Λεφτά υπάρχουν... Δείτε που πάνε!!! (Γράφει ο "Κυνόδοντας")

Διαβάστε με προσοχή την παρακάτω ανάλυση του τρόπου κατασκευής ενός από τα μεγαλύτερα έργα στη χώρα μας.

Θα καταλάβετε για πόσο κάφρους μας έχουν οι πολιτικοί μας. Και πόσο κορόιδα είμαστε που τους ανεχόμαστε. Αφιερωμένο σε όλα τα κορόιδα Έλληνες κατοίκους αυτής της "μπανανίας" που λέγεται Ελλάδα...

Η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου κόστισε συνολικά 740 εκ ευρώ. Από αυτά:

* Το 10%  74 εκ. ευρώ το έβαλε η κοινοπραξία που την κατασκεύασε και την εκμεταλλεύεται.

* Το 40% (296 εκ. ευρώ) είναι η συμμετοχή του δημοσίου, δηλαδή το πληρώσαμε εμείς.

* Το υπόλοιπο 50% (370 εκ. ευρώ) είναι δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα, με κρατικές εγγυήσεις. Που σημαίνει ότι αν στραβώσει η δουλειά, η τράπεζα θα πάρει τα λεφτά της από το κράτος, δηλαδή από εμάς. Αν δεν στραβώσει, θα τα πάρει από τα διόδια, δηλαδή πάλι από εμάς.

Βάσει των συμφωνημένων, η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα εκμεταλλεύεται τη γέφυρα μέχρι το 2039, δηλαδή επί 35 χρόνια. Από την εκμετάλλευση αυτή, υπολογίζεται ότι θα εισπράξει 1,7 δισ. ευρώ, ή 579 δισ. δραχμές. Αν αφαιρέσει κανείς τα 370 δισ. της τράπεζας, υπολείπονται 209 δισ. για την κοινοπραξία, δηλαδή 8,36 φορές παραπάνω από όσα έβαλε, ή περιθώριο κέρδους 736%.
Αν το υπολογίσουμε αυτό σε διάστημα 35 χρόνων, προκύπτει εύκολα ότι κάθε χρόνο η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα καθαρίζει περίπου 6 δισ. δηλαδή το 1/4 της αρχικής της συμμετοχής στο έργο.
Δηλαδή σε 4 χρόνια θα έχει πάρει τα λεφτά της πίσω και θα της μένουν άλλα 31 χρόνια να εισπράττει.

Αυτού του είδους οι δουλειές, πριν τις βαφτίσουν «υποδειγματικά αναπτυξιακά έργα», τις λέγανε απλώς «αποικιακές». Και ο βασιλεύς Λεοπόλδος, στο Κονγκό, το 1900, με τέτοιους όρους δούλευε.
Γεννάται λοιπόν το ερώτημα πώς μπορεί κάποιος με αρχικό κεφάλαιο 25 δισ. δηλαδή όσο κοστίζει η κατασκευή ενός ολυμπιακού σταδίου μαζί με τις υπερβάσεις (και λίγο παραπάνω από όσα κατηγορείται ο Νεονάκης ότι κέρδισε στο χρηματιστήριο) να βγάλει σε τέσσερα χρόνια τα λεφτά του και εφτά φορές άλλα τόσα στα επόμενα 31 χρόνια. Η απάντηση είναι απλή: πρέπει να βρεις κάποιον να σου βάλει το υπόλοιπο 90% της επένδυσης, χωρίς καμία αξίωση στα κέρδη.

Από πλευράς του Έλληνος φορολογουμένου, η κατάσταση έχει ως εξής:

* 101 δισ. (δηλαδή όσο η κρατική συμμετοχή) πληρώσαμε στη φάση της κατασκευής και * 579 δισ. (δηλαδή όσα περιμένουν να εισπράξουν στην 35ετία) πληρώνουμε σε διόδια στην φάση της εκμετάλλευσης.

Αυτό σημαίνει ότι πληρώνουμε 680 δισ. για μια γέφυρα που αποδεδειγμένα στοίχισε 252, δηλαδή πληρώνουμε τη γέφυρα 2,7 φορές παραπάνω από το πραγματικό της κόστος.

Αυτό το μοντέλο κατασκευής δημοσίων έργων ονομάζεται ΣΔΙΤ - «Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα» και διαφημίζεται ως ο πλέον σύγχρονος και αποτελεσματικός δρόμος για τις προκλήσεις του 21ου αιώνα.

Αν η γέφυρα είχε κατασκευαστεί με τις οπισθοδρομικές μεθόδους του προηγούμενου αιώνα, θα μας είχε κοστίσει 252 δισ. και θα την είχαμε αποσβέσει με τους ίδιους ρυθμούς σε 15 χρόνια και τρεις μήνες.
Αλλά ακόμα κι αν ο κράτος επέμενε να εισπράττει διόδια επί 35 χρόνια, ώστε να μαζέψει 2,7 φορές την αξία της γέφυρας, έχει κάποια διαφορά να πληρώνεις διόδια στο κράτος και όχι σε κοινοπραξίες εταιρειών.

Διότι τα λεφτά που πάνε σε κοινοπραξίες δεν θα τα ξαναδούμε ποτέ, ενώ τα λεφτά που πάνε στο κράτος, όλο και κάποια τρύπα θα μπαλώσουν.

Θα μπορούσε λοιπόν κάποιος αφελής να αναρωτηθεί γιατί το κράτος, αφού πλήρωσε που πλήρωσε το 40% (296 δισ.) της γέφυρας και δανείστηκε το άλλο 50% (370 δισ.), δεν έδινε και 25 δισ. στην κατασκευάστρια εταιρεία, να φτιάξει τη γέφυρα και να πάει στο καλό, αντί να μας κάθεται 35 χρόνια στο σβέρκο σαν τον Προκρούστη και να εισπράττει διόδια.

Αλλά όχι. Διότι τότε η γέφυρα θα ήταν δημόσια επένδυση, πράγμα που γενικώς δεν αρέσει στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και διότι ως δημόσια επένδυση, θα ξέφευγε διαρκώς από τον προϋπολογισμό και από τα χρονοδιαγράμματα, για να μην πούμε ότι πιθανώς να ήταν και ελαττωματική στην κατασκευή της.

Αλήθεια πως αισθάνεστε τώρα;;; Με τις υγείες μας. 
Και για  όλο αυτό πανηγυρίζαμε στα εγκαίνια του έργου και το καμαρώνουμε κιόλας !!!!

"Κυνόδοντας"

Δημοσίευση σχολίου

1 Σχόλια

  1. Ανώνυμος15/2/11, 8:30 π.μ.

    Τι γράφει μωρέ το σκυλόδοντο, όπως θέλει τα παρουσιάζει. Κι αν ενδιαφέρεται για την Ρούμελη και αρθρομεγαλογράφει για την παλιά Ελλάδα, τότε γιατί ωρέ δεν το τολμάει για τα του Οίκου του; Γιατί δεν καταδέχεται να ερευνήσει για το πάρκινγκ του Δημαρχείου που παρκάρει κι αυτός ενίοτε και πληρώνει συχνά 8 ευρώ σε μια μέρα –ας μη ξεχνιέται τι να κάνουμε-...
    Πόσο στοίχισε, ποιες επιδοτήσεις πήρε, ποιοι "εργολάβοι" το έστησαν, ποιους νταβατζήδες αποκτήσαμε για 25 χρόνια και τους πληρώνουμε όσο τους καπνίσει; . Πόσα θα χρειαζόταν ο τότε Μεγαλοδήμαρχος για να το κτίσει μόνος του;
    Γιατί πάει μακριά; Γιατί πάει στην άλλη άκρη της χώρας για να στηλιτεύσει και δεν πετάγεται να δει το άνω κάτω Βέρμιο, σε τί «κατσικόπιστα» ερείπιο μεταβλήθηκε με την εγκατάλειψη του εργολάβου που άφησε στα κρύα του λουτρού τη δικιά μας; Γιατί δεν πάει στο κολυμβητήριο του Μακροχωρίου και πνίγεται στα κροκοδείλια δάκρυα για το Ρίο Αντίρριο; Μάλλον απονευρωμένος είναι ο Κυνόδοντας, κούφιος και τερηδονισμένος... Άσε που απ΄ ό,τι έμαθα έσκουζε στην απονεύρωση... Σκέτη γκρίνια... Δήθεν δαγκώνει ο ... Κυνόδοντας. Μάλλον γλύφει... Και δεν είμαι ανώνυμος, αλλά το αγριεμένο

    ΠΕΤΡΟΚΟΥΝΑΒΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το σχόλιό σας για την ανάρτηση (παρακαλούμε να τηρούνται οι όροι που αναφέρονται στους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας)

Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!
Η αναδημοσίευση αναρτήσεων ή η χρήση πληροφορίων του InVeria.gr 
επιτρέπεται μόνο με αναφορά στην πηγή, με ενεργό σύνδεσμο