Την επανέναρξη των διεθνών δρομολογίων από Θεσσαλονίκη προς Τουρκία, Βουλγαρία, Σκόπια και Σερβία μέχρι το καλοκαίρι του 2014, ανακοίνωσε ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ...
Οι αναπτυξιακές προοπτικές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι πολύ μεγάλες και ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της εταιρείας, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, εξέφρασε την ελπίδα ότι σημαντική βαρύτητα στην επιλογή του επενδυτή θα παίξει το επενδυτικό του σχέδιο και όχι μόνο το τίμημα εξαγοράς.
«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από τα 800 άτομα που απασχολεί σήμερα μπορεί στην επόμενη 4ετία να φτάσει να απασχολεί 3.000 έως και 4.000 εργαζομένους, εάν αναπτύξει τις εμπορευματικές μεταφορές προς τα Βαλκάνια, την Αυστρία, τη Γερμανία και την Ουγγαρία, εκμεταλλευόμενη το δικαίωμα έλξης που έχει σαν ευρωπαϊκή εταιρεία», τόνισε ο κ. Ζηλιασκόπουλος κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησε στη Θεσσαλονίκη.
Ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε την επανέναρξη των διεθνών δρομολογίων από Θεσσαλονίκη προς Τουρκία, Βουλγαρία, Σκόπια και Σερβία, το αργότερο πριν το καλοκαίρι του 2014, ενώ θα σχεδιαστούν με τις εταιρείες σιδηροδρόμων των χωρών αυτών και, σε συνεργασία με τουριστικούς οργανισμούς, πακέτα προώθησης τουριστών στις παραθεριστικές περιοχές της χώρας μας.
Στόχος είναι η σύνδεση με τις παραπάνω χώρες, με ένα δρομολόγιο την ημέρα. Ήδη έχει υπάρξει συμφωνία με τον δ/νοντα σύμβουλο των Σιδηροδρόμων της ΠΓΔΜ, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις με τις εταιρείες της Τουρκίας και της Βουλγαρίας. Από την πλευρά της Τουρκίας αναμένεται η ολοκλήρωση των έργων ηλεκτροκίνησης της γραμμής στις αρχές του 2014, ενώ θα πρέπει να επιλυθούν και τα οικονομικά προβλήματα που έχει η βουλγαρική (ΒDZ).
H TΡΑΙΝΟΣΕ, στο μεταξύ δίνει μεγάλη έμφαση στις εμπορευματικές μεταφορές και διαμεταφορές, στο κερδοφόρο δηλαδή τμήμα της δραστηριότητάς της, όπως και στην απευθείας εξυπηρέτηση μεγάλων πελατών αλλά και αγορών.
Έτσι, στις 26 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη σύσκεψη μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΣΕΒ και ΣΒΒΕ, ώστε η βορειοελλαδική βιομηχανία να μπει στη συμφωνία που συνομολόγησαν οι άλλοι δύο φορείς ( περίπου 30 επιχειρήσεις - μέλη του ΣΕΒ) για τη δρομολόγηση, κάθε ημέρα, εμπορικής αμαξοστοιχίας που κάνει τη γραμμή Πειραιάς – Θριάσιο- Θεσσαλονίκη. Με το τακτικό αυτό δρομολόγιο με block train, εξυπηρετούνται εμπορεύματα που φτάνουν στον Πειραιά με μεγάλα container ships ( motherboards) και τα οποία , θα έπρεπε, αν όχι σιδηροδρομικώς, να έρθουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με transshipment και, μετά, εφ’ όσον έχουν άλλο προορισμό, να μεταφορτωθούν στο τραίνο ή σε φορτηγά αυτοκίνητα.
«Στόχος είναι από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, να φεύγουν με το σιδηρόδρομο, containers. Ήδη ο ΟΛΘ έχει κάνει τα έργα ενίσχυσης των γραμμών, αλλά μέχρι και σήμερα μεταφέρονται κυρίως χαμηλής αξίας χύδην εμπορεύματα, μεταλλεύματα» είπε ο κ. Ζηλιασκόπουλος.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ρίχνει μεγάλο βάρος στις εμπορευματικές μεταφορές, με την απευθείας εξυπηρέτηση μεγάλων πελατών, όπως είναι η σύνδεση με το συγκρότημα του ομίλου Φουρλή στα Οινόφυτα και ο εφοδιασμός των εταιρειών ΙΚΕΑ και Intersport με σύνδεση από το Λότζ της Πολωνίας. Απ’ ευθείας και χωρίς μεσάζοντες γίνονται οι μεταφορές των τεύτλων για την ΕΒΖ, ενώ υπογράφεται συμφωνία και με τα ΕΛΠΕ για τον απ’ ευθείας εφοδιασμό τους.
Βέβαια, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει παρά να κερδίσει και από την υλοποίηση της συμφωνίας της Cosco με τη Ηewkett- Pacard, για μεταφορά των προϊόντων της δεύτερης σε αγορές της βόρειας Ευρώπης.
Η εταιρεία, λόγω της κρίσης, είχε μία μείωση στις μεταφορές εμπορευμάτων της τάξης του 40% , σε σύγκριση με το 2008 – 2009. Αλλά και η μείωση της επιβατικής κίνησης, σαν απόλυτο νούμερο, επηρεάζει τζίρο και αποτελέσματα το 2013, παρότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει επιστρέψει στα κέρδη και παραμένει κερδοφόρα.
«Το 2013 υπολογίζουμε ότι συνολικά ο τζίρος θα είναι μεταξύ 142-145 εκατ. ευρώ. Στο πρώτο εξάμηνο είχαμε EBITDA στο 1 εκατομμύριο και καθαρά κέρδη 365.000 ευρώ. Στο σύνολο της χρονιάς, υπολογίζουμε ότι τα καθαρά κέρδη θα είναι από 1 έως και 2 εκατομμύρια ευρώ», πρόβλεψε ο κ. Ζηλιασκόπουλος ο οποίος υπογράμμισε ότι η εταιρεία τα προηγούμενα χρόνια και μέχρι και το 2011, ήταν ζημιογόνα.
Να σημειωθεί ότι οι εμπορευματικές μεταφορές συμμετέχουν στο τζίρο της εταιρείας, με περίπου 20-23 εκατ. ευρώ το έτος, ενώ με τη δρομολόγηση του τακτικού cargo τραίνου, στη γραμμή για Θεσσαλονίκη, θα υπάρξουν επιπλέον έσοδα περίπου 4-5 εκατ. ευρώ το χρόνο, με προοπτική το 2014 τα έσοδα από τις εμπορευματικές να φτάσουν τα 30 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία, που έχει επενδύσει και στα θεματικά δρομολόγια ( Πήλιο, στενά Νέστου, οδοντωτός Καλαβρύτων ) πρόκειται σε αυτό το δίκτυο που έχει τουριστικό και περιηγητικό ενδιαφέρον, να συμπεριλάβει και το Λάρισα- Πλαταμώνας από το παλιό ορεινό δίκτυο.
Πηγή: voria.gr, της Άννης Καρολίδου
0 Σχόλια
Το σχόλιό σας για την ανάρτηση (παρακαλούμε να τηρούνται οι όροι που αναφέρονται στους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας)