Test drive και προσομοιωτής οδικής ασφάλειας σήμερα (18/11) στη Βέροια

Συνέντευξη Τύπου πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Δημαρχείου Βέροιας στα πλαίσια της εκδήλωσης «Road & Safety Show 2011». Μια πρωτοβουλία των δημοφιλών περιοδικών Auto Τρίτη, Moto Τρίτη και του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», σε συνεργασία με τους Δήμους Βέροιας, Έδεσσας και Πέλλας.  


Στο πάνελ κάθισαν η Δήμαρχος Βέροιας κα Χαρούλα Ουσουλτζόγλου, ο πρόεδρος της Κ.Ε.Π.Α Βέροιας Γιώργος Μιχαηλίδης, ο δημοσιογράφος και  διευθυντής του περιοδικού Auto Τρίτη στην Βόρεια Ελλάδα κος  Στέργιος Μανώλης, ο υποδιοικητής της τροχαίας κος Καραγιάννης Ηλίας και η κα Μαρτάκη Πόπη εκπρόσωπος της Motor Press Hellas.

Η Δήμαρχος Βέροιας είπε : «Νιώθω την υποχρέωση να ευχαριστήσω το περιοδικό Auto Τρίτη που για ακόμη μια φορά προσφέρει στην Βέροια μια μοναδική εμπειρία. Πιστεύω ότι η εκδήλωση αυτή έχει να δώσει πάρα πολλά στους νέους οδηγούς και σε αυτούς που πρόκειται να μπουν στην διαδικασία απόκτησης του διπλώματος.»

Ο Γιώργος Μιχαηλίδης : «Είναι μια συνέχεια της περσινής συνεργασίας που κάναμε όπου το περσινό γεγονός είχε να κάνει με μια επίδειξη ενός απεγκλωβισμού και οδηγίες για το πώς πρέπει να συμπεριφερθούμε σε ένα ατύχημα καθώς και πάρα πολλές οδηγίες που τους ειδικούς για το πώς πρέπει να οδηγούμε με ασφάλεια. Φέτος η συνεργασία αυτή συνεχίζεται και αυτό ελπίζω να συνεχίσει να γίνεται και στο μέλλον. Φέτος όμως κάνουμε κάτι ξεχωριστό . Η πρωτοβουλία ήταν να λειτουργήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ξεκινώντας από την πόλη της Βέροιας, ένας εξομοιωτής οδήγησης όπου μαθητές Λυκείου θα μπορούν να μπορέσουν να μπουν μέσα και να έχουν μια πρώτη επαφή με το τιμόνι και να δουν πως είναι το περιβάλλον της οδήγησης. Επίσης θα υπάρχουν ομιλίες για την ασφαλή οδήγηση ενώ  το παρόν θα δώσει και η ομάδα διάσωσης Βέροιας με την επίδειξη πρώτων βοηθειών σε περίπτωση ατυχήματος και όλα αυτά με την συμβολή της Τροχαίας. Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ που για ακόμη μια φορά η Βέροια θα είναι στο επίκεντρο μαζί με τις όμορες πόλεις Έδεσσας και Γιαννιτσών και εύχομαι αυτή η συνεργασία να συνεχίσει και τα επόμενα χρόνια»

Στέργιος Μανώλης : «Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια κυριά Δήμαρχε. Καταρχήν θέλω να σας ενημερώσω γιατί είμαστε εδώ.  Στην Ελλάδα το 2010 έχασαν τη ζωή τους 1.381 συνάνθρωποι και τραυματίστηκαν βαριά 1.754, ενώ μέχρι και τον Οκτώβριο του 2011 ο αριθμός των νεκρών είναι 906 και των βαριά τραυματισμένων 1.421. Οι αριθμοί αυτοί τοποθετούν τη χώρα μας στην πρώτη θέση θανάτων ανά εκατομμύριο χρηστών δρόμου στην Ευρώπη. Σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2010, το 2011, τα θανατηφόρα δυστυχήματα έχουν μειωθεί κατά 14,5%, οι θάνατοι κατά 16,2%, τα σοβαρά τροχαία συμβάντα κατά 11,2% και οι σοβαρά τραυματίες κατά 3,8%.

Είναι αξιοσημείωτο ότι οι ηλικίες που πλήττονται κυρίως αφορούν στις ηλικίες 18-36 που αποτελούν και τις πλέον παραγωγικές ηλικίες και την ελπίδα για το μέλλον του τόπου μας. Γι αυτό και εμείς προσπαθούμε να ενημερώσουμε τα νέα παιδιά και ειδικά τους μαθητές λυκείων γιατί στο Auto Τρίτη πιστεύουμε ότι το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής πρέπει να περνά έξω από τις αίθουσες διαλέξεων. Να δείξουμε στον κόσμο από τι πραγματικά κινδυνεύει.

Αύριο (18/11) λοιπόν θα είμαστε στην φιλόξενη πόλη της Βέροιας που πάντα θα με εντυπωσιάζει με την συμπεριφορά των οδηγών που σταματάνε στο πρώτο κατέβασμα του ποδιού ενός πεζό από το πεζοδρόμιο κάτι που δεν γίνεται πουθενά αλλού. Θα συνεχίσουμε Έδεσσα (19/11) και στη συνέχεια Γιαννιτσά (20/11) και η κορύφωση θα είναι την Κυριακή 20/11 ημέρα αφιερωμένη από τον ΟΗΕ στα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων.»

Καραγιάννης Ηλίας : «Κυρίες και Κύριοι, χαίρομαι που είμαι σήμερα κοντά σας και χαίρομαι ιδιαίτερα για τη διοργάνωση της σημερινή εκδήλωσης που αποτελεί δείγμα μιας αυξανόμενης κοινωνικής ευαισθησίας για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας. Είναι λυπηρό το γεγονός ότι στη χώρα μας τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν μία από τις κυριότερες αιτίες θανάτου μετά τον καρκίνο και τις καρδιοπάθειες, ενώ είναι η πρώτη αιτία θανάτου μέχρι ηλικίας 40 ετών. Δυστυχώς, σύμφωνα με επίσημους δείκτες ατυχημάτων, μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση από άποψη οδικής ασφάλειας, χωρίς να δείχνει ανάλογες τάσεις βελτίωσης.

Βασικότερη μέριμνα της τροχαίας είναι η πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων. Βασικότεροι παράγοντες οδικής ασφάλειας είναι:

• Το όχημα
• Το οδικό περιβάλλον
• Ο οδηγός

Βελτίωση οχημάτων
Όσον αφορά τα οχήματα, παρατηρούμε ότι, πριν από λίγο καιρό τουλάχιστον, ένα μεγάλο μέρος των παλαιών αυτοκινήτων αποσύρονταν και τη θέση τους έπαιρναν καινούργια οχήματα νέας τεχνολογίας, πλην όμως οι οικονομικές εξελίξεις των τελευταίων μηνών έχουν "παγώσει" το συγκεκριμένο θέμα.

Βελτίωση του οδικού περιβάλλοντος:
Όσο αφορά τη βελτίωση του οδικού δικτύου, επίσης τα τελευταία χρόνια είχε αρχίσει μια προσπάθεια προς την κατεύθυνση αυτή, η οποία συνεχίζεται με θετικά αποτελέσματα πλην όμως συναντάει εμπόδια στην έλλειψη κρατικών πόρων. Η τροχαία δραστηριοποιείται στο θέμα αυτό, επισημαίνοντας και αστυνομεύοντας τα επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου όπου παρατηρούνται τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα.

Οδηγοί:
Η Υπηρεσία μας δραστηριοποιείται στη λήψη μέτρων βελτίωσης της κυκλοφορίας στις κατοικημένες περιοχές και στο οδικό δίκτυο (με κατάλληλη και συστηματική αστυνόμευση και επιβολή ποινών οι οποίες έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλουν στην τήρηση του Κ.Ο.Κ.), επισήμανση επικίνδυνων παραβάσεων που οδηγούν σε ατύχημα (καθόσον έχει αποδειχθεί ότι μία ή περισσότερες παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. προηγούνται σχεδόν κάθε τροχαίου ατυχήματος), Με κυριότερες αιτίες που προκαλούν τα τροχαία ατυχήματα:
• Η υπερβολική ταχύτητα
• Η απόσπαση προσοχής του οδηγού
• Η μέθη (αλκοτέστ)
• Το αντικανονικό προσπέρασμα (αντίθετο ρεύμα)
• Παραβίαση προτεραιότητας

Επίσης η Υπηρεσία μας δραστηριοποιείται σε θέματα μόρφωσης και επιμόρφωσης διοργανώνοντας ομιλίες σε σχολεία, σε αλλοδαπούς (σχετικά με τα ισχύοντα στην Ελλάδα), σε αγρότες (σχετικά με τα ισχύοντα περί γεωργικών μηχανημάτων κλπ), καθώς και εκθέσεις τροχαίας όπου μπορεί ο κάθε πολίτης να προσέρχεται ελεύθερα και να ενημερώνεται πάνω σε θέματα οδικής ασφάλειας. Κ.Ο.Κ., κ.α.

Δυστυχώς δεν υπάρχει σήμερα ένα σύστημα αξιολόγησης των δεδομένων που συλλέγει εμπειρικά η τροχαία όσο αφορά τα επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου και τις επικίνδυνες παραβάσεις που οδηγούν σε ατυχήματα πράγμα που, σε συνεργασία με επιστήμονες σογκοινωνιολόγους, θα μπορούσε να οδηγήσει στη βελτίωση οδικής ασφάλειας. Η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων απαιτεί σωστά σχεδιασμένες, συντονισμένες και συνεχείς προσπάθειες, από τις κρατικές Υπηρεσίες, αλλά με βασική προϋπόθεση την δράστηριοποίηση του κοινωνικού συνόλου - του κάθε πολίτη οδηγού, πεζού ξεχωριστά, ώστε να φθάσουμε στο σημείο να θέλουμε οι ίδιοι να συμπεριφερόμαστε σωστά και όχι να εξαναγκαζόμαστε σε μια τέτοια συμπεριφορά από το φόβο της ποινής ή του προστίμου.

Θα πρέπει κάθε φορά που οδηγούμε το αυτοκίνητό μας, τη μοτοσικλέτα μας, το ποδήλατό μας ή κινούμαστε πεζοί, για να μεταβούμε στην εργασία μας, ή στην αγορά, ή για διασκέδαση, να έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας τους κανόνες που διέπουν την κίνησή μας μέσα στο οδικό περιβάλλον.

Τέλος η κα Μαρτάκη Πόπη ευχαρίστησε τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο που παρευρέθηκε στην συνέντευξη και ανέφερε τους χορηγούς και χορηγούς επικοινωνίας της προσπάθειας αυτής. Ανέφερε δε ότι έχει έρθει σε επαφή με την δευτεροβάθμια εκπαίδευση ώστε να ενημερωθούν οι μαθητές, ιδιαίτερα της Β’ Λυκείου για την εκδήλωση.

Η εκδήλωση στη Βέροια (Πλατεία Ωρολογίου) θα διαρκέσει από τις 17:00 έως 20:00 και θα περιλαμβάνει, σύμφωνα με το πρόγραμμα, τα εξής:

• ελεύθερα Test drive για το κοινό, μαζί με τους δημοσιογράφους του Auto Τρίτη,
• οδήγηση προσομοιωτή,
• διανομή εντύπου οδικής ασφάλειας,
• ομιλία σχετική με την οδική ασφάλεια και τις νέες τεχνολογίες.
• Παρουσία της εθελοντικής ομάδας «Ελληνική Ομάδα Διάσωσης» τμήμα Ημαθίας, θα παρουσιάσουν ενότητες με θέματα όπως το φαρμακείο αυτοκινήτου, ασφάλιση περιοχής σε τροχαίο ατύχημα, πρώτες βοήθειες κ.ά.

Πηγή: sportorama.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!
Η αναδημοσίευση αναρτήσεων ή η χρήση πληροφορίων του InVeria.gr 
επιτρέπεται μόνο με αναφορά στην πηγή, με ενεργό σύνδεσμο