Συνεδρίασε το μεσημέρι της Τετάρτης (8/10/2014) η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής Δ. Βέροιας, με ευρεία συμμετοχή εκπροσώπων φορέων, έχοντας ως μοναδικό θέμα την "Εισήγηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο επί της μελετης: «Νέα κυκλοφοριακή μελέτη και μελέτη στάθμευσης Δήμου Βέροιας (Α΄φάση)»".
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, παρουσιάστηκαν τα πορίσματα και οι προτάσεις της νέας κυκλοφοριακής μελέτης της Βέροιας και εκπρόσωποι φορέων, αλλά και καταστηματάρχες της οδού Μητροπόλεως κατέθεσαν τις απόψεις τους. Μάλιστα, συμμετείχε και ο ίδιος ο Δήμαρχος Βέροιας Κώστας Βοργιαζίδης, ο οποίος ανέλαβε την ευθύνη να απαντήσει στις ενστάσεις και αντιδράσεις των πολιτών.
Η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί αύριο Πέμπτη, αφού γίνει επιτόπιος έλεγχος για το αν τα Αστικά της Βέροιας μπορούν να διέρχονται απρόσκοπτα από την οδό Κεντρικής.
Η Επιτροπή προσανατολίζεται να επιλέξει την 5η πρόταση του μελετητή, η οποία προβλέπει:
Οι 6 προτάσεις της κυκλοφοριακής μελέτης
Οι προτάσεις στη ΦΑΣΗ Α της μελέτης περιορίζονται στη νέα οργάνωση του οδικού δικτύου της πόλης. Η οριστικοποίηση της πρότασης που θα επιλεγεί θα οδηγήσει στις προτάσεις που θα αφορούν:
- σε εκτεταμένες μονοδρομήσεις στο τοπικό οδικό δίκτυο
- στην οριστικοποίηση της πολιτικής στάθμευσης
- σε παρεμβάσεις στις διασταυρώσεις για την βελτιστoπoίηση της κυκλοφοριακής τους ικανότητας
- σε παρεμβάσεις για την ασφαλή μετακίνηση των πεζών και οχημάτων
- σε προτάσεις για δίκτυο πεζοδρόμων και ενδεχόμενα ποδηλατοδρόμων
- στην αναδιάταξη των αστικών λεωφοριακών γραμμών
1η πρόταση
Μονοδρόμηση της Μητροπόλεως προς το νότο (άνοδος)
- Φόρτιση της οδού Θωμαϊδος & των διασταυρώσεων Θωμαϊδος-Πιερίων και Ελιάς-Ανοίξεως
2η πρόταση
Μονοδρόμηση της οδού Μητροπόλεως προς νότο (άνοδος)
Αντιδρόμηση της οδού Κεντρικής προς βoρά (κάθοδος)
- Φόρτιση της οδού Κεντρικής με το ήμισυ το φόρτου της οδού Μητροπόλεως
- Το υπόλοιπο ήμισυ φορτίζει την οδό Θωμαϊδος & τις διασταυρώσεις Θωμαϊδος-Πιερίων και Ελιάς-Ανοίξεως όπως στην 1η πρόταση
3η πρόταση
Μονοδρόμηση της οδού Μητροπόλεως προς νότο (άνοδος)
Αντιδρόμηση της οδού Κεντρικής προς βoρά (κάθοδος)
Μονοδρόμηση της οδού Ανοίξεως προς Ελιάς
Μονοδρόμηση της οδού Κουντουριώτη προς Στρατού
Μονοδρόμηση του οδικού τμήματος «από Στρατού έως Ανοίξεως» προς Ανοίξεως
- Αύξηση του φόρτου των οδών Κουντουριώτη-Στρατού, Κεντρικής, Ελιάς και Βενιζέλου
4η πρόταση
Μονοδρόμηση της οδού Μητροπόλεως προς νότο (άνοδος)
Αντιδρόμηση της οδού Κεντρικής προς βoρά (κάθοδος)
Μονοδρόμηση της οδού Βενιζέλου προς Μητροπόλεως
Μονοδρόμηση της οδού Κουντουριώτη προς Στρατού
Μονοδρόμηση του οδικού τμήματος «από Στρατού έως Ανοίξεως» προς Ανοίξεως
- Αύξηση του φόρτου των οδών Ανοίξεως και Στρατού
- Φόρτιση της οδού Ελιάς προς την πλατεία Ελιάς
5η πρόταση (η πιο πιθανή για επιλογή)
Μονοδρόμηση της οδού Μητροπόλεως προς βορά (κάθοδος)
Μονοδρόμηση της οδού Βενιζέλου προς Σταδίου
Μονοδρόμηση της οδού Κουντουριώτη προς Στρατού
Μονοδρόμηση του οδικού τμήματος «από Στρατού έως Ανοίξεως» προς Ανοίξεως
- Ο φόρτος της οδού Βενιζέλου παραμένει ο ίδιος με την 4η πρόταση
- Σημαντική μείωση του φόρτου της οδού Μητροπόλεως
- Αύξηση του φόρτου των οδών Θωμαϊδος, Ανοίξεως και Ακροπόλεως
6η πρόταση
Μονοδρόμηση της οδού Μητροπόλεως προς βορρά (κάθοδος)
Μονοδρόμηση της οδού Βενιζέλου προς Σταδίου
Μονοδρόμηση της οδού Κουντουριώτη προς Στρατού
Μονοδρόμηση του οδικού τμήματος «από Στρατού έως Ανοίξεως» προς Ανοίξεως
Αμφίδρομη ζεύξη της υπό κατασκευή γέφυρας Κούσιου
- Οι φόρτοι των οδών παραμένουν οι ίδιοι με την 5η πρόταση
- Αύξηση του φόρτου της οδού Ακροπόλεως
Σημειώσεις επί των προτάσεων από τον μελετητή:
Γιατί μονοδρόμηση της Μητροπόλεως
Ο μελετητής σε όλες του τις προτάσεις προτείνει μονοδρόμηση της Μητροπόλεως, είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω. Γιατί γίνεται αυτό; Όχι γιατί το επιβάλει η απόφαση του ΣτΕ, αλλά γιατί με την ανάδειξη των αρχαίων (την ανάδειξη των οποίων επιβάλει η απόφαση του ΣτΕ) υπάρχουν σημεία που υπάρχει πρόβλημα με το πλάτος της οδού.
Όπως είπε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Άρης Λαζαρίδης χρειάζονται 6,5 μέτρα πλάτος στον δρόμο για αμφίδρομη κίνηση. Υπάρχει ένα σημείο όμως, μπροστά στο Ταχυδρομείο, που το πλάτος μειώνεται κάτω από τα 6,5 μέτρα. Υπάρχουν, επίσης, άλλα δυο σημεία, ένα μπροστά στην έδρα της Π.Ε. Ημαθίας και ένα μπροστά στο Δημαρχείο, που είναι μεν τα οι αποστάσεις σε οριακό σημείο, ωστόσο θα μπορούσε εκεί το θέμα μπορεί να ξεπεραστεί (βλέπε φώτο με σχέδιο).
Η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί αύριο Πέμπτη, αφού γίνει επιτόπιος έλεγχος για το αν τα Αστικά της Βέροιας μπορούν να διέρχονται απρόσκοπτα από την οδό Κεντρικής.
Η Επιτροπή προσανατολίζεται να επιλέξει την 5η πρόταση του μελετητή, η οποία προβλέπει:
- Μονοδρόμηση της οδού Μητροπόλεως προς βορά (κάθοδος)
- Μονοδρόμηση της οδού Βενιζέλου προς Σταδίου
- Μονοδρόμηση της οδού Κουντουριώτη προς Στρατού
- Μονοδρόμηση του οδικού τμήματος «από Στρατού έως Ανοίξεως» προς Ανοίξεως
- Ο φόρτος της οδού Βενιζέλου παραμένει ο ίδιος με την 4η πρόταση
- Σημαντική μείωση του φόρτου της οδού Μητροπόλεως
- Αύξηση του φόρτου των οδών Θωμαϊδος, Ανοίξεως και Ακροπόλεως
Οι προτάσεις στη ΦΑΣΗ Α της μελέτης περιορίζονται στη νέα οργάνωση του οδικού δικτύου της πόλης. Η οριστικοποίηση της πρότασης που θα επιλεγεί θα οδηγήσει στις προτάσεις που θα αφορούν:
- σε εκτεταμένες μονοδρομήσεις στο τοπικό οδικό δίκτυο
- στην οριστικοποίηση της πολιτικής στάθμευσης
- σε παρεμβάσεις στις διασταυρώσεις για την βελτιστoπoίηση της κυκλοφοριακής τους ικανότητας
- σε παρεμβάσεις για την ασφαλή μετακίνηση των πεζών και οχημάτων
- σε προτάσεις για δίκτυο πεζοδρόμων και ενδεχόμενα ποδηλατοδρόμων
- στην αναδιάταξη των αστικών λεωφοριακών γραμμών
1η πρόταση
Μονοδρόμηση της Μητροπόλεως προς το νότο (άνοδος)
- Φόρτιση της οδού Θωμαϊδος & των διασταυρώσεων Θωμαϊδος-Πιερίων και Ελιάς-Ανοίξεως
2η πρόταση
Μονοδρόμηση της οδού Μητροπόλεως προς νότο (άνοδος)
Αντιδρόμηση της οδού Κεντρικής προς βoρά (κάθοδος)
- Φόρτιση της οδού Κεντρικής με το ήμισυ το φόρτου της οδού Μητροπόλεως
- Το υπόλοιπο ήμισυ φορτίζει την οδό Θωμαϊδος & τις διασταυρώσεις Θωμαϊδος-Πιερίων και Ελιάς-Ανοίξεως όπως στην 1η πρόταση
3η πρόταση
Μονοδρόμηση της οδού Μητροπόλεως προς νότο (άνοδος)
Αντιδρόμηση της οδού Κεντρικής προς βoρά (κάθοδος)
Μονοδρόμηση της οδού Ανοίξεως προς Ελιάς
Μονοδρόμηση της οδού Κουντουριώτη προς Στρατού
Μονοδρόμηση του οδικού τμήματος «από Στρατού έως Ανοίξεως» προς Ανοίξεως
- Αύξηση του φόρτου των οδών Κουντουριώτη-Στρατού, Κεντρικής, Ελιάς και Βενιζέλου
4η πρόταση
Μονοδρόμηση της οδού Μητροπόλεως προς νότο (άνοδος)
Αντιδρόμηση της οδού Κεντρικής προς βoρά (κάθοδος)
Μονοδρόμηση της οδού Βενιζέλου προς Μητροπόλεως
Μονοδρόμηση της οδού Κουντουριώτη προς Στρατού
Μονοδρόμηση του οδικού τμήματος «από Στρατού έως Ανοίξεως» προς Ανοίξεως
- Αύξηση του φόρτου των οδών Ανοίξεως και Στρατού
- Φόρτιση της οδού Ελιάς προς την πλατεία Ελιάς
5η πρόταση (η πιο πιθανή για επιλογή)
Μονοδρόμηση της οδού Μητροπόλεως προς βορά (κάθοδος)
Μονοδρόμηση της οδού Βενιζέλου προς Σταδίου
Μονοδρόμηση της οδού Κουντουριώτη προς Στρατού
Μονοδρόμηση του οδικού τμήματος «από Στρατού έως Ανοίξεως» προς Ανοίξεως
- Ο φόρτος της οδού Βενιζέλου παραμένει ο ίδιος με την 4η πρόταση
- Σημαντική μείωση του φόρτου της οδού Μητροπόλεως
- Αύξηση του φόρτου των οδών Θωμαϊδος, Ανοίξεως και Ακροπόλεως
6η πρόταση
Μονοδρόμηση της οδού Μητροπόλεως προς βορρά (κάθοδος)
Μονοδρόμηση της οδού Βενιζέλου προς Σταδίου
Μονοδρόμηση της οδού Κουντουριώτη προς Στρατού
Μονοδρόμηση του οδικού τμήματος «από Στρατού έως Ανοίξεως» προς Ανοίξεως
Αμφίδρομη ζεύξη της υπό κατασκευή γέφυρας Κούσιου
- Οι φόρτοι των οδών παραμένουν οι ίδιοι με την 5η πρόταση
- Αύξηση του φόρτου της οδού Ακροπόλεως
Σημειώσεις επί των προτάσεων από τον μελετητή:
- Ο άξονας Μητροπόλεως - Βενιζέλου αποφορτίζεται περισσότερο στις προτάσεις 5 και 6
- Η οδός Κεντρικής φορτίζεται επίσης λιγότερο στην πρόταση 5
- Οι οδοί Θωμαϊδος, Πιερίων, Ανοίξεως, Ακροπόλεως, Δήμητρας και Μπότσαρη φορτίζονται περισσότερο λόγω των προτεινόμενων μονοδρομήσεων της Μητροπόλεως και της Βενιζέλου
- Αποσυμφόρηση του συνόλου των διασταυρώσεων των οδών Μητροπόλεως και Βενιζέλου
- Η άμεση λειτουργία της υπό κατασκευή γέφυρας θα δώσει μια καλύτερη κυκλοφοριακή λειτουργία στην πόλη.
Γιατί μονοδρόμηση της Μητροπόλεως
Ο μελετητής σε όλες του τις προτάσεις προτείνει μονοδρόμηση της Μητροπόλεως, είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω. Γιατί γίνεται αυτό; Όχι γιατί το επιβάλει η απόφαση του ΣτΕ, αλλά γιατί με την ανάδειξη των αρχαίων (την ανάδειξη των οποίων επιβάλει η απόφαση του ΣτΕ) υπάρχουν σημεία που υπάρχει πρόβλημα με το πλάτος της οδού.
Όπως είπε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Άρης Λαζαρίδης χρειάζονται 6,5 μέτρα πλάτος στον δρόμο για αμφίδρομη κίνηση. Υπάρχει ένα σημείο όμως, μπροστά στο Ταχυδρομείο, που το πλάτος μειώνεται κάτω από τα 6,5 μέτρα. Υπάρχουν, επίσης, άλλα δυο σημεία, ένα μπροστά στην έδρα της Π.Ε. Ημαθίας και ένα μπροστά στο Δημαρχείο, που είναι μεν τα οι αποστάσεις σε οριακό σημείο, ωστόσο θα μπορούσε εκεί το θέμα μπορεί να ξεπεραστεί (βλέπε φώτο με σχέδιο).
Δείτε χαρακτηριστικό απόσπασμα της συνεδρίασης, όπου κατατέθηκαν οι ενστάσεις για την προωθούμενη μονοδρόμηση της οδού Μητροπόλεως και άλλων δρόμων της πόλης:
Πληροφορίες επί των προτάσεων από pliroforiodotis.gr
Ρεπορτάζ: Νίκος Βουδούρης
4 Σχόλια
Δὲν εἶναι ἀνάγκη νὰ ἐφαρμοστῆ ἡ βλακώδης ἀπόφασι τοῦ ΣτΕ γιὰ τὴν ἀνάδειξι τῶν ἀρχαίων πετρῶν. Ἂς παραμείνῃ ἀνενεργή, λόγῳ ἀδυναμίας καταβολῆς χρημάτων γιὰ νέα ἔργα, καὶ θ' ἀκυρωθῇ στὴν πρᾶξι. Δὲν θ' ἀσκηθῇ καμμία δίωξι ἂν ὁ Δῆμος ἐπικαλεσθῇ τὸν πραγματικὸ λόγο μὴ ἐφαρμογῆς τῆς γελοίας ἀποφάσεως, ἤτοι τὴν ἔλλειψι χρημάτων. Δὲν ἔχουμε τὴν πολυτέλεια γιὰ ἄλλα ἔξοδα καὶ γιὰ δοκιμασμένα ἀποτυχημένες μονοδρομήσεις._
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι δυνατόν να σκέφτεστε πάλι μονοδρομήσεις! Όχι μόνο θα καταστρέψετε την αγορά, όχι μόνο θα επιβαρύνετε δρόμους που ήδη έχουν πρόβλημα, αλλά θα έρθετε σε αντίθεση και με τους πολίτες που πραγματικά είχαν αγανακτήσει με την προηγούμενη μονοδρόμηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν υπάρχει κανένας λόγος να αναδειχθούν πέτρες και αρχαία καλντερίμια. Κοιτάξτε λίγο και τον πολίτη που στενάζει. Μην του κάνετε τη ζωή πιο δύσκολη!
Θα είναι ένα ακόμα λάθος να γίνουν μονοδρομήσεις σε τέτοια πόλη, και το λέει όχι άσχετος με τις κυκλοφοριακές μελέτες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναδείξτε τις λύσεις που εξυπηρετούν την καθημερινότητα των κατοίκων της πόλης, την άμεση και εύκολη πρόσβαση των επισκεπτών, την δρομολόγηση τροχιών μέσων μαζικής μεταφοράς με λογικούς χρόνους χρόνους απόκρισης.
Οποιαδήποτε μελέτη που προβλέπει μονοδρομήσεις σε τέτοια πόλη όπως η Βέροια, μπορεί να αντικρουστεί επιστημονικά και μάλιστα πολύ εύκολα.
Ούτε πρωτοετής φοιτητής δε θα συμφωνούσε με μονοδρομήσεις ειδικά στην περίπτωση της Βέροιας όπου δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, παρά μόνο μεγάλες παρακάμψεις και ώθηση φόρτου όπου δεν πρέπει. Τι παραπάνω να δοκιμάσει αυτή η πόλη; Σε όλον τον κόσμο κοιτάνε πως να διευκολύνουν την κυκλοφορία που δίνει ζωή στην πόλη και στη Βέροια έγινε ένα μεγάλο κυκλοφοριακό έγκλημα με στένεμα κεντρικών αρτηριών και υποβάθμιση της κυκλοφορικής ποιότητας ακόμα και των πεζών!
Δε χρειάζεται να ξαναγίνει το λάθος, έγινε μια φορά και είδαν όλοι ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί στη Βέροια.
Και βέβαια υπάρχει και μία ακόμα παράμετρος. Δεν μπορεί κανείς πλέον να πείσει τον πολίτη αυτής της πόλης ότι θα βελτιωθεί η καθημερινότητά του με μονοδρομήσεις, ενώ είναι καταφανές ότι πρώτιστα πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος με αστυνόμευση στάσης και στάθμευσης. Πρώτα αυτό. Επίσης, κανείς δεν μπορεί να καταλάβει πόσο σημαντικό είναι αυτή την εποχή ειδικά να υπομένει ένα ακόμη κυκλοφοριακό χάος για να αναδειχθούν μερικές πέτρες...
· Όπως θα καταλάβατε στο θέμα της Μητροπόλεως συγκρούονται κατ’ αρχήν δύο διαφορετικοί κόσμοι. Ο ένας κόσμος είναι αυτός που βλέπει «μερικές πέτρες...» αλλά και «πέτρες και αρχαία καλντερίμια» και είναι ο κόσμος των παραπάνω σχολιαστών του θέματος, αλλά και ελαχίστων άλλων καταστηματαρχών επί της οδού Μητροπόλεως. Ενώ ο άλλος κόσμος είναι αυτός που δε βλέπει απλές «πέτρες» αλλά πολύτιμα αρχαιολογικά ευρήματα μοναδικά στον Ελλαδικό χώρο (εντός πόλης και με τόσο εύκολη πρόσβαση), ικανά να γίνουν πόλος έλξης σημαντικής μερίδας ελλήνων και ξένων τουριστών. Είναι πρόσφατες οι φωτογραφίες (πριν 2 ημέρες στην εφημερίδα «ΛΑΟΣ¨) στις οποίες φαίνεται ομάδα ξένων τουριστών η οποία περπατά στις «πέτρες» με σχεδόν θρησκευτική ευλάβεια, θαυμάζοντάς τες. Το σίγουρο είναι ότι, ευτυχώς αυτοί και πολλοί άλλοι δεν βλέπουν απλές «πέτρες και καλντερίμια». Η εμμονή χωρίς λογικά, αποδεδειγμένα και πειστικά επιχειρήματα όσων αντιδρούν στην όσο το δυνατόν πληρέστερη ανάδειξή τους μου θυμίζει την εμμονή των ιδιοκτητών των οικοπέδων επί της οδού Μητροπόλεως τις δεκαετίες του 1959-1960 οι οποίοι για να μη χάσουν χρήματα από την αξιοποίηση των οικοπέδων τους στένεψαν το οδόστρωμα με αποτέλεσμα να καταδικαστεί όλη η πόλη κυκλοφοριακά από τότε και έπειτα. Αλλά και το παράδειγμα της εθνικής οδού στο λεγόμενο «πέταλο του Μαλιακού» το κομμάτι αυτό της εθνικής οδού που γίνεται τώρα και τελειώνει, καθυστέρησε 30-40 χρόνια, διότι και σε αυτήν την περίπτωση το «πολεμούσαν» και πάλι κάποια καταστήματα της περιοχής από την οποία περνούσε η παλιά εθνική οδός, όπως και τώρα στη δική μας Μητροπόλεως. Λοιπόν κύριοι μη νομίζετε ότι εσείς οι 10-15 μαγαζάτορες αντιπροσωπεύετε την πόλη επειδή εσείς κάνετε «φασαρία» δεν σημαίνει ότι και η άποψή σας είναι αποδεκτή. Όλοι εμείς εκπροσωπούμαστε από τους Δημοτικούς Συμβούλους και τον κάθε Δήμαρχο οι οποίοι οφείλουν να οδηγήσουν την πόλη σε κάτι καλύτερο και να μην υποκύψουν σε ιδιωτικά συμφέροντα ολίγων καταστηματαρχών. Πόσο μάλιστα όταν έχουν και τα Ανώτατα δικαστήρια με το μέρος τους. Αρκετά «κρατήσατε την πόλη καθηλωμένη» κάποιοι πρέπει να την τραβήξουν μπροστά… και στο κάτω κάτω αν μονοδρομηθεί θα υπάρχει αρκετό μέρος για να σταματούν (αλλά όχι να παρκάρουν μόνιμα) αυτοκίνητα και να ψωνίζουν από τα καταστήματά σας, πόσο δύσκολο είναι να το καταλάβετε αυτό; Κάτι που δεν γίνεται τώρα διότι εμποδίζουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σχόλιό σας για την ανάρτηση (παρακαλούμε να τηρούνται οι όροι που αναφέρονται στους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας)