Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας διοργανώνει την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2012 και ώρα 10:00 π.μ. στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας, ημερίδα με θέμα: «Ψυχοκοινωνική υποστήριξη μαθητών».
Στην ημερίδα, η οποία απευθύνεται στους Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων της Ημαθίας, θα παρουσιασθεί το πρόγραμμα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης των μαθητών καθώς και οι δράσεις των παρακάτω δημόσιων συνεργαζόμενων φορέων:
α. Τμήμα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας.
β. Υπηρεσία Επιμελητών Ανηλίκων Ημαθίας.
γ. ΚΕΔΔΥ Ημαθίας.
δ. Κέντρο Πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της
ψυχοκοινωνικής υγείας Ημαθίας.
β. Υπηρεσία Επιμελητών Ανηλίκων Ημαθίας.
γ. ΚΕΔΔΥ Ημαθίας.
δ. Κέντρο Πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της
ψυχοκοινωνικής υγείας Ημαθίας.
Βασικός στόχος της ημερίδας είναι η ενημέρωση των Διευθυντών των Δημοτικών Σχολείων στην αντιμετώπιση φαινομένων επιθετικής συμπεριφοράς μαθητών, σχολικής βίας, σχολικού εκφοβισμού κ.λ.π.
Αναλυτικό Πρόγραμμα
Το αναλυτικό πρόγραμμα της Ημερίδας που διοργανώνει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2012, στις 10:00 π.μ. στην Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας, έχει ως εξής:
10:00΄-10:15΄ Υποδοχή
10:00΄-10:15΄ Υποδοχή
10:15΄- 10:30΄
- Παρουσίαση του Προγράμματος της Δ/νσης Π.Ε. Ημαθίας για την Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη των μαθητών, από τον Δ/ντή Π.Ε. Ημαθίας κ. Διονύση Διαμαντόπουλο.
10:30΄-10:40
- Παιδαγωγική εφαρμογή του Προγράμματος Ψυχοκοινωνικής υποστήριξης,
από το Σχολικό Σύμβουλο της 1ης Εκπ/κής Περιφέρειας
Δ.Ε. Ημαθίας κ. Φώτη Κουτσουπιά.
10:40΄- 11:00΄
- «Οι νέες μορφές σχολικής επιθετικότητας και ο ρόλος του
σχολείου»,
από την υπεύθυνη του Προγράμματος, Σχολική
Ψυχολόγο κα. Ειρήνη Αναγνώστου-Κελεπούρη.
- Παρουσίαση Συνεργαζόμενων Φορέων
σχολείου»,
από την υπεύθυνη του Προγράμματος, Σχολική
Ψυχολόγο κα. Ειρήνη Αναγνώστου-Κελεπούρη.
- Παρουσίαση Συνεργαζόμενων Φορέων
11:00΄- 11:10΄
- Δ/νση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας
Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας, Τμήμα Κοινωνικής
Αλληλεγγύης,
από την κα. Δήμητρα Τσίτσα, Ψυχολόγο.
11:10΄-11:30΄
- Υπηρεσία Επιμελητών Ανηλίκων Ημαθίας,
από τον κ Κώνσταντίνο Μίζα, Δικηγόρο.
11:30΄-11:45΄
- Κέντρο Πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της
ψυχοκοινωνικής υγείας Ημαθίας
από την κα. Χριστίνα Τσολάκη, Επιστημονική Υπεύθυνη.
11:45΄-12:00΄
- Συζήτηση
- Χορήγηση Βεβαιώσεων
- Κέντρο Πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της
ψυχοκοινωνικής υγείας Ημαθίας
από την κα. Χριστίνα Τσολάκη, Επιστημονική Υπεύθυνη.
11:45΄-12:00΄
- Συζήτηση
- Χορήγηση Βεβαιώσεων
Συνεργαζόμενοι Φορείς – επικοινωνία
α. Τμήμα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Περ. Ενότητας Ημαθίας
τηλ. 23313 50138, 23313 50223
β. Υπηρεσία Επιμελητών Ανηλίκων Ημαθίας
τηλ. 23310 28080.
γ. ΚΕΔΔΥ Ημαθίας
τηλ. 23310 77960, 23310 77950
δ. Κέντρο Πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της
ψυχοκοινωνικής υγείας Ημαθίας
τηλ.23310 73125.
10 ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ ΕΠΙΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
1. Εντοπισμός και πλήρης καταγραφή - αξιολόγηση της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς στην τάξη και στο διάλειμμα, από το δάσκαλο της τάξης.
2. Διαχείριση του προβλήματος σε επίπεδο τάξης, με ενημέρωση του δ/ντή του σχολείου και της οικογένειας του μαθητή.
3. Συζήτηση του προβλήματος σε επίπεδο συλλόγου διδασκόντων, συνεργασία με το σχολικό σύμβουλο και την οικογένεια του μαθητή.
4. Κατάρτιση προγράμματος αντιμετώπισης- διαχείρισης της επιθετικής συμπεριφοράς σε επίπεδο σχολικής μονάδας (παροχή κινήτρων, αυξημένη επιτήρηση στα διαλείμματα, ανάθεση ρόλων κλπ).
5. Ευαισθητοποίηση όλων των μαθητών του σχολείου στην προώθηση δράσεων κατά της επιθετικής συμπεριφοράς (πχ υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας)
6. Ενημέρωση της ομάδας ψυχοκοινωνικής υποστήριξης (ψυχολόγος της Δ/νσης - ψυχολόγος του Δήμου - Κοινωνική Υπηρεσία) για άμεση παρέμβαση.
7. Κοινή συνεργασία σχολείου - ψυχολόγου – κοινωνικής λειτουργού-σχολικού συμβούλου, για την κατάρτιση ειδικού σχεδίου αντιμετώπισης του προβλήματος.
8. Ενημέρωση του συλλόγου διδασκόντων, από την ψυχολόγο, για τις πρακτικές διαχείρισης της κατάστασης και προστασίας της σχολικής μονάδας από τις επιδράσεις του προβλήματος (ενδοσχολική επιμόρφωση).
9. Σύγκληση Σχολικού Συμβουλίου, για ενημέρωση σχετικά με τη διαχείριση του προβλήματος, και ενημερωτική συνάντηση με το σύλλογο γονέων (ενημέρωση από την ψυχολόγο και την κοινωνική λειτουργό)
10. Αξιολόγηση του προγράμματος διαχείρισης του προβλήματος και παρουσίαση αυτού στη σχολική κοινότητα και στους συνεργαζόμενους φορείς.
0 Σχόλια
Το σχόλιό σας για την ανάρτηση (παρακαλούμε να τηρούνται οι όροι που αναφέρονται στους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας)