Όταν ένας νομικός καλεί σε μη εφαρμογή απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας...
Συχνά ακούμε κατά καιρούς διάφορες απόψεις για θέματα που αφορούν την πόλη της Βέροιας, είτε από άτομα που κατέχουν κάποια θέση ή γνώση ή από άτομα που απλά αρέσκονται σε συζητήσεις καφενείου (δηλαδή, με μόνο "επιστημονικό" τεκμήριο το τι άκουσαν).
Ωστόσο, όταν ακούς από... γραφίδα ενός νομικού πως ένας Δήμος πρέπει να μην υπακούσει σε απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, διεγείρονται πολλά ερωτήματα...
Ο λόγος για τον δικηγόρο της Βέροιας Γιάννη Παπαγιάννη, ο οποίος - κατά δήλωσή του - επιθυμεί να θέσει υποψηφιότητα για τον Δήμο Βέροιας και για τον λόγο αυτό, παρεμβαίνει επί διαφόρων θεμάτων που απασχολούν τη Βέροια, μέσω αρθρογραφίας στον Τύπο και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σε άρθρο του σχετικά με την "φημολογούμενη" μονοδρόμηση της οδού Μητροπόλεως, αναφέρει πως είναι κάθετα αντίθετος, καλώντας μάλιστα τους πολίτες να αντισταθούν σε αυτό.
Εδώ που τα λέμε, λίγοι είναι αυτοί που θέλουν να επανέλθει η προτέρα κατάσταση, δεδομένου ότι τα προβλήματα υπήρξαν έντονα. Ωστόσο, επειδή ο δημόσιος λόγος δεν είναι λόγος... καφενείου, πρέπει να λαμβάνονται όλα υπόψη και η όποια κριτική πρέπει να ασκείται με ρεαλιστικά (και σε καμία περίπτωση λαϊκίστικα) κριτήρια.
Για να το μάθουν, λοιπόν, όσοι δεν το ξέρουν και να το θυμηθούν όσοι το ξεχνούν, υπάρχει απόφαση του ΣτΕ που υπαγορεύει ρητά να αναδειχθεί εκ νέου ο αρχαίος ρωμαϊκός δρόμος (οι πέτρες) και να επέλθει η γενικώς η προτέρα κατάσταση.
Συνεπώς, είτε μονόδρομος, είτε διπλής κατεύθυνσης, ο δήμος οφείλει να βρει τρόπο να υλοποιήσει αυτή την απόφαση.
Για τον πολύ κόσμο, ίσως αυτά ακούγονται... βερεσέ, καθώς δεν έχουν καμία νομική ή πολιτική ευθύνη για το τι θα γίνει.
Παραθέτουμε αυτούσιο το κείμενο του Γιάννη Παπαγιάννη:
Να μην μονοδρομηθεί η Μητροπόλεως
Με αφορμή τη διάχυτη φήμη ότι κάποιοι στο Δήμο Βέροιας σκέφτονται να μονοδρομήσουν την οδό Μητροπόλεως ,ο υποψήφιος Δήμαρχος Βέροιας, Γιάννης Παπαγιάννης προέβη στην κατωτέρω δήλωση:
«Η οδός Μητροπόλεως δεν πρέπει να μονοδρομηθεί ή να στενέψει. Είναι η κεντρική οδική αρτηρία της Βέροιας. Καθότι δεν επαρκούν οι υφιστάμενες δευτερεύουσες οδοί για να παρακαμφθεί η κυκλοφορία πρέπει η οδός Μητροπόλεως να παραμείνει οδός διπλής κατεύθυνσης .
Για να ξαναζωντανέψει το κέντρο πρέπει να σταματήσουν τα κάθε μορφής «παιχνίδια» σε βάρος των πολιτών της Βέροιας. Η καρδιά της πόλης μας, με δεδομένο ότι δεν προβλέφτηκαν στο παρελθόν διανοίξεις άλλων οδών, πρέπει να κτυπά ανεμπόδιστα και δυναμικά.
Η «παραγγελία» από τη δημοτική αρχή άλλης μίας, καινούργιας, κυκλοφοριακής μελέτης, αποτελεί μία αδικαιολόγητη και άσκοπη δαπάνη σε βάρος των πολύπαθων οικονομικών του Δήμου, ενώ κάλλιστα θα μπορούσαν να ερωτηθούν οι πολίτες και οι εμπλεκόμενοι τοπικοί φορείς, οι οποίοι γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα τις τρέχουσες ανάγκες και τις διαφαινόμενες προοπτικές.
Πρέπει να μην προκαλείται το κοινό αίσθημα και να μην υιοθετούνται πρακτικές αναστάτωσης της βεροιώτικης κοινωνίας, με σκέψεις υλοποίησης μονοδρόμησης της οδού Μητροπόλεως.
Πρέπει να μην προκαλείται το κοινό αίσθημα και να μην υιοθετούνται πρακτικές αναστάτωσης της βεροιώτικης κοινωνίας, με σκέψεις υλοποίησης μονοδρόμησης της οδού Μητροπόλεως.
Καλώ τους πολίτες της Βέροιας να αντιτεθούν δημοσίως σε ενέργειες που υποσκάπτουν τη δυναμική και το κύρος της πόλης μας.
url κειμένου: http://giannis-papagiannis.gr/na-min-monodromithei-i-mitropoleos/
Δείτε τώρα και την ανακοίνωση του Δήμου Βέροιας σχετικά με το θέμα:
Την εκπόνηση της νέας Κυκλοφοριακής Μελέτης στον αστικό ιστό της Βέροιας, ξεκινά άμεσα ο ανάδοχος εργολάβος του έργου Καρεκλάς Ευάγγελος που επισκέφθηκε την Παρασκευή 20.9.2013 τη Δήμαρχο της Βέροιας.
Στη συνάντηση συζητήθηκαν λεπτομέρειες για τις μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου που θα ξεκινήσουν τον Οκτώβρη καθώς αυτές πρέπει να εξελιχθούν με τα σχολεία σε πλήρη λειτουργία.
Ο εργολάβος μελετητής ανέπτυξε τα στάδια της. Σταδιακά θα μπαίνει σε διαδικασία διαβούλευσης μέχρι να ολοκληρωθεί και να αποτελέσει θέμα συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Παρόντες στην ενημέρωση της Δημάρχου ήταν ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Άρης Λαζαρίδης και ο Δντης Τεχνικών Υπηρεσιών Στέφανος Βουτσιλάς. Η συνεργασία της μελετητικής ομάδας και της Τεχνικής Υπηρεσίας θα είναι άριστη διαβεβαίωσαν και οι δυο πλευρές.
Για την οριστική σύνταξη της μελέτης θα ληφθεί υπόψη και η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, που έκρινε ότι η αμφιδρόμηση της οδού Μητροπόλεως και η κατάχωση του Ρωμαϊκού δρόμου (που είχε υλοποιήσει η Δημοτική Αρχή του Χρήστου Σκουμπόπουλου) έγιναν παράνομα και επιβάλει την αποκατάσταση της οδού στην προηγούμενη κατάσταση από το Δήμο.
Στη δημόσια διαβούλευση, που αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2014, θα πάρουν μέρος όλοι οι φορείς της πόλης, με τους οποίους θα συνεργαστεί η μελετητική ομάδα του έργου.
Τη χρηματοδότηση της μελέτης πέτυχε ο Δήμος μέσω της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που δημοπράτησε την εκπόνηση της. Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης θα δοθεί η δυνατότητα για την υλοποίηση μιας σειράς νέων τεχνικών παρεμβάσεων με στόχο την καλύτερη κυκλοφορία οχημάτων και πεζών στην πόλη.
url κειμένου: www.inveria.gr/2013/09/blog-post_4516.html
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων (και επειδή ενδεχομένως κάποιοι να σκεφτούν ότι αναλάβαμε το ρόλο του... συνήγορου του Δήμου), σημειώνουμε ότι σε ανύποπτο χρόνο, σχολιάσαμε την μονοδρόμηση της Μητροπόλεως, καταθέτοντας υπεύθυνα τις απόψεις μας:
Δείτε σχετικά εδώ: www.inveria.gr/2013/10/parapolitika-inveriagr-to-rave-ksilwne-tis-Mitropolews.html
Έτσι, ο σκοπός του παρόντος κειμένου δεν είναι ο αντίλογος από πλευράς του Δήμου, αλλά η λήψη απαντήσεων - δημόσια, όπως έκανε και με τις δηλώσεις του - από τον κ. Παπαγιάννη, για τα παρακάτω:
- Θεωρεί ο κ. Παπαγιάννης ότι ένας μπακάλης που διατηρεί μαγαζί στην Μητροπόλεως, ένας γιατρός ή ένας δικηγόρος, είναι πιο ειδικοί από έναν συγκοινωνιολόγο στην κατάρτιση κυκλοφοριακής μελέτης;
- Όταν ο Δήμος στην ανακοίνωσή του αναφέρει πως "τη χρηματοδότηση της μελέτης πέτυχε ο Δήμος μέσω της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας", πως διαπιστώνει ο κ. Παπαγιάννης πως ξοδεύονται λεφτά των δημοτών;
- Όταν υπάρχει αναφορά ότι θα γίνει δημόσια διαβούλευσης, προς τι αποσκοπεί η πρόταση "να ερωτηθούν κάτοικοι και φορείς"¨;
- Και, τέλος, μετά από όσα ειπώθηκαν και γράφτηκαν, εξακολουθεί ο κ. Παπαγιάννης να καλεί τον Δήμο σε μη εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ και τους πολίτες να αντιταχθούν;
Αναμένουμε με ενδιαφέρον απαντήσεις, με σαφή και ξεκάθαρο τρόπο.
Δείτε τώρα και την ανακοίνωση του Δήμου Βέροιας σχετικά με το θέμα:
Την εκπόνηση της νέας Κυκλοφοριακής Μελέτης στον αστικό ιστό της Βέροιας, ξεκινά άμεσα ο ανάδοχος εργολάβος του έργου Καρεκλάς Ευάγγελος που επισκέφθηκε την Παρασκευή 20.9.2013 τη Δήμαρχο της Βέροιας.
Στη συνάντηση συζητήθηκαν λεπτομέρειες για τις μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου που θα ξεκινήσουν τον Οκτώβρη καθώς αυτές πρέπει να εξελιχθούν με τα σχολεία σε πλήρη λειτουργία.
Ο εργολάβος μελετητής ανέπτυξε τα στάδια της. Σταδιακά θα μπαίνει σε διαδικασία διαβούλευσης μέχρι να ολοκληρωθεί και να αποτελέσει θέμα συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Παρόντες στην ενημέρωση της Δημάρχου ήταν ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Άρης Λαζαρίδης και ο Δντης Τεχνικών Υπηρεσιών Στέφανος Βουτσιλάς. Η συνεργασία της μελετητικής ομάδας και της Τεχνικής Υπηρεσίας θα είναι άριστη διαβεβαίωσαν και οι δυο πλευρές.
Για την οριστική σύνταξη της μελέτης θα ληφθεί υπόψη και η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, που έκρινε ότι η αμφιδρόμηση της οδού Μητροπόλεως και η κατάχωση του Ρωμαϊκού δρόμου (που είχε υλοποιήσει η Δημοτική Αρχή του Χρήστου Σκουμπόπουλου) έγιναν παράνομα και επιβάλει την αποκατάσταση της οδού στην προηγούμενη κατάσταση από το Δήμο.
Στη δημόσια διαβούλευση, που αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2014, θα πάρουν μέρος όλοι οι φορείς της πόλης, με τους οποίους θα συνεργαστεί η μελετητική ομάδα του έργου.
Τη χρηματοδότηση της μελέτης πέτυχε ο Δήμος μέσω της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που δημοπράτησε την εκπόνηση της. Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης θα δοθεί η δυνατότητα για την υλοποίηση μιας σειράς νέων τεχνικών παρεμβάσεων με στόχο την καλύτερη κυκλοφορία οχημάτων και πεζών στην πόλη.
url κειμένου: www.inveria.gr/2013/09/blog-post_4516.html
***
Δείτε σχετικά εδώ: www.inveria.gr/2013/10/parapolitika-inveriagr-to-rave-ksilwne-tis-Mitropolews.html
Έτσι, ο σκοπός του παρόντος κειμένου δεν είναι ο αντίλογος από πλευράς του Δήμου, αλλά η λήψη απαντήσεων - δημόσια, όπως έκανε και με τις δηλώσεις του - από τον κ. Παπαγιάννη, για τα παρακάτω:
- Γνωρίζει για την απόφαση του ΣτΕ;
- Αν τη γνωρίζει, θεωρεί πως μπορεί ο Δήμος να γυρίσει τις πλάτες του στην απόφαση του ανώτατου δικαστικού οργάνου της χώρας; Αν μπορεί, γιατί δεν εξηγεί τον τρόπο στους αρμόδιους του Δήμου;
- Αν δεν την γνωρίζει γιατί δεν φρόντισε να ενημερωθεί πριν προβεί σε εξαγωγή συμπερασμάτων και δημιουργία εντυπώσεων που - όπως πιστεύουμε - είναι εντελώς λανθασμένες;
- Θεωρεί ο κ. Παπαγιάννης ότι ένας μπακάλης που διατηρεί μαγαζί στην Μητροπόλεως, ένας γιατρός ή ένας δικηγόρος, είναι πιο ειδικοί από έναν συγκοινωνιολόγο στην κατάρτιση κυκλοφοριακής μελέτης;
- Όταν ο Δήμος στην ανακοίνωσή του αναφέρει πως "τη χρηματοδότηση της μελέτης πέτυχε ο Δήμος μέσω της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας", πως διαπιστώνει ο κ. Παπαγιάννης πως ξοδεύονται λεφτά των δημοτών;
- Όταν υπάρχει αναφορά ότι θα γίνει δημόσια διαβούλευσης, προς τι αποσκοπεί η πρόταση "να ερωτηθούν κάτοικοι και φορείς"¨;
- Και, τέλος, μετά από όσα ειπώθηκαν και γράφτηκαν, εξακολουθεί ο κ. Παπαγιάννης να καλεί τον Δήμο σε μη εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ και τους πολίτες να αντιταχθούν;
Αναμένουμε με ενδιαφέρον απαντήσεις, με σαφή και ξεκάθαρο τρόπο.
8 Σχόλια
Δὲν χρωστῶ τίποτε τοῦ κου Παπαγιάννη, ἀλλὰ δὲν θὰ εἶναι ἡ πρώτη ἀπόφασι τοῦ ΣτΕ ποὺ θὰ μείνῃ ἀνεφάρμοστος καὶ ἀνενεργός, χωρὶς μάλιστα νὰ ζητηθῇ καμμία εὐθύνη γιὰ τὴν μὴ ἐφαρμογή της. Πρᾶγμα εὐκταῖο καθ' ὄτι ἦτο παντελῶς γελοία._
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω σχολιάσει και στο παρελθόν, πρακτικές του κ.Παπαγιάννη,σχετικές με την προβολή των υποτιθέμενων θέσεων του για τον Δήμο Βέροιας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό που μου έχει μείνει πάντως -και νομίζω ότι συμφωνούν όλοι με τους οποίους έχω συζητήσει- είναι ότι ο κ.Παπαγιάννης έχει ωραίο ποδήλατο, ωραία κοστούμια, ωραίο γραφείο, ωραίες γραβάτες κλπ, αλλά δεν έχει κάποιες άλλες βασικές προϋποθέσεις όπως συγκεκριμένο πρόγραμμα, αιτιολογημένο πλήρως τόσο από οικονομικής πλευράς, όσο και από άλλες πλευρές. Όλα τα υπόλοιπα που κατά καιρούς λέει ο κ.Παπαγιάννης είναι δυστυχώς γι αυτόν εκθεσούλες που γράφουν παιδιά του Γυμνασίου και μάλιστα καλύτερες.
Δεν φανταζόμουν ποτέ πως το Συμβούλιο της Επικρατείας θα αποφάσιζε από την Αθήνα για την φορά της κίνησης των οχημάτων σε έναν δρόμο επαρχιακής πόλης και όχι οι ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ της ίδια της πόλης!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως θα γνωρίζετε κ. Τσιαμήτρο, προφανώς το ΣτΕ δεν είχε όρεξη να ασχοληθεί με την φορά της κυκλοφορίας, αλλά - κατόπιν προσφυγών συμπολιτών μας - ασχολήθηκε με την κατάχωση του δρόμου κλπ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩστόσο, το θέμα που θέτουμε δεν είναι αν έκανε καλά ή κακά το ΣτΕ, αλλά πως μπορούμε εμείς να το παρακάμψουμε (αν πρέπει και θέλουμε).
Η απάντησή μου στο ερώτημά σας, εμπεριέχεται στο πρώτο μου σχόλιο. Οι κυκλοφοριακές ανάγκες της πόλης θα ορίσουν την μορφή, το πλάτος και την φορα της κυκλοφορίας των οχημάτων της Μητροπόλεως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΓ. Δεν είμαι νομικός και δεν γνωρίζω το σκεπτικό της απόφασης το ΣτΕ αλλά νομίζω τέτοια θέματα δεν επιλύονται με αποφάσεις δικαστηρίων.
Η απάντησή μου στο ερώτημά σας εμπεριέχεται στο πρώτο μου σχόλιο. Η μορφή, το πλάτος και η φορά της κυκλοφορίας των οχημάτων στην Μητροπόλεως θα πρέπει να ορίζονται μονάχα βάσει των ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ της πόλης μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΓ. Δεν είμαι νομικός και δεν γνωρίζω το σκεπτικό της απόφασης του ΣτΕ αλλά πιστεύω πως τέτοια θέματα δεν πρέπει να λύνονται με αποφάσεις δικαστηρίων.
Συμφωνούμε απόλυτα. Αρκεί να μας δώσουν τα φώτα τους οι νομικοί (όπως ο κ. Παπαγιάννης, ο οποίος είναι και ακαδημαϊκός), προκειμένου να μην έχουμε τις γνωστές "εμπλοκές" και στο μέλλον, που προφανώς είναι σε βάρος μας. Αυτό άλλωστε είναι και το σκεπτικό του όλου κειμένου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥ.Γ.: Ευχαριστούμε πολύ για την συμμετοχή σας στον ανοιχτό διάλογο του InVeria.gr. Οι απόψεις σας σε αυτόν είναι πολύτιμες, όπως και του κάθε σχολιαστή φυσικά, που μας τιμά με την "παρουσία" του.
Είναι προφανές ότι αν ρωτήσει κάποιος δέκα συμπολίτες μας είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα έχει τουλάχιστον πέντε διαφορετικές απόψεις για τις κυκλοφοριακές ανάγκες της πόλης.Συνεπώς αν αφεθεί αυτό το θέμα να επιλυθεί από τους πολίτες δεν θα επιλυθεί ποτέ.Θα πρέπει να ασχοληθούν ειδικοί επιστήμονες οι οποίοι αφού το μελετήσουν θα πρέπει να προτείνουν την καλύτερη λύση.Ακόμη και σε αυτή την περίπτωση είναι βέβαιο ότι κάποιοι δεν θα είναι ευχαριστημένοι γιατί πιθανώς θα θίγονται συμφέροντα τους. Συμφωνούμε όμως όλοι φαντάζομαι ότι με το παρόν νομικό πλαίσιο που υπάρχει απέχουμε πολύ ακόμη από το να έχουμε μια πραγματική τοπική αυτοδιοίκηση που να ασχολείται αυτή και μόνο αυτή με ζητήματα του οίκου της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σχόλιό σας για την ανάρτηση (παρακαλούμε να τηρούνται οι όροι που αναφέρονται στους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας)