της Λένας Μαρκογιαννάκη
Απελπιστική θα έλεγε κανείς οτι είναι η κατάσταση στην πόλη της Βέροιας τις ώρες αιχμής καθώς σε κανένα από τους κεντρικούς δρόμους της δεν λειτουργούν οι φωτεινοί σηματοδότες ώστε να ρυθμίζεται η κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης. Είναι γεγονός ότι τα φανάρια τοποθετήθηκαν εδώ και πολλά χρόνια αλλά δεν λειτούργησαν σχεδόν ποτέ για λόγους μάλλον άγνωστους στους περισσότερους ή για το λόγο όπως μερικοί λένε ότι «Είμαστε μια μικρή πόλη, τι τα θέλουμε τα φανάρια;»…και ακριβώς πάνω σε αυτό αναρωτιέμαι και εγώ «Δηλαδή έπρεπε να είμαστε Αθήνα για να ζούμε στον πολιτισμό;».
Δεν ξέρω πως γίνεται αλλά πλέον και χωρίς αυτά η κυκλοφορία είναι ρυθμισμένη σχεδόν όλη την ημέρα εκτός φυσικά από τις ώρες αιχμής όπου υπάρχει πολλή κίνηση με καταστάσεις συνεχούς αναμονής. Για την ακρίβεια, η εύρυθμη κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της φαίνεται ότι συμβαίνει είτε εξαιτίας της διακριτικής ευχέρειας αλλά και ευγένειας των οδηγών της πόλης, οι οποίοι κατανοούν το πρόβλημα κυρίως στους κεντρικούς κόμβους και δίνουν τις περισσότερες φορές προτεραιότητα ακόμα και σε αυτούς που δεν έχουν, είτε για να είμαι ειλικρινής εξαιτίας των διαβάσεων, διότι ως γνωστόν είμαστε η πόλη που οι οδηγοί έχουν την σωστή οδηγική συμπεριφορά να σταματούν στις διαβάσεις και όταν αυτές βρίσκονται κοντά στις διασταυρώσεις αναγκαστικά ρυθμίζουν και την προτεραιότητα στους κόμβους.
Αυτό βέβαια δεν είναι πανάκεια και από όσο ξέρω το ζήτημα δεν συζητείται πλέον στις συνεδριάσεις του Δήμου Βέροιας ώστε να βρεθεί μια λύση. Και πάλι αναφέρω πως το πρόβλημα δημιουργείται σε συγκεκριμένες διασταυρώσεις, όπως για παράδειγμα στον κόμβο Μητροπόλεως- Ελιάς- Βενιζέλου, στην πλατειά ωρολογίου, στη διασταύρωση Ανοίξεως με Βενιζέλο αλλά και σε μερικά ακόμη σημεία και σε συγκεκριμένες ώρες. Θεωρώ, λοιπόν, πως θα ήταν σωστό το ζήτημα των φαναριών να τεθεί επί τάπητος και να βρεθεί επιτέλους μια αποτελεσματική λύση, καθώς ούτε η δημοτική αστυνομία είναι λύση, η οποία εκτός του να σφυρίζει και να κόβει κλίσεις για την παράνομη στάθμευση, τον τελευταίο καιρό έχει πάρει και το ρόλο του ρυθμιστή της κυκλοφορίας, δηλαδή του τροχονόμου όπως παλιά που στεκόταν στο κέντρο και έδινε προτεραιότητα στους οδηγούς, με σκοπό να χαλαρώνει την κίνηση τις ώρες αιχμής.
Καταλήγοντας, λοιπόν, θα έλεγε κανείς πως είμαστε μια πόλη φαινόμενο καθώς όλοι όσοι μας επισκέπτονται έχουν να θυμούνται δυο πράγματα που τους έκαναν εντύπωση (έκτος φυσικά των μουσείων και γενικά των αξιοθέατων της πόλης), το ένα είναι η απίστευτη τυπικότητα των οδηγών στις διαβάσεις, το γνωστό «κοκκάλωμα μόλις δω πεζό να περνάει διαβάσεις» και το δεύτερο ότι δεν υπάρχει ένα φανάρι που να λειτουργεί έστω για δείγμα στο κέντρο της πόλης που να ρυθμίζει την κίνηση. Αυτό που εγώ έχω να πω και θα ακουστεί πολύ ποιητικό αλλά κρύβει μια δόση αλήθειας είναι ότι «Πόλη χωρίς φανάρια είναι λιμάνι δίχως φάρο»….
Δεν ξέρω πως γίνεται αλλά πλέον και χωρίς αυτά η κυκλοφορία είναι ρυθμισμένη σχεδόν όλη την ημέρα εκτός φυσικά από τις ώρες αιχμής όπου υπάρχει πολλή κίνηση με καταστάσεις συνεχούς αναμονής. Για την ακρίβεια, η εύρυθμη κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της φαίνεται ότι συμβαίνει είτε εξαιτίας της διακριτικής ευχέρειας αλλά και ευγένειας των οδηγών της πόλης, οι οποίοι κατανοούν το πρόβλημα κυρίως στους κεντρικούς κόμβους και δίνουν τις περισσότερες φορές προτεραιότητα ακόμα και σε αυτούς που δεν έχουν, είτε για να είμαι ειλικρινής εξαιτίας των διαβάσεων, διότι ως γνωστόν είμαστε η πόλη που οι οδηγοί έχουν την σωστή οδηγική συμπεριφορά να σταματούν στις διαβάσεις και όταν αυτές βρίσκονται κοντά στις διασταυρώσεις αναγκαστικά ρυθμίζουν και την προτεραιότητα στους κόμβους.
Αυτό βέβαια δεν είναι πανάκεια και από όσο ξέρω το ζήτημα δεν συζητείται πλέον στις συνεδριάσεις του Δήμου Βέροιας ώστε να βρεθεί μια λύση. Και πάλι αναφέρω πως το πρόβλημα δημιουργείται σε συγκεκριμένες διασταυρώσεις, όπως για παράδειγμα στον κόμβο Μητροπόλεως- Ελιάς- Βενιζέλου, στην πλατειά ωρολογίου, στη διασταύρωση Ανοίξεως με Βενιζέλο αλλά και σε μερικά ακόμη σημεία και σε συγκεκριμένες ώρες. Θεωρώ, λοιπόν, πως θα ήταν σωστό το ζήτημα των φαναριών να τεθεί επί τάπητος και να βρεθεί επιτέλους μια αποτελεσματική λύση, καθώς ούτε η δημοτική αστυνομία είναι λύση, η οποία εκτός του να σφυρίζει και να κόβει κλίσεις για την παράνομη στάθμευση, τον τελευταίο καιρό έχει πάρει και το ρόλο του ρυθμιστή της κυκλοφορίας, δηλαδή του τροχονόμου όπως παλιά που στεκόταν στο κέντρο και έδινε προτεραιότητα στους οδηγούς, με σκοπό να χαλαρώνει την κίνηση τις ώρες αιχμής.
Καταλήγοντας, λοιπόν, θα έλεγε κανείς πως είμαστε μια πόλη φαινόμενο καθώς όλοι όσοι μας επισκέπτονται έχουν να θυμούνται δυο πράγματα που τους έκαναν εντύπωση (έκτος φυσικά των μουσείων και γενικά των αξιοθέατων της πόλης), το ένα είναι η απίστευτη τυπικότητα των οδηγών στις διαβάσεις, το γνωστό «κοκκάλωμα μόλις δω πεζό να περνάει διαβάσεις» και το δεύτερο ότι δεν υπάρχει ένα φανάρι που να λειτουργεί έστω για δείγμα στο κέντρο της πόλης που να ρυθμίζει την κίνηση. Αυτό που εγώ έχω να πω και θα ακουστεί πολύ ποιητικό αλλά κρύβει μια δόση αλήθειας είναι ότι «Πόλη χωρίς φανάρια είναι λιμάνι δίχως φάρο»….
7 Σχόλια
Έχετε φανταστεί την πόλη με φωτεινούς σηματοδότες? Περισσότερο μποτιλιάρισμα θα κατάφερναν. Η Βέροια έχει μικρούς δρόμους σε μήκος οπότε και τα φανάρια θα βγαίνανε άχρηστα. Επίσης, η Βέροια, δεν έχει κυκλοφοριακό λόγω των κόμβων που αναφέρετε αλλά κυρίως λόγω των παράνομα παρκαρισμένων επί των οδών Μητροπόλεως, Βενιζέλου και Ελιάς. Αν ποτέ φύγουν αυτά τα παράνομα παρκαρισμένα, θα υπάρχει λιγότερος κυκλοφοριακός φόρτος. Ούτε αστικό λεωφορείο θα κολλάει πουθενά ούτε αυτοκίνητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛοιπόν, σχετικά με τον κόμβο στο ρολόι. Το προβλημα ξεκιναει απο τη λαθος σχεδιαση. Ωστοσο η κατασταση δεν ειναι τοσο τραγικη κατα την διαρκεια της ημερας με εξαιρεση ενα 20λεπτο το πρωι και ενα 20λεπτο το μεσημερι που οι γονεις πανε ή παίρνουν τα παιδια απ'το σχολειο. Το ιδιο φαινομενο συμβαινει τις αντιστοιχες ωρες και στη διασταυρωση Ελιας,Βενιζελου,Μητροπολεως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομιζω οτι και αλλες πολεις σαν την Βεροια με τους ιδιους στενους δρομους χρησημοποιουν τα φαναρια οχι μονο τις ωρες αιχμης αλλα καθ'ολη την διαρκεια της μερας και δεν υπαρχει κανενα προβλημα(π.χ Κοζανη,Φλωρινα,Καστορια).Οποτε ολα τα υπολοιπα ειναι δικαιολογιες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ τροχαία θα έπρεπε να βγεί έξω και να ελέγξει την καταλληλότητα μερικών οδηγών και να τους πάρει πίσω τα διπλώματα πού κινούνται όπως να ναι,σταθμεύουν όπου και όπως θέλουν, πατώντας διπλή γραμμή θέλωντας να παρκάρουν παράνομα στην απέναντι μεριά του δρόμου σε κεντρικούς οδούς της πόλης αδιαφορώντας για τα απογορευτικά σήματα για να πάρουν ένα κουλούρι ή τα παπούτσια απο τον τσαγκάρι γιατί έτσι γουστάρουν με τεράστιο θράσος.Και δημιουργούνται τρελές ουρές.Κινούνται λες και είναι μόνοι τους στην Βέροια,ΑΥΤΟΙ και κανένας άλλος.
ΑπάντησηΔιαγραφήαν μπουνε φαναρια καηκαμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήοι ουρες θαναι μεχρι την κοζανη σε ωρες αιχμης .
αλλα θα μας ταλαιπωρουνε και τις ωρες που δεν εχει αιχμη και δε χρειαζονται.
το μεγαλυτερο λαθος , να μπουνε σε λειτουργια .
παρεπιπτοντως ολα γινονται επειδη ειμαστε τεμπεληδες. αμα για 500-1000 μετρα παιρνεις αυτοκινητο...σε μια πολη που οι πολιτες περπατανε , δεν θα υπαρχουνε προβληματα , αλλα σε μια πολη που οι ανθρωποι εγιναν νωθροι τι περιμενεις ;;
καποτε τα παιδια πηγαινανε χιλιομετρα για το σχολειο και τωρα...εκατο μετρα με το αυτοκινητο και το κρουασαν στην τσαντα .
αν αποφασιζαμε να γινουμε λιγο , μα τοσο λιγο σπαρτιατες , ελαχιστα αυτοκινητα θασαντε στους δρομους .
μηπως την συμφορηση πρεπει ν α την ψαξουμε αλλου;;στο μεσα μας;;
μηπως η παιδεια μας που παει κατα διαολου φταιει ;;
μαθατε δυστυχως να βλεπετε την επιφανεια των προβληματων και οχι το βαθος και την πραγματικη αιτια.
ετσι λοιπον δεν ειναι η ικανοτητα να δενει καποιος τις καντινες με τον πολιτικο γαμο , αλλα η ικανοτητα να βλεπει τα πραγματα διαφορετικα , απο αλλο οπτικο πεδιο .
οταν προσπαθεις να εξηγησεις την επιφανεια του προβληματος δημιουργεις ενα ακομη , ξεχνωντας οτι απο κατω κρυβεται παγοβουνο .
αν λοιπον στο θεμα σας , καποιος αρμοδιος σας ακουσει και λειτουργησει τα φαναρια , θα δημιουργηθει τεραστιο προβλημα στην πολη.
και για να απαντηθειτε , πατε μεχρι την κοζανη να δειτε τι κινηση υπαρχει χωρις λογο .
Μια ατελειωτη συζητηση... Μηπως θα πρεπει ο Δημος σε συνεργασια με την Αστυνομια να εντεινει τους ελεγχους στο κεντρο της πολης ωστε να ξεκαθαρισει λιγο η κατασταση?
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ κυκλοφοριακός φόρτος που παρατηρείται στην πόλη (μια μεσαίου μεγέθους πληθυσμιακά πόλη) οφείλεται κατά την γνώμη μου α) στις πολλές αμφίδρομες οδούς, β) στα παράνομα σταθμευμένα οχήματα, γ) στην έλλειψη τροχονόμων στους κόμβους και δ) στην μη λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών. Αν είχαμε μονόδρομους (μιας και οι περισσότερες οδοί μας είναι στενές) η κίνηση θα γινόταν απρόσκοπτα (βλ. την γείτονα πόλη Νάουσα με είσοδο μέσω οδού Ζαφειράκη και έξοδο μέσω Μεγ. Αλεξάνδρου και οι πλείστες των οδών της σε μονή κατεύθυνση, βέβαια και εκεί παρατηρούνται προβλήματα λόγω των παρανόμως σταθμευμένων οχημάτων).
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν λοιπόν ενεργοποιούνταν στο σύνολο ένας σχεδιασμός (δρόμοι μονών κατευθύνσεων, έλεγχος σταθμευμένων που εμποδίζουν την ροή της κίνησης και μόνο κατά τις ώρες αιχμής ύπαρξη τροχονόμου ή λειτουργία φωτεινού σηματοδότη) δεν θα μπαίναμε καν στο κόπο να ασχοληθούμε με το κυκλοφοριακό πρόβλημα μια πόλης 65.000 κατοίκων (στο σύνολο του Καλλικρατικού Δήμου) .-
Το σχόλιό σας για την ανάρτηση (παρακαλούμε να τηρούνται οι όροι που αναφέρονται στους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας)