Μέσα στο 2015 ο υψηλών ταχυτήτων σιδηροδρόμος Θεσ/νικης - Αθήνας

Τον Δεκέμβριο του 2015 αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία η νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Αθήνας - Θεσσαλονίκης, με τη σηματοδότηση και την ηλεκτροκίνηση. Με τη νέα γραμμή η διαδρομή από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη υπολογίζεται πως θα μειωθεί κατά μία ώρα.  

Αναλυτικότερα, μέσα στο 2013 προσδιορίστηκε η ολοκλήρωση των έργων του σιδηροδρόμου στα δύο τμήματα, από την Τιθορέα μέχρι τον Δομοκό, που εκτελούνται αυτή τη στιγμή, ενώ η νέα γραμμή υψηλών ταχυτήτων αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία με τη σηματοδότηση και την ηλεκτροκίνηση τον Δεκέμβριο του 2015. Σήμερα ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μάκης Βορίδης επισκέφθηκε τα εργοτάξια που είναι εγκατεστημένα στη Φθιώτιδα για να ενημερωθεί για τις εξελίξεις στα έργα, για τις δυσκολίες που υπάρχουν για την πορεία τους, αλλά και για να προσδιοριστεί ένα χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή του.

Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης από τους υπεύθυνους μηχανικούς της ΕΡΓΟΣΕ, ιδιαίτερα όσον αφορά τη σήραγγα Καλλιδρόμου έγινε αναφορά στις τεχνικές δυσκολίες του έργου, στις ιδιαιτερότητες που υπήρξαν στην πορεία κατασκευής του, στις πολλαπλές καταπτώσεις που σημειώθηκαν ενόσω κατασκευάζονταν τμήματα της σήραγγας και στις τεχνικές δυνατότητες των εταιριών που το κατασκευάζουν. Σημειώθηκε ότι ακόμη και η διεθνής κοινότητα έχει ενδιαφερθεί για την αντιμετώπιση των φαινομένων που υπήρξαν κατά τη διάνοιξη της σήραγγας από την οποία πλέον απομένουν 400 μέτρα σε κάθε κλάδο κυκλοφορίας, ενώ τα υπόλοιπα 9 χιλιόμετρα έχουν ήδη ανοίξει. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των τεχνικών, μέχρι τα μέσα καλοκαιριού θα έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη του τούνελ και από εκεί και μετά μένει να κατασκευαστούν τα υπόλοιπα τμήματα που προβλέπονται για να παραδοθεί το έργο στην κυκλοφορία στο τέλος του 2015.

Όσον αφορά το τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός το τούνελ έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 78% δηλαδή από τα περίπου 13 χιλιόμετρα που είναι συνολικά έχουν ολοκληρωθεί τα 10 χλμ. Και, σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία δόθηκαν στον υπουργό, συνολικά η σήραγγα έχει κατασκευαστεί σε ένα ποσοστό 70%. Το συγκεκριμένο τμήμα από την Τιθορέα μέχρι το Δομοκό έχει συνολικό μήκος 122 χιλιόμετρα όσο δηλαδή είναι και το μήκος της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, ενώ τα 106 χλμ. Αφορούν μια εντελώς νέα χάραξη αφού έτσι εγκαταλείπεται ο ορεινός όγκος από όπου διέρχεται σήμερα η σιδηροδρομική γραμμή. Όσον αφορά το κόστος, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, συνολικά το έργο θα στοιχίσει 1,6 δισ. ευρώ από τα οποία 0,7 δισ. είναι ενταγμένα στο ΕΣΠΑ.

Ιδιαίτερη αναφορά στις δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν στην εξέλιξη των συγκεκριμένων έργων έκανε ο κ. Βορίδης καθώς σημείωσε πως «είναι ένα εντυπωσιακό έργο, ένα έργο με μεγάλες δυσκολίες» συμπληρώνοντας πως «είναι εξίσου σημαντικό ότι αυτό το έργο εκτελείται χάρις στην εξαιρετική τεχνογνωσία τόσο των εργοληπτικών εταιρειών όσο και της ΕΡΓΟΣΕ αλλά και χάρη στην επιμέλεια και την προσπάθεια των εργαζομένων».

Μάλιστα ο κ. Βορίδης χαρακτήρισε «σημαντική παρακαταθήκη για την Ελλάδα» την τεχνογνωσία που έχουν αποκτήσει όλοι οι εμπλεκόμενοι στην εκτέλεση τόσο δύσκολων να έργων.

Αναφερόμενος στα δύο τμήματα του ΠΑΘΕ που απομένουν για την ολοκλήρωσή του πριν και μετά τη Λαμία, υπογράμμισε ότι το μεν ένα βρίσκεται για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το δε δεύτερο βρίσκεται στις διαβουλεύσεις για την υποκατάσταση του αναδόχου. Ο υπουργός απέφυγε οποιαδήποτε χρονική δέσμευση σχετικά με τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα όπως ο Ε65. Για την έναρξη των εργασιών έκανε λόγο για διαβουλεύσεις με τις εταιρείες, ενώ εξέφρασε συγχρόνως την εκτίμηση ότι «η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών θα βοηθήσει στις διαπραγματεύσεις που εξελίσσονται για να ξεκινήσουν τα έργα».

Πηγή: voria.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!
Η αναδημοσίευση αναρτήσεων ή η χρήση πληροφορίων του InVeria.gr 
επιτρέπεται μόνο με αναφορά στην πηγή, με ενεργό σύνδεσμο