαψε γκρι, ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες της πολεμικής δράσης.

Στις 4 Ιουλίου 1946, ο δεύτερος σύζυγος της ιδιοκτήτριας Μάρτζορι, ο νομικός Τζόζεφ Ντέιβις και η ίδια, μαζί με επτά φίλους τους, πήραν το μπαρουτοκαπνισμένο ιστιοφόρο τους και χάραξαν πορεία για τη Φλόριντα.

Το 1949, το πλοίο απέκτησε ξανά τα ιστία και τα πανιά του, εγχείρημα οικονομικά... προκλητικό ακόμη και για εκατομμυριούχους, καθώς ο πόλεμος είχε μόλις τελειώσει, έχοντας λυγίσει οικονομικά ακόμη και πολλούς από τους κραταιούς. Η ανακατασκευή του ιστιοφόρου απαίτησε τέσσερα χρόνια και πολλά έξοδα, αλλά το πλοίο επανέκτησε την παλιά αίγλη του.

Μετά το γάμο της Μάρτζορι με τον Ντέιβις, αυτός -που μεταξύ άλλων είχε διατελέσει σύμβουλος του προέδρου Γουίλσον- ανέλαβε πρέσβης των ΗΠΑ στη Μόσχα στις αρχές του 1937. Τότε, το μεγαλοπρεπές ιστιοφόρο κατέπλευσε στην περιοχή του Λένινγκραντ, όπου λειτούργησε ουσιαστικά ως πλωτό παλάτι, υποδεχόμενο όχι μόνον επιφανείς Ρώσους, αλλά και αρκετούς μονάρχες, με διασημότερη μεταξύ αυτών τη βασίλισσα Ελισάβετ του Βελγίου.

Έβαλε πλώρη για την Πόλη

Τα κύματα του επερχόμενου πολέμου είχαν όμως αρχίσει να «ταρακουνούν» το «Sea Cloud», αφού ολοένα και περισσότερα πολεμικά πλοία άρχισαν να εμφανίζονται στις θάλασσες της περιοχής. Έτσι, τον Ιούνιο του 1938, το ιστιοφόρο αποχαιρέτησε την ΕΣΣΔ και άνοιξε πανιά για την Κωνσταντινούπολη.

Τη δεκαετία του '50, η 78χρονη πλέον Μάρτζορι αδυνατεί να συντηρήσει οικονομικά το πλοίο. Έτσι, αρχίζει να ψάχνει για αγοραστή, γεγονός που συγκίνησε ιδιαίτερα το διαβόητο Δομινικανό δικτάτορα Ραφαέλ Τρουχίγιο Μολίνα, ο οποίος το απέκτησε το 1955 και το μετονόμασε «Angelita».

Μετά το βίαιο θάνατο του δικτάτορα το 1961, το πλοίο «ξαναβγήκε στο σφυρί» με το όνομα «Patria» και αγοράστηκε από την Operation Sea Cruises Inc, με έδρα τον Παναμά, επιστρέφοντας ξανά στην Αμερική.

Πηγή: agelioforos.gr, Ντέπυς Χιωτοπούλου

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!
Η αναδημοσίευση αναρτήσεων ή η χρήση πληροφορίων του InVeria.gr 
επιτρέπεται μόνο με αναφορά στην πηγή, με ενεργό σύνδεσμο