Κατάληψη στο ΕΠΑΛ Βέροιας: Σκέψεις - σχόλια για καθηγητές και μαθητές


Κατάληψη στο ΕΠΑΛ Βέροιας: Σκέψεις - σχόλια για καθηγητές και μαθητές

Υπό κατάληψη βρίσκεται το ΕΠΑΛ Βέροιας από την Δευτέρα (21/10) και θέλει να υπερασπιστεί τους καταληψίες μαθητές ο νεοφώτιστος Δημοτικός Σύμβουλος Βασίλης Λυκοστράτης, στη συνεδρίαση του Δ.Σ. Βέροιας την Τετάρτη (23/10).
Αλλά, τα... άκουσε και ο ίδιος και οι καθηγητάδες του σχολείου και οι μαθητές τους, από τον αντιδήμαρχο Παιδείας Νίκο Μαυροκεφαλίδη, αλλά και τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Άρη Λαζαρίδη.

Τι ζήτησε ο κ. Λυκοστράτης; Να πέσει άσφαλτος σε ένα τμήμα δρόμου (περίπου 200 μέτρα) που αποτελεί συνέχεια του δρόμου που οδηγεί στο ΕΠΑΛ και από εκεί συνδέει την οδό Σταδίου με την Περιφερειακή της Κοζάνης (περνά ακριβώς μπροστά από το 6ο Γυμνάσιο).

Ένας δρόμος που χρήζει μεν ασφαλτόστρωσης, αλλά αυτό θα έπρεπε να αποτελεί αίτημα των μονίμων κατοίκων της περιοχής και όχι πρόσχημα μαθητών για την... παραδοσιακή κατάληψη!

Η απάντηση του Άρη Λαζαρίδη, σε έντονο ύφος, ανέφερε ότι έχουν γίνει τόσες παρεμβάσεις στο ΕΠΑΛ όσες δεν έχουν γίνει τα όλα τα υπόλοιπα χρόνια, επισημαίνοντας πως το μικρό κομμάτι που έμεινε χωρίς άσφαλτο δεν επηρεάζει το σχολείο, αλλά απλά χρησιμοποιείται ως πρόσχημα για κατάληψη. "Ό,τι και να κάνουμε, κάθε χρόνο βρίσκουν και άλλο αίτημα... Να δω τώρα που θα ασφαλτοστρωθεί, τι θα έχουν να ζητήσουν του χρόνου" είπε μεταξύ άλλων ο Άρης Λαζαρίδης.

Αλλά, πέρα από αυτό, μας... καράφλιασε ο Νίκος Μαυροκεφαλίδης, όταν έκανε γνωστό στο Δημοτικό Συμβούλιο και στους δημοσιογράφους το έγγραφο με το οποίο ο Διευθυντής του ΕΠΑΛ Αριστείδης Παναγιωτίδης του κοινοποίησε τα αιτήματα των μαθητών...

Ένα πρόχειρο χαρτί στην ουσία, γραμμένο στο χέρι, ανορθόγραφο, με αιτήματα που θυμίζουν τις παλιές καλές εποχές του "απαιτούμε παραπάνω τυρί στην τυρόπιτα!".

Σας παραθέτουμε τα 10 αιτήματα, διατηρώντας ακριβώς το κείμενο (ορθογραφία, τονισμό κλπ)

1 ΝΑ γινει ο δρομος
2 Το φαναρι
3 Εξοπλισμος στα εργαστιρια 
4 Καθηγητες για τα εργαστιρια
5 Να γινουν τα καγκελα στο γηπεδο Βολεϊ
6 Φυλακας
7 Να γινουν οι ειδικοτητες που καταργηθηκαν
8 Απουσιες
9 Καλυτερη θερμανση στις ταξης
10 ειδη υγιεινης στις τουαλετες

Το έγγραφο με τα αιτήματα




























Διαβάζοντας τα παραπάνω, πολλές σκέψεις έρχονται στο μυαλό... 

Ενδεικτικά:

- Πρώτα από όλα οι μαθητές θα έπρεπε να αιτούνται ποιότητα στην παρεχόμενη εκπαίδευση, καθώς, αν κρίνουμε από το έγγραφο που κοινοποίησαν στον διευθυντή τους και αυτός (με περισσό καμάρι, όπως μας είπε ο αντιδήμαρχος) το κοινοποίησε στον Δήμο, υπάρχει σοβαρό θέμα!

- Έπειτα, οι μαθητές θα έπρεπε να ζητούν καθηγητές με επίπεδο, οι οποίοι θα μπορούν να τους προφυλάξουν από την γελοιοποίηση

- Επίσης, να απαιτούν κοινωνική μόρφωση, για να μπορούν να αντιληφθούν (και σήμερα, αλλά και αύριο που θα βγουν στην κοινωνία) ποια θέματα είναι σοβαρά και ποια όχι

- Τέλος, θα μπορούσαν απλά να ζητήσουν να καθιερωθεί μία εβδομάδα ως "εβδομάδα κατάληψης", για να μπορούν να ακούν τα... δικαιώματά τους, χωρίς να έχουν την ανάγκη να ανακατεύουν τα σοβαρά θέματα με τα αστεία, με αποτέλεσμα να θεωρούνται όλα ως "αστεία".


Για να μην αδικήσουμε όμως όλους τους μαθητές και όλα τα αιτήματά τους, άσχετα αν δεν φρόντισαν να αυτοπροστατευθούν, σημειώνουμε ως άξια προσοχής (για το εάν είναι λόγοι κατάληψης είναι άλλι θέμα και χωρίς όλα να αφορούν τον Δήμο Βέροιας) και αναλύουμε - όπως τουλάχιστον τα αντιλαμβανόμαστε - τα παρακάτω αιτήματα:

- Αυτά που αφορούν την οδική ασφάλεια (είναι το 2ο αίτημα)

Μπορεί για δεκαετίες να μην υπήρχε φανάρι (όπως ακούστηκε ως επιχείρημα από κάποιον στο δημοτικό συμβούλιο), αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουν το δικαίωμα να διεκδικούν το αυτονόητο... 
Θεωρούμε ότι ένας φωτεινός σηματοδότης για πεζούς είναι χρήσιμος στο σημείο, καθώς τις ώρες προσέλευσης και αποχώρησης, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος.
Άλλωστε, αντίστοιχο φανάρι υπάρχει στη λεωφόρο Στρατού (στο ύψος της εκκλησίας του Αγ, Κωνσταντίνου).

- Τα εκπαιδευτικά θέματα (αιτήματα 3, 4, 7)

Είναι το γνωστό θέμα που προέκυψε με τις καταργήσεις ειδικοτήτων στα επαγγελματικά λύκεια, που είχε ως αποτέλεσμα και τον περιορισμό των διδασκόμενων ειδικοτήτων, αλλά και την διαθεσιμότητα εκπαιδευτικών. 

- Θέματα καθημερινότητας (αιτήματα 9 και 10)

Από ό,τι γνωρίζουμε, έχουν γίνει πολλές παρεμβάσεις σχετικά με το θέμα της θέρμανσης, ωστόσο τα προηγούμενα χρόνια είχαμε πολλές καταγγελίες μαθητών και καθηγητών ότι έκαναν μάθημα με τα μπουφάν και με ξυλιασμένα πόδια. 
Είναι δεδομένο πως αν κάτι τέτοιο ισχύει και συμβεί και φέτος, είναι απαράδεκτο και την ευθύνη την φέρει ο Δήμος.
Από την άλλη, αν και τα είδη υγιεινής δεν καταστρέφονται μόνα τους, αν υπάρχει τέτοιο θέμα, είναι απαραίτητη η αντιμετώπισή του...



Πάντως, είτε προσχηματικά, είτε σοβαρά τα παραπάνω αιτήματα, θεωρούμε ότι μπορούν να συζητηθούν και να αντιμετωπιστούν με νηφαλιότητα.

Είναι άλλο θέμα να αντιδρά κανείς για τα κακώς κείμενα και άλλο να βρίσκει τα κακώς κείμενα ως άλλοθι...

Τα 8 από τα 10 αιτήματα (τουλάχιστον) τα θεωρούμε δίκαια, αλλά όχι λόγω για κατάληψη. Η καλύτερη απάντηση, είναι η πειθώ με επιχειρήματα, αλλά με το παράδειγμα....

Για παράδειγμα, η έλλειψη φαναριού, είναι η απόδειξη των μαθητών πως έχουν παιδεία κυκλοφοριακή (άλλωστε, δεν μιλάμε για 10χρονα, αλλά για εφήβους που σε 1-2 χρόνια μπορεί να γίνουν ακόμα και γονείς!) ή στα προβλήματα με τις τουαλέτες η μη καταστροφή τους.


Ίσως με αυτά που γράφτηκαν κάποιοι θιχτούν, αλλά πρέπει να καταλάβουν πως δεν είναι όλα στην ζωή "χαβαλέ" και πως ορισμένες φορές, όταν τα πράγματα λέγονται με το όνομά τους, ενοχλούν...
Ωστόσο αυτοί που έχουν την δυνατότητα να σκεφτούν λίγο παραπάνω από την "εφηβική τρέλα" ή την "βόλεψη της καρέκλας", ίσως βρουν το παραπάνω κείμενο διδακτικό και όχι επικριτικό, καθώς αυτός είναι και ο καθαρός σκοπός του...


Δημοσίευση σχολίου

2 Σχόλια

  1. Ποιος ανορθόγραφος έγραψε το παραπάνω κείμενο; Άκου "χρήζει" με γιώτα! Και δεν ξέρει ούτε τη διαφορά μεταξύ ειδικού «ότι» (=πως) και αναφορικού "ό,τι" (=οτιδήποτε). "Ό,τι και να κάνουμε...", "Από ό,τι γνωρίζουμε" έπρεπε να γράψει. Εκείνο δε το "τα θεωρούμΑΙ δίκαια" λίγο έλειψε να μου βγάλει το μάτι.


    Επί της ουσίας: Όλες, μα όλες οι σχολικές καταλήψεις, που ξεκίνησαν από το 1990 και κατόπιν έγιναν παράδοση, μετακινούμενες κάθε χρόνο και νωρίτερα, ήταν παράνομες ενέργειες στις οποίες πρωτοστατούν ανέκαθεν οι χειρότεροι μαθητές (και ως χαρακτήρες και ως επιδόσεις). Τα αιτήματα ήταν και είναι ανέκαθεν προσχηματικά (όταν δεν είναι και γελοία). Η καταραμένη γενιά του Πολυτεχνείου (γονείς και καθηγητές) τα έθρεψε, γιατί αυτή ήταν η ιδέα που είχε για αγώνες και κινητοποιήσεις, ο χαβαλές και η αλητεία. Οι πολιτικάντηδες ιδίως από Πασόκ και αριστερότερα κανάκευαν το κάθε τσ...λάνι, ενώ η Ν.Δ. δεν τολμούσε ν' αντιδράσει, δια τον φόβον της... δημοκρατικής παράταξης. Σου λέει, προκειμένου να χαρακτηριστούμε αντιδημοκράτες, ντέφι να γίνει! Αποτέλεσμα; Αν γίνει σήμερα ένα γκάλοπ μεταξύ μαθητών, θα διαπιστώσουμε πως ούτε οι μισοί δεν γνωρίζουν ότι παραβαίνουν τον νόμο συμμετέχοντας σε κατάληψη. Λίγο-πολύ το νομίζουν δημοκρατικό δικαίωμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η εποχή όμως των ψευτο-διεκδικήσεων παρήλθε. Τώρα οι πολιτικάντηδες, σαν ευάγωγα, καλά εκπαιδευμένα σκυλάκια, με την ουρά στα σκέλια, εκτελούν κάθε εντολή της τρόικα χωρίς δεύτερη κουβέντα. Όσο και να το θέλουν, δεν τολμούν να βαφτίσουν τα παιδιάστικα καμώματα κοινωνικούς αγώνες, όπως έκαναν μέχρι πριν 4-5 χρόνια. Έτσι, χωρίς ίχνος ντροπής, βρίζουν όλους τους καθηγητές και όλους τους μαθητές. Ξεχνούν ότι ακόμη και η μη βίαιη έξωση των καταληψιών, όπως προβλέπει ο νόμος, συνιστά παράβαση καθήκοντος από πλευράς διευθυντή. Αλλά αν τυχόν τολμήσει κανείς διευθυντής και κάνει όσα προβλέπει ο νόμος, θα πέσουν να τον φάνε πάλι οι ίδιοι πολιτικάντηδες ως... αντιδημοκράτη!



    Συμπέρασμα: Δεν υπάρχει γιατρειά. Αλλά όχι και να μας βγαίνουν λάδι οι αίτιοι της κατάντιας μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το σχόλιό σας για την ανάρτηση (παρακαλούμε να τηρούνται οι όροι που αναφέρονται στους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας)

Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!
Η αναδημοσίευση αναρτήσεων ή η χρήση πληροφορίων του InVeria.gr 
επιτρέπεται μόνο με αναφορά στην πηγή, με ενεργό σύνδεσμο