Η Trans Adriatic Pipeline (TAP) ανακοίνωσε σήμερα την έναρξη της διαδικασίας υποβολής μελέτης κοινωνικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΚΠΕ) του έργου στην Ελλάδα. Η υποβολή της σχετικής έκθεσης σκοπιμότητας στις Ελληνικές Αρχές αποτελεί συνέχεια παρόμοιων ενεργειών που πραγματοποιήθηκαν φέτος στην Αλβανία και την Ιταλία.
Αυτή η διαδικασία ακολουθεί τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης (ΕΤΑΑ), οι οποίες θεωρούνται σημείο αναφοράς της βέλτιστης διεθνούς πρακτικής.
Η έκθεση σκοπιμότητας παρουσιάστηκε στις Ελληνικές Αρχές και είναι προσβάσιμη από άλλους ενδιαφερόμενους και από το ευρύ κοινό στην τοποθεσία της TAP στο web. Η υποβολή της έκθεσης σκοπιμότητας αποτελεί μια πρόσθετη εθελοντική ενέργεια πέρα από τις νομικές διαδικασίες υποβολής μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) που προβλέπονται στην Ελλάδα. Η υποβολή της προκαταρκτικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΠΠΕ) - το πρώτο νομικό βήμα σύμφωνα με τις διαδικασίες υποβολής μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων της Ελλάδας - πρόκειται να υποβληθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) μέχρι το τέλος του Ιουλίου 2011. Το ΥΠΕΚΑ, εφόσον διαπιστώσει ότι η ΠΠΕ περιέχει όλες τις σχετικές πληροφορίες, θα διανείμει την προμελέτη στις αρμόδιες αρχές για εξέταση και σχολιασμό. Η διαδικασία υποβολής της ΜΚΠΕ είναι σύμφωνη προς την Ελληνική και την Ευρωπαϊκή νομοθεσία και θα ακολουθήσει τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης (ΕΤΑΑ), σημείου αναφοράς της βέλτιστης διεθνούς πρακτικής.
Σε συνέχεια εκτεταμένων και προσαρμοσμένων μελετών που πραγματοποιήθηκαν από το 2010 έως το 2011, η έκθεση σκοπιμότητας περιλαμβάνει μια περιγραφή της προτιμώμενης διαδρομής του αγωγού TAP. Ο αγωγός θα ξεκινήσει από ένα σημείο σύνδεσης στο υπάρχον δίκτυο κοντά στη Νέα Μεσημβρία στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας και θα εκτείνεται για περίπου 185 χιλιόμετρα έως τα Ελληνοαλβανικά σύνορα, εισερχόμενος στην Αλβανία βορειοδυτικά της Διποταμιάς.
Η έκθεση σκοπιμότητας παρουσιάστηκε στις Ελληνικές Αρχές και είναι προσβάσιμη από άλλους ενδιαφερόμενους και από το ευρύ κοινό στην τοποθεσία της TAP στο web. Η υποβολή της έκθεσης σκοπιμότητας αποτελεί μια πρόσθετη εθελοντική ενέργεια πέρα από τις νομικές διαδικασίες υποβολής μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) που προβλέπονται στην Ελλάδα. Η υποβολή της προκαταρκτικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΠΠΕ) - το πρώτο νομικό βήμα σύμφωνα με τις διαδικασίες υποβολής μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων της Ελλάδας - πρόκειται να υποβληθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) μέχρι το τέλος του Ιουλίου 2011. Το ΥΠΕΚΑ, εφόσον διαπιστώσει ότι η ΠΠΕ περιέχει όλες τις σχετικές πληροφορίες, θα διανείμει την προμελέτη στις αρμόδιες αρχές για εξέταση και σχολιασμό. Η διαδικασία υποβολής της ΜΚΠΕ είναι σύμφωνη προς την Ελληνική και την Ευρωπαϊκή νομοθεσία και θα ακολουθήσει τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης (ΕΤΑΑ), σημείου αναφοράς της βέλτιστης διεθνούς πρακτικής.
Σε συνέχεια εκτεταμένων και προσαρμοσμένων μελετών που πραγματοποιήθηκαν από το 2010 έως το 2011, η έκθεση σκοπιμότητας περιλαμβάνει μια περιγραφή της προτιμώμενης διαδρομής του αγωγού TAP. Ο αγωγός θα ξεκινήσει από ένα σημείο σύνδεσης στο υπάρχον δίκτυο κοντά στη Νέα Μεσημβρία στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας και θα εκτείνεται για περίπου 185 χιλιόμετρα έως τα Ελληνοαλβανικά σύνορα, εισερχόμενος στην Αλβανία βορειοδυτικά της Διποταμιάς.
Η διαδρομή θα διασχίζει τις περιφέρειες της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας καθώς και έντεκα δήμους, συμπεριλαμβανομένων των δήμων Χαλκηδόνας, Αλεξάνδρειας, Νάουσας, Έδεσσας, Σκύδρας, Αμυνταίου, Πέλλας, Εορδαίας, Καστοριάς, Νεστορίου και Ορεστιάδας. Η έκθεση σκοπιμότητας περιγράφει τις πιθανές περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις της επιλεγμένης διαδρομής καθώς και κατάλληλα μέτρα αντιμετώπισης. Ειδικότερα, δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην αποφυγή ευαίσθητων φυσικών οικοτόπων.
Πριν από την σύνταξη της έκθεσης σκοπιμότητας, η TAP διαβουλεύτηκε με ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερομένων, συμπεριλαμβανομένων των εθνικών, περιφερειακών, δημοτικών και τοπικών κυβερνητικών αρχών, των τοπικών κοινοτήτων και μη κυβερνητικών οργανισμών, ώστε να συζητήσει το έργο και να συλλέξει παρατηρήσεις σχετικά με τις επιλογές της διαδρομής σε πρώιμο στάδιο. Η διαδικασία επιλογής της προτιμώμενης διαδρομής περιγράφεται στην έκθεση σκοπιμότητας. Οι ενδιαφερόμενοι κατά μήκος της προτιμώμενης διαδρομής θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν τις πιθανές επιπτώσεις κατά τη διάρκεια των δράσεων εθελοντικής διαβούλευσης σκοπιμότητας που έχουν προγραμματιστεί για το 2011 και καθ' όλη τη διάρκεια της εξέλιξης του έργου, καθώς η διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους θα αποτελεί μια συνεχή διαδικασία. Μόλις υποβληθεί η ΠΠΕ, θα πραγματοποιηθεί πρόσθετη διαδικασία δημοσίευσης, όπως προβλέπεται από την Ελληνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Ο κ. Rikard Scoufias, Διευθυντής TAP Ελλάδας, σχολίασε: "Η τεκμηρίωση σκοπιμότητας που έχουμε υποβάλει αντανακλά τις προκαταρκτικές μηχανολογικές εργασίες και τις δράσεις διαβούλευσης με τους ενδιαφερόμενους που έχουν πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα μέχρι σήμερα. Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα προς την υλοποίηση του έργου TAP στην Ελλάδα. Ευχαριστούμε όλους τους ενδιαφερόμενους για την πολύτιμη συμμετοχή τους και είμαστε στην ευχάριστη θέση να επιβεβαιώσουμε ότι το έργο βρίσκεται εντός του χρονοδιαγράμματος για την έγκαιρη έναρξη της λειτουργίας με αέριο από το κοίτασμα Shah Deniz II το 2017.”
Ο κ. Martin Ferguson, Διευθυντής Υγείας, Ασφάλειας και Περιβάλλοντος της TAP, πρόσθεσε: "Η έκθεση σκοπιμότητας αποτελεί μια σύνοψη των εκτεταμένων εργασιών που έχουμε επιτελέσει μέχρι σήμερα σχετικά με τον καθορισμό της προτιμώμενης διαδρομής καθώς και μια περιγραφή των δραστηριοτήτων που πρόκειται να πραγματοποιήσουμε στη συνέχεια, στο πλαίσιο της μελέτης κοινωνικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΚΠΕ) και της επίσημης τεκμηρίωσης. Κατά τις εργασίες προσαρμογής της διαδρομής, αναλύσαμε ένα πλήθος επιλογών με τη βοήθεια πολλών ειδικών, όπως μηχανικών, περιβαλλοντολόγων και αρχαιολόγων.
Πριν από την σύνταξη της έκθεσης σκοπιμότητας, η TAP διαβουλεύτηκε με ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερομένων, συμπεριλαμβανομένων των εθνικών, περιφερειακών, δημοτικών και τοπικών κυβερνητικών αρχών, των τοπικών κοινοτήτων και μη κυβερνητικών οργανισμών, ώστε να συζητήσει το έργο και να συλλέξει παρατηρήσεις σχετικά με τις επιλογές της διαδρομής σε πρώιμο στάδιο. Η διαδικασία επιλογής της προτιμώμενης διαδρομής περιγράφεται στην έκθεση σκοπιμότητας. Οι ενδιαφερόμενοι κατά μήκος της προτιμώμενης διαδρομής θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν τις πιθανές επιπτώσεις κατά τη διάρκεια των δράσεων εθελοντικής διαβούλευσης σκοπιμότητας που έχουν προγραμματιστεί για το 2011 και καθ' όλη τη διάρκεια της εξέλιξης του έργου, καθώς η διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους θα αποτελεί μια συνεχή διαδικασία. Μόλις υποβληθεί η ΠΠΕ, θα πραγματοποιηθεί πρόσθετη διαδικασία δημοσίευσης, όπως προβλέπεται από την Ελληνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Ο κ. Rikard Scoufias, Διευθυντής TAP Ελλάδας, σχολίασε: "Η τεκμηρίωση σκοπιμότητας που έχουμε υποβάλει αντανακλά τις προκαταρκτικές μηχανολογικές εργασίες και τις δράσεις διαβούλευσης με τους ενδιαφερόμενους που έχουν πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα μέχρι σήμερα. Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα προς την υλοποίηση του έργου TAP στην Ελλάδα. Ευχαριστούμε όλους τους ενδιαφερόμενους για την πολύτιμη συμμετοχή τους και είμαστε στην ευχάριστη θέση να επιβεβαιώσουμε ότι το έργο βρίσκεται εντός του χρονοδιαγράμματος για την έγκαιρη έναρξη της λειτουργίας με αέριο από το κοίτασμα Shah Deniz II το 2017.”
Ο κ. Martin Ferguson, Διευθυντής Υγείας, Ασφάλειας και Περιβάλλοντος της TAP, πρόσθεσε: "Η έκθεση σκοπιμότητας αποτελεί μια σύνοψη των εκτεταμένων εργασιών που έχουμε επιτελέσει μέχρι σήμερα σχετικά με τον καθορισμό της προτιμώμενης διαδρομής καθώς και μια περιγραφή των δραστηριοτήτων που πρόκειται να πραγματοποιήσουμε στη συνέχεια, στο πλαίσιο της μελέτης κοινωνικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΚΠΕ) και της επίσημης τεκμηρίωσης. Κατά τις εργασίες προσαρμογής της διαδρομής, αναλύσαμε ένα πλήθος επιλογών με τη βοήθεια πολλών ειδικών, όπως μηχανικών, περιβαλλοντολόγων και αρχαιολόγων.
Επιπλέον, συμβουλευτήκαμε διάφορες αρχές και πολλές κοινότητες κατά μήκος των προτεινόμενων διαδρομών. Χρησιμοποιήσαμε αυτές τις πληροφορίες για να καθορίσουμε τη διαδρομή που πιστεύουμε πως έχει τις ελάχιστες περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις. Θα μελετήσουμε τώρα αυτήν τη διαδρομή με μεγαλύτερη λεπτομέρεια και θα συνεχίσουμε να συμβουλευόμαστε όλους όσους επηρεάζονται από την προτεινόμενη διαδρομή του αγωγού, έτσι ώστε να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε με επιτυχία τις όποιες ανησυχίες.
Το επόμενο βήμα μας είναι να περιγράψουμε την πρόοδό μας στις Ελληνικές Αρχές υποβάλλοντας επίσημα μια προκαταρκτική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΠΠΕ), σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Ελληνικής νομοθεσίας. Με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους έχουν συνεισφέρει μέχρι σήμερα, ιδιαίτερα τις τοπικές αρχές και κοινότητες με τις οποίες έχουμε συνομιλήσει και να εκφράσω το ενδιαφέρον μας στη συνέχιση των συνομιλιών μας καθώς εξελίσσεται το έργο."
Αφού παραλάβει τις παρατηρήσεις στην έκθεση σκοπιμότητας και στην προκαταρκτική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΠΠΕ), η TAP προτίθεται να υποβάλει την πλήρη ΜΚΠΕ στις Ελληνικές Αρχές εντός του πρώτου τριμήνου του 2012. Το έργο προβλέπει τη λήψη της επίσημης έγκρισης στην αρχή του τετάρτου τριμήνου του 2012.
Πληροφορίες για το έργο Trans Adriatic Pipeline (TAP)
Το Trans Adriatic Pipeline (TAP) είναι ένα έργο αγωγού φυσικού αερίου. Ο αγωγός θα μεταφέρει αέριο από την περιοχή της Κασπίας μέσω της Ελλάδας και της Αλβανίας, θα διασχίζει την Αδριατική και θα κατευθύνεται προς τη Νότια Ιταλία και τη Δυτική Ευρώπη. Στόχος του έργου είναι η ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού και η διαφοροποίηση της προέλευσης του εφοδιασμού των ευρωπαϊκών αγορών με φυσικό αέριο. Με τον αγωγό TAP θα διανοιχτεί ένας νέος Νότιος Ευρωπαϊκός Διάδρομος Φυσικού Αερίου, όπως αποκαλείται, και θα δημιουργηθεί μία νέα αγορά για το φυσικό αέριο που προέρχεται από περιοχές της Κασπίας Θάλασσας.
Το έργο έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να αυξηθεί το δυναμικό μεταφοράς από 10 σε 20 bcm (δις κυβικά µέτρα) ανά έτος, ανάλογα με τον όγκο του διακινούμενου αερίου. Το έργο TAP προβλέπει επίσης φυσική αντίστροφη ροή έως και 80 τοις εκατό της χωρητικότητάς του καθώς και τη δυνατότητα δημιουργίας εγκαταστάσεων αποθήκευσης φυσικού αερίου στην Αλβανία, με στόχο τη διασφάλιση της ασφάλειας εφοδιασμού κατά τη διάρκεια τυχόν λειτουργικών διακοπών στην παροχή φυσικού αερίου.
Οι μέτοχοι της κοινοπραξίας TAP είναι η Ελβετική EGL (42,5%), η Νορβηγική Statoil (42,5%) και η Γερμανική E.ON Ruhrgas (15%).
Αφού παραλάβει τις παρατηρήσεις στην έκθεση σκοπιμότητας και στην προκαταρκτική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΠΠΕ), η TAP προτίθεται να υποβάλει την πλήρη ΜΚΠΕ στις Ελληνικές Αρχές εντός του πρώτου τριμήνου του 2012. Το έργο προβλέπει τη λήψη της επίσημης έγκρισης στην αρχή του τετάρτου τριμήνου του 2012.
Πληροφορίες για το έργο Trans Adriatic Pipeline (TAP)
Το Trans Adriatic Pipeline (TAP) είναι ένα έργο αγωγού φυσικού αερίου. Ο αγωγός θα μεταφέρει αέριο από την περιοχή της Κασπίας μέσω της Ελλάδας και της Αλβανίας, θα διασχίζει την Αδριατική και θα κατευθύνεται προς τη Νότια Ιταλία και τη Δυτική Ευρώπη. Στόχος του έργου είναι η ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού και η διαφοροποίηση της προέλευσης του εφοδιασμού των ευρωπαϊκών αγορών με φυσικό αέριο. Με τον αγωγό TAP θα διανοιχτεί ένας νέος Νότιος Ευρωπαϊκός Διάδρομος Φυσικού Αερίου, όπως αποκαλείται, και θα δημιουργηθεί μία νέα αγορά για το φυσικό αέριο που προέρχεται από περιοχές της Κασπίας Θάλασσας.
Το έργο έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να αυξηθεί το δυναμικό μεταφοράς από 10 σε 20 bcm (δις κυβικά µέτρα) ανά έτος, ανάλογα με τον όγκο του διακινούμενου αερίου. Το έργο TAP προβλέπει επίσης φυσική αντίστροφη ροή έως και 80 τοις εκατό της χωρητικότητάς του καθώς και τη δυνατότητα δημιουργίας εγκαταστάσεων αποθήκευσης φυσικού αερίου στην Αλβανία, με στόχο τη διασφάλιση της ασφάλειας εφοδιασμού κατά τη διάρκεια τυχόν λειτουργικών διακοπών στην παροχή φυσικού αερίου.
Οι μέτοχοι της κοινοπραξίας TAP είναι η Ελβετική EGL (42,5%), η Νορβηγική Statoil (42,5%) και η Γερμανική E.ON Ruhrgas (15%).
Πηγή: naousanews.gr
0 Σχόλια
Το σχόλιό σας για την ανάρτηση (παρακαλούμε να τηρούνται οι όροι που αναφέρονται στους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας)