Σε 13 περιστατικά παρενέβη η Ομάδα του Προγράμματος Ψυχοκοινωνικής Παρέμβασης σε Δημοτικά της Βέροιας

Πολύ ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία από την εφαρμογή του Προγράμματος Ψυχοκοινωνικής Παρέμβασης σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Βέροια, που ξεκίνησε πιλοτικά την εφαρμογή του τον περασμένο Απρίλιο και στοχεύει στην πρόληψη και αντιμετώπιση σοβαρών περιπτώσεων παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς μαθητών.


Πρόκειται για μία πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας και συγκεκριμένα του διευθυντή της Διονύση Διαμαντόπουλου (φωτο) και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με την ψυχολόγο του ειδικού σχολείου Βέροιας Ειρήνη Αναγνώστου, η οποία εργάστηκε εθελοντικά, καθώς και με κοινωνική λειτουργό που διέθεσε ο Δήμος Βέροιας και της υπεύθυνης Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης.
Στο σχετικά μικρό διάστημα που υλοποιήθηκε στα σχολεία της Βέροιας η καινοτόμα δράση, όπως την χαρακτήρισε και το Υπουργείο Παιδείας, έγινε παρέμβαση σε 13 περιστατικά αποκλίνουσας συμπεριφοράς σε μαθητές, κάποια από αυτά ιδιαίτερα σοβαρά, ωστόσο, για προφανείς λόγους, δεν ανακοινώνεται ούτε η φύση, ούτε ο τόπος που ελάμβαναν χώρα αυτά τα περιστατικά.

Νέα αίτηση από την Πρωτοβάθμια για υλοποίηση και φέτος

Τόσο από την καταγραφή των περιστατικών, όσο και από την παρέμβαση της ομάδας που συγκροτήθηκε για την αποτροπή των φαινομένων αποκλίνουσας συμπεριφοράς, αποδείχθηκε και έμπρακτα η αναγκαιότητα ύπαρξης αυτού του Οργάνου.
Έτσι φέτος, από νωρίς η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ημαθίας υπέβαλλε σχετικό αίτηση προς το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να αρχίσει η εφαρμογή του προγράμματος από την αρχή της σχολικής χρονιάς.
Το σχήμα αναμένεται να είναι όπως το περσινό, δηλαδή με εθελοντική δράση των συμμετεχόντων και συνεργασία με τον Δήμο Βέροιας, καθώς όπως φαίνεται, το Υπουργείο δεν θα προβεί στον διορισμό ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών. Για αυτό τον λόγο και την ερχόμενη σχολική χρονιά η δράση του Οργάνου θα περιοριστεί στα σχολεία της Βέροιας.
Βέβαια, αν προκύψει κάποια ιδιαιτέρως σοβαρή περίπτωση και σε κάποιο άλλο σχολείο της Ημαθίας, σίγουρα η ομάδα, σε συνεργασία πάντα με τους σχολικούς συμβούλους, τους διευθυντές και τους δασκάλους των μαθητών, αν κληθεί θα παράσχει της υπηρεσίες της.

Ο ρόλος του νέου Οργάνου

Να υπενθυμίσουμε ότι πρόκειται για ένα σχήμα – όργανο, που είναι στη διάθεση των εκπαιδευτικών και διευθυντών των σχολείων και τις οικογένειες των μαθητών, ώστε να αντιμετωπίζονται εγκαίρως φαινόμενα νεανικής παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς.
Παρεμβαίνει άμεσα, με την ομάδα ειδικών επιστημόνων, σε κάθε σχολείο όπου θα αναφέρεται σοβαρό πρόβλημα βίας και επιθετικότητας, προβλήματα σχολικού εκφοβισμού, καθώς και θέματα ψυχοκοινωνικών διαταραχών.
Η ψυχολόγος, κοινωνική λειτουργός και η υπεύθυνη Αγωγής Υγείας, κατόπιν των αναφορών που θα δέχονται από τα σχολεία ή τις οικογένειες για περαστικά που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης, ενώ η παρέμβαση γίνεται σε συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους και τους δασκάλους των μαθητών και αφορά την συνολικότερη αντιμετώπιση της κατάστασης, τόσο του ίδιου του παιδιού που παρουσιάζει την παρεκκλίνουσα συμπεριφορά, όσο και του περιβάλλοντός του.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!
Η αναδημοσίευση αναρτήσεων ή η χρήση πληροφορίων του InVeria.gr 
επιτρέπεται μόνο με αναφορά στην πηγή, με ενεργό σύνδεσμο