ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Σχετικά με το θέμα της παράσυρσης της άτυχης κυρίας θα ήθελα να επισημάνω ορισμένα θέματα που αφορούν την οδική αλλά και την συμπεριφορά που πρέπει να έχουμε ως πεζοί. Είναι σύνηθες (με βάση τα στατιστικά που προκύπτουν από τα επίσημα στοιχεία της τροχαίας) ότι σε περιπτώσεις παράσυρσης τις περισσότερες φορές εμπλέκονται άτομα ηλικίας 55+. Αυτό οφείλεται κυρίως στην έλειψη προσοχής και στα μειωμένα αντανακλαστικά (λόγω ηλικίας).
Η σωστή οδική συμπεριφορά αλλά και η σωστή συμπεριφορά που πρέπει να έχουμε όλοι ως πεζοί είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα. Ουκ ολίγες φορές ως οδηγός σε ανύποπτο χρόνο και σημείο επί της Μητροπόλεως αλλά και άλλων οδών (εκτός διάβασης) έχω παρατηρήσει άτομα -κυρίως μεγάλης ηλικίας- να προσπαθούν να περάσουν απέναντι χωρίς μάλιστα να δηλώσουν πρόθεση γιαυτό (να πάρουν τη σωστή στάση σώματος στο πεζοδρόμιο και να ρίξουν μία ματιά σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας). Είναι ίσως ένα θέμα παλιάς νοοτροπίας (η και καινούργιας) όπου κατά τον πεζό δεν υπάρχει λόγος να πάει στην διάβαση και κατά συνέπεια μπορεί να περνάει τον δρόμο όποτε και από όποιο σημείο αυτή/ός επιθυμεί.
Από την άλλη παρατηρούμε και οδηγούς οι οποίοι είναι πραγματικά ασυνείδητοι που νομίζουν ότι η διάβαση πεζών είναι απλά ρίγες στο οδόστρωμα και τις αγνοούν συστηματικά. Και για να μιλήσουμε συγκεκριμένα για την οδό Μητροπόλεως στην Βέροια, υπάρχουν και οδηγοί οι οποίοι όχι μόνο δεν σταματάνε σε διαβάσεις, αλλά ανατπύσσουν και ταχύτητες μη επιτρεπτές για το είδος του συγκεκριμένου δρόμου.
Στην χώρα μας το πρώτο εξάμηνο του 2011 είχαμε 10 νεκρούς ανά τρεις ημέρες και πολύ περισσότερους τραυματίες (σοβαρά και ελαφρά). Ποια είναι η λύση λοιπόν;
Η λύση στο πρόβλημα των τροχαίων δεν βρίσκεται ούτε σε κολωνάκια ούτε στην αστυνόμευση, χρειάζεται παιδεία για τους νέους οδηγούς και άκρως αυστηρά μέτρα ώστε να συμμορφωθούν οι "παλιοί". Η νοοτροπία και η οδική συμπεριφορά μπορεί να αλλάξει εύκολα αν προσπαθήσει ο κάθε οδηγός να βάζει τη θέση του στην θέση του πεζού και να σταματά στις διαβάσεις ΑΛΛΑ και ο πεζός να βάζει την θέση του στη θέση του οδηγού και να μην πετάγεται ξαφνικά στο δρόμο. Το κλειδί στην αρμονική συνύπαρξη λοιπόν είναι ο αλληλοσεβασμός.
Η φωτογραφία δείχνει ότι το συμβάν έγινε πάνω στην διάβαση. Θα θέλαμε περισσότερες λεπτομέρειες για το ακριβές σημείο και τα δημογραφικά στοιχεία του/της οδηγού (ηλικία) αν αυτό είναι εφικτό.
Σας ευχαριστώ πολύ
Υ.Σ= Πληροφορίες για τροχαία μπορείτε να δείτε www.troxaia.gr
Χατζηγεωργίου Γεώργιος
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός Τ.Ε
Msc Εφαρμοσμένη Πληροφορική - Συστήματα Υπολογιστών Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
2 Σχόλια
Θα θυμήσω σε όλους 'οτι η Βέροια είναι από της λίγες πόλεις στην Ελλάδα ίσως και η μοναδική ,όπου οι οδηγοί σταματάνε στις διαβάσεις σεβόμενοι τους πεζούς .Παρα πολές φορές μας έδωσαν συγχαρητήρια ξένοι επισκέπτες γιαυτήν την συμπεριφορά των οδηγών μας.Το μεγάλο πρόβλημα είναι οι πεζοί που έχουν την εντύπωση ότι οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να σταματούν σε οποιοδήπετε σημείο του δρόμου όταν αυτοί αποφασίσουν να περάσουν απέναντι .Δεν κατανοούν ίσως ότι το αυτοκίνητο αποτελείται από σίδερα και λαστιχάκια .Εαν για κακή τους τύχη δεν ακούσουν τα φρένα του αυτ/του ή σπάσει ένα λαστιχάκι και δεν σταματήσει το αυτ/το ,τότε τι γίνεται .? Χρειάζεται λοιπόν περισσότερο εκπαίδευση στους πεζούς ,και αυτή θα ξεκινήσει μόνο από τα σχολεία. Βέβαια και οι οδηγοί που νομίζουν ότι έχουν πάντα προταιρεότητα και αυτοί θέλουν εκπαίδευση και μάλιστα 'ισως με πιο αυστηρά μέτρα ποινών όταν παραβαίνουν τον Κ.Ο.Κ. .
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό την άλλη η Βέροια είναι από τις λίγες πόλεις, ίσως και η μοναδική που ποτέ δεν λειτουργούν οι φωτεινοί σηματοδότες. Αν δεν σταματήσει κάποιος οδηγός (ούτε σε διάβαση που υποχρεούνται), πρέπει να ρισκάρεις την σωματική σου ακεραιότητα για να περάσεις έναν κεντρικό δρόμο. "Ευτυχώς" η πυκνή κίνηση των αυτοκινήτων αναγκάζει τους οδηγούς να σταματάνε και να βρει την ευκαιρία ένας πεζός να ελιχθεί ανάμεσά τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σχόλιό σας για την ανάρτηση (παρακαλούμε να τηρούνται οι όροι που αναφέρονται στους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας)